Gå til innhold

Asperger og forståelse for dating/signal mam selv og andre sender ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne sist i 20- årene som har fått diagnosen. Jeg har aldri hatt kjæreste og er jomfru enda. Jeg ser nok litt gammeldags på dette med sex og dating, jeg klarer ikke ha sex før jeg kjenner vedkommende og/eller liker han så godt at jeg kan. 
Uansett, jeg har en del regler og/eller svart hvitt tankegang som enkelte sier jeg har. 
For det første så er jeg så redd for å misforstå den andre at jeg prøver å tenke at han ikke er interessert. Er redd jeg er innbilsk rett og slett, og at jeg skal virke gal dersom jeg prøver på noe mer. Og det kan være jeg går glipp av ting fordi de faktisk flørter. 
Det sliter på selvfølelsenen min at jeg liksom aldri får til denne greia med menn. 
Jeg leser hva andre inne her også skriver, og føler det er rettet mot meg. 
Og jeg blir så forvirret når folk skriver "hadde han likt deg tilbake hadde han ikke gjort deg usikker", men hva med oss som er usikre i bunn? uten at noen har gjort noe? Ja, jeg har opplevd menn som har har handlet og gjort meg helt sikker, men disse er dessverre slike jeg aldri ville ha. 

La oss si, hvis jeg konfronterte han jeg liker, og skriver at jeg synes han har hatt dårlig oppførsel så tror jeg han kommer til å lure på meg? han har ikke gjort meg noe, avbrutt avtaler eller noe..han har alltid tatt initiativ, men likevel mener enkelte her inne at han ikke var interessert nok i og med at han ikke dukket opp på døra mi. 

Jeg har visse klokkkeslett det er "lov" å ta kontakt. Sender noen melding klokken 9 om kvelden så tenker jeg at vedkommende er en dritt, fordi jeg husker noen episoder fra tenårene, da jeg var utenfor men ble invitert på fest hele tiden etter12 om kvelden 😛 foreldrene mine ble irritert og sa bare at man ikke dukker opp så sent når man ikke har vært bra nok om dagen.

Jeg tenker at det ikke er vits å bli sammen med noen på min alder, for når jeg bikker 30 kommer han til å finne seg ei yngre dame likevel. 

Og jeg gruer meg selvfølgelig for å være åpen om aspergersen....

Anonymkode: 70497...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke aspbergers selv, men har en samboer som har denne diagnosen og flere gode venner som har det :)

Jeg kan selv også synes at dagens digitale dating-kultur er komplisert med alle uskrevne regler. Forstår egentlig ikke hvorfor det må være så mye spill rundt ting. Da jeg ble sammen med han jeg bor med var vi bare ærlige med hverandre. Jeg liker deg - du liker meg - la oss bli bedre kjent og se hvordan det utvikler seg. Mer avansert er det ikke. 

Han fortalte etter en uke eller to at han hadde aspbergers, da var jeg allerede forelsket :) Skjønte vel at det var "noe" før den tid. 

Det med melding klokka ni på kvelden synes jeg du skal revurdere. Ofte er det jo på kvelden folk er hjemme fra jobb, trening, har laget middag og har tid for å sette seg ned og tenke på dating og Tinder. 

Ønsker deg masse lykke til med datingen, anbefaler også å oppsøke klubber, lag og foreninger som driver med det som du er interessert i. Ofte enklere å komme i snakk med noen med felles interesser. 

Anonymkode: 4d615...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...