Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kjenner jeg meg igjen i. Baby nr to her i hus skrek i timesvis hver ettermiddag fra han var to uker. Prøvde alt mulig rart, og gikk og bysset og sang og vet ikke hva. 

Det viste seg at han ofte var overstimulert, så all styringa mi var med på å opprettholde gråten. Så du skal ikke tenke at du må prøve alt mulig hele tiden, det er jo stress for både deg og baby 💜 

Etterhvert fant jeg ut at han må legge seg tidlig, og at ikke jeg skal bysse i søvn. Legger ham mellom fem og seks, og ligger ved siden av ham, men gjør ikke annet enn å tilby pupp og være nære. Han gråter fortsatt, men ikke i nærheten av like mye som før. Noen ganger sovner han uten gråt. Så for vår del hjalp det å legge tidligere, og ikke prøve å bysse/bære i søvn. 

Uansett så blir det bedre etterhvert 💜

Anonymkode: 2fa1a...6a8

Ts her.

Jeg tror også hun er overstimulert. Selv om vi stort sett er hjemme med lav tvlyd hele dagen. Pappa og storebror kommer hjem kl 16 og da blir det mer lyd. Men føler at all byssingen egentlig gjør vondt verre. Hun krever også hardere og hardere byssing. Må nok legge henne så tidlig som 17-17.30 jeg også, hvis hun skal legges tidlig nok. For kl 18 begynner hun å bli kavete. Skal prøve det i dag :)

Anonymkode: a9513...315

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, husker den tiden! Føler med deg, ts! 

Vår redning var veldig enkelt. Svøping av armene. Jeg fikk et supertynt svøpepledd av min mamma, og svøpte henne i den. Hun gikk fra å gråte fra klokken 19-07 til å sove natten gjennom. Vi svøpte til hun var rundt 4-4,5 mnd, og gradvis sluttet så hun ble vant til å ha hendene fri om natten. Funket bra, og lett løsning. 

Anonymkode: e5648...9d0

Skrevet

Har du prøvd white noise? Noen ganger er baby overstimulert. Hvis du vet at babyen er mett, har rapt og har tør bleie og det er over 90 min siden den sov sist, så hadde jeg lagt meg ved siden av den på et mørkt rom og bare ventet til den sovner. Gjerne med ørepropper og white noise.

Skrevet

Har ingen råd å komme med, men jeg sender deg en klem! Hold ut og trøst deg med at det er en periode!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere, godt med støtte og gode forslag :) I går var jeg streng med dagsovingen, og fikk henne til å sove en lang lur på 3,5 time som ble avsluttet kl 19. Hun begynte å kave i bæreselen noen ganger, og når luren har vart i 1,5 time pleier jeg da å la henne stå opp. Men hun er ikke alltid uthvilt allikevel. I går kveld tok jeg dype knebøy når hun begynte å kave og hun fikk 3,5 time lur, med et måltid i søvne. Kl 19 fikk hun stå opp, litt tid med pappa og ny bleie, og så sovnet hun kl 20 uten en lyd! :) Ingen kveldsuro! :)Skulle ønske jeg kunne si at hun sov natta gjennom, kun avbrutt av måltider, som hun pleier... Men hun har hatt vondt i magen i natt, så vi har vært våkne siden kl 02. Fikk bæsja etterhvert.

Så jeg kommer til å fortsette å være nøye på lurene, og håpe at det er det som skal til :) Har nok hatt lett for å ta henne ut av bæreselen på ettermiddagen slik at pappaen skal få tid med henne.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å kutte ut melk i kostholdet ditt så ikke melken din inneholder melkeproteiner. Ikke til evig tid, men mulig barnet har litt umodent tarmsystem enda. Kanskje løk og sitrus også har innvirkning. 

Ellers kan osteopat prøves. 

Anonymkode: 241f9...9db

AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2019 den 7.29, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode svar dere :) I går prøvde jeg vogna kl 18, før det pleier å starte. Hun sleit litt med å sovne, men sovna etter 10 min, sov i 15, og deretter hylskreik hun i 20 min til vi kom oss hjem. Jeg stoppet mange ganger underveis og tok henne opp, da var hun stille. Men vi måtte jo hjem, og jeg klarte ikke å trille og bære henne samtidig. Så hun måtte ligge i vogna og hyle det høyeste hun kan :(hjemme igjen sovnet hun ca kl 20 uten noe gråt. Jeg kommer ikke til å prøve vogna igjen, for der ligger hun jo alene, må vel være bedre for henne å skrike inntil meg enn alene i vogna?

Jeg får mange gode tips om trapper og ball osv, og tusen takk for det :) Men det jeg egentlig lurer på er om det er ok å ikke prøve alt mulig hele tiden? Jeg merker at jeg blir gal av å hele tiden forsøke nye ting, og veksle mellom ting når noe slutter å virke. Jeg har nemlig hatt et barn med ekstrem kolikk før, type skrike i 10 timer daglig i 5 mnd, og vi ble fullstendig utslitte og fikk fødselsdepresjon både jeg og mannen. I ettertid har jeg tenkt at jeg brukte for mye energi på å prøve alt mulig. Jeg burde heller prøvd å hvile, i det minste fysisk. Men jeg blir ikke helt enig med meg selv om det er ok at baby skriker illsint i sengen inntil mor uten at man går i trapper, gynger på ball eller tar dype knebøy med bæresele. 

Jeg syns det virker som om hun sovner raskere hvis hun skriker. De kveldene jeg har holdt på med bæresele har det tatt ca to timer lenger tid å sovne. Men da har hun ikke skreket så mye. Baby har vært veldig ustabil i bæreselen, og mor har blitt utslitt både fysisk og mentalt.

Jeg skal prøve å tenke positivt. Hun er veldig rolig resten av døgnet. Og hun har i det minste kveldsuroen tidlig på kvelden. :)

Ts 

Stol på dine tanker og avgjørelser rundt det å prøve seg frem- det er sånn det er å være forelder :) 

Anonymkode: 134d6...477

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...