Gå til innhold

Gode forslag til pizza saus / fyll ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen som kan hjelpe meg og sambo med nye pizzavarianter ?

Vi er vel litt lei de "gamle".

+ Hvilken tomatpure bruker dere ?

Takker og bukker :D

Klem , Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En enkel og grei variant som er kjapp å lage, og et alternativ til tradisjonell hjemmelaget pizza:

Liker dere pepperoni-pizza?

Jeg bruker hjemmelaget bunn. Bre ferdigkjøpt pizzasaus utover bunnen, deretter revet ost, pepperoni (kjøpes ferdig oppskåret fra påleggsdisken, som fårepølse!) og ananas i biter. Evt. mer krydder om du ønsker. (Sausen er ferdigkrydret). Jeg lager også like gjerne pizzasausen selv, med tomatpure, vann, salt, pepper, litt sukker og pizzakrydder. Like god, den!

Så kan dere jo variere med f.eks. biffstrimler eller annet godt som dere måtte ønske!

Ellers er det nok den "gode gamle" pizzaen med kjøttfyll/kjøttdeig som er favoritten her hos oss! Men litt variasjon er greit innimellom!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager saus av 1 del tomatpure og 3 deler knuste tomater + litt olivenolje og masse krydder.

Favorittfyllet er marinert kylling og paprika, jalapenos, tomatskiver og champignon.

Men jeg er litt lei av pizza da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Når det gjelder fyll er vårt enkelt og greit - men utrolig godt! Jeg blander like deler Heinz tomatpuré og ketchup, og har i basililum, oregano, en teskje sukker, olivenolje og et eller to fedd finhakket hvitløk.

Hvis jeg lager tacopizza bruker jeg chilisaus i stedet for ketchup. Fyllet er da kjøttdeig med burrito-mix (Santa Maria, tror jeg), paprika, løk og jalapenos. Så tortilla chips og ost over. Rømme og salsa ved siden av og et par skiver avocado på toppen etter steking.

Når jeg lager vanlig pizza pleier jeg å bruke ovennevnte saus, skinke i biter, løk og champignon. Og ost selvsagt, der bruker jeg en blanding av norvegia og mozzarella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdupert å få så gode forslag!

Nå blir det andre boller neste gang vi skal ha pizza :D

Tusen takk!

Klem , Kattepus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til: Pleier å bruke hakkede tomater m/chili, en god del pepper, hakker opp marinerte hvitløk, grønn paprika (ikke så søt som rød eller gul), løk og fetaost. Jarlsbergost og oregano på toppen. Nam! Og hjemmelaget bunn er selvsagt best. Synes det er lettere å få sprø bunn hvis jeg smører plata i steden for å bruke bakepapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Den beste pizzaen som jeg vet om er: hjemmelaget bunn, fyll: 1-2 pk creme fresh rørt sammens med masse sitronpepper. smør dette på bunnen, ha så på stekt løk og sopp, (hvitløk), 1 pk smårettbacon og masse ost på toppen. Må stekes litt lenge.

Høres kanskje ikke så god ut, men den MÅ prøves. Nam nam. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min egen favoritt:

hjemmelaget bunn med pizzasaus på (vanligvis hjemmelaget med basis i hermetiske tomater, hvitløk, pepper og masse urter, men evt på glass hvis jeg har det travelt), skivet fersk champinon, strimlet/hakket løk, lettstekt bacon, blå eller hvit castello (alt etter hvor sterk smak du vil ha, skiver av fersk tomat og masse grovkvernet pepper på!

tynn bunn, kraftig varme (max på stekeovnen) til den er ferdig - gir sprø bunn - og gjerne litt fersk basilikum på etter at den er kommet ut av ovnen.....

*Liten ble med ett sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke pizzaen skal ha altfor mange smaker, typer kjøtt og masse forskjellige blandinger av ulike krydder, men jeg liker at pizzaen SMAKER og at den ser bra ut. Så mitt favoritt-fyll er:

* Stek kjøttdeig

* Bland inn en pose taco-pulver

* I stedet for vann, blandes det inn en boks knuste tomater

* Tilsett en boks mais og finhakket hvitløk

Alt blandes og kokes et lite minutt

Fordeles på pizzaen

* Skjær en halv løk i ringer og legg utover fyllet, eventuelt også noen purre-løk-ringer.

* Jalapenjos (?) og chili hører med på denne pizzaen, men blir det for sterkt så kan det droppes..... Jeg bruker vanligvis jalapenjosen på glass som alltid står ved "taco-dillet" i butikken; legg hele ringer utover litt her og der på pizzaen.

* Riv Jarlsberg-ost og strø over

* Skjær deretter en hel paprika i ringer og legg oppå osten.

* Avslutningsvis krydres pizzaen med oregano.

20 min i ovnen, og du har en pizza som både smaker kjempegodt og ser fin ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Min favoritt pizza saus er

1dl tomatpure

hakket rød chili(etter smak)

1-10fedd presset hvitløk

1ss sukker

1/2ts salt

dette varmes i kjele for å svi av litt tomatsmak slik at den blir rundere i smaken.

Krydder pleier jeg å drysse på pizzaen før jeg har ost på.

Denne sausen kan lett gjøres til sursøt saus med å ha i ananasjuice og soyasaus.

og er da god i wok retter.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...