Gå til innhold

Boligsparekontoer (utenom BSU)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BSU og BSU 2 i lokalbanken min, også har jeg en boligsparekonto hos Nordea. Finnes det lignende produkter som Nordea sin boligsparekonto, hvor man ikke må ha BSU i samme bank? Her kan man altså få 3,35 % rente for innskudd på 300 000 kr, uten at man må ha BSU hos Nordea. 

Anonymkode: 37854...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å gjøre følgende tror du?:

Nordea:

BSU

BSK

DNB

BSU 2.0

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SpaceSpace said:

Er det mulig å gjøre følgende tror du?:

Nordea:

BSU

BSK

DNB

BSU 2.0

Nei, DnB har krav om bsukonto for å ha bsu tillegg. Som jeg vet om er nordea den eneste banken som tilbyr boligspar uten bsukonto. 

Anonymkode: 87a25...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å flytte bsu til OBOS, da kan jeg spare 300 k ekstra på boligsparekontoen deres til bra rente, og pengene kan taes ut samme år de er satt inn. Samme rente etter fylte 34 år også! I tillegg har jeg nordea sin boligsparekonto. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt å flytte bsu til OBOS, da kan jeg spare 300 k ekstra på boligsparekontoen deres til bra rente, og pengene kan taes ut samme år de er satt inn. Samme rente etter fylte 34 år også! I tillegg har jeg nordea sin boligsparekonto. 

Dette var et godt tips! Da må jeg bli medlem i OBOS, men det er sikkert ikke så dyrt? For man kan sikkert kun bruke OBOS sin boligsparekonto hvis man er medlem (og må ha BSU der?)

For da blir det slik:

OBOS: BSU, BSU2, boligspar ung

Nordea: Boligsparekonto

Kan jeg fremdeles beholde brukskontoen i lokalbanken min? Eller må den flyttes til OBOS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette var et godt tips! Da må jeg bli medlem i OBOS, men det er sikkert ikke så dyrt? For man kan sikkert kun bruke OBOS sin boligsparekonto hvis man er medlem (og må ha BSU der?)

For da blir det slik:

OBOS: BSU, BSU2, boligspar ung

Nordea: Boligsparekonto

Kan jeg fremdeles beholde brukskontoen i lokalbanken min? Eller må den flyttes til OBOS?

Boligspar ung og bsu 2 er det samme 😊 jepp, du kan beholde alt du har i andre banker.vet ikke om du må melde deg inn, men det står nok på siden! Husk at du ikke selv kan flytte bsupengene dine btw,du må fylle ut fullmaktskjema så fikser OBOS det. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Boligspar ung og bsu 2 er det samme 😊 jepp, du kan beholde alt du har i andre banker.vet ikke om du må melde deg inn, men det står nok på siden! Husk at du ikke selv kan flytte bsupengene dine btw,du må fylle ut fullmaktskjema så fikser OBOS det. 

Aha, skjønner. Jeg tenkte kanskje at boligspar ung var noe av det samme som Nordea sin boligsparekonto, som man kan ha i tillegg til BSU og BSU2/BSU Pluss. Men det finnes kanskje ingen andre slike kontoer som Nordea har :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...