Gå til innhold

Livredd for å dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en diagnose som jeg ikke kommer til å dø av, men som jeg kommer til å dø med, innenfor en tid. Den vil kreve mye av meg og mine som står meg nær.

Og jeg er livredd! Forsøker å finne trøst og fant noe fint i denne tråden: 

Den er trist, og jeg føler meg alene som er fin også. På en rar måte. Og døden er tøff. Jeg har heldigvis mennesker rundt meg. 

Anonymkode: 12895...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg. Noen vil dø. Rart ikke sant? Opplevde selvdrap med min nærmeste, og jeg ble i sjokk og sånn tusen spørsmål. Jeg ble helt satt ut og tenkte kun "hvorfor" i lange tider. Det var helt forferdelig. 

Men oss da. Som elsker livet og vil få meg seg alt som vil skje. Da er ikke døden god å tenke på nei. 

Men jeg tror på reinkarnasjon. Det er min greie. Jeg tror på Gud, og at vi ikke bare blir borte. Det er så usannsynlig for meg 🙂

Vi er mer enn kropp og intellekt tror jeg. Er ganske sikker på det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykten er din største fiende.. det ordtaket synst jeg er sterkt..

Anonymkode: c47b6...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SoWhat? said:

Jeg skjønner deg. Noen vil dø. Rart ikke sant? Opplevde selvdrap med min nærmeste, og jeg ble i sjokk og sånn tusen spørsmål. Jeg ble helt satt ut og tenkte kun "hvorfor" i lange tider. Det var helt forferdelig. 

Men oss da. Som elsker livet og vil få meg seg alt som vil skje. Da er ikke døden god å tenke på nei. 

Men jeg tror på reinkarnasjon. Det er min greie. Jeg tror på Gud, og at vi ikke bare blir borte. Det er så usannsynlig for meg 🙂

Vi er mer enn kropp og intellekt tror jeg. Er ganske sikker på det 🙂

The first law of energy...

Det er noe mer som driver oss, som mennesker, enn bare kjøtt, blod, og elektriske impulser.

Vi har et DRIV, en vilje, en sjel, som ikke kan forklares kun med "elektriske impulser i hjernen"

Energi forsvinner ikke, det forandrer bare form, og jeg er på ingen måte religiøs, men denne gnisten, det som gjør oss til oss, er en energi i seg selv, og akkurat hvor den går når kroppen dør er jeg ikke sikker på, men forsvinne kan den ikke, det er bare ikke mulig.

Men hvilken form den tar, eller etterhvert tar som ny form, det kan jeg ikke svare på.

Anonymkode: 27ab5...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg skjønner deg. Noen vil dø. Rart ikke sant? Opplevde selvdrap med min nærmeste, og jeg ble i sjokk og sånn tusen spørsmål. Jeg ble helt satt ut og tenkte kun "hvorfor" i lange tider. Det var helt forferdelig. 

Men oss da. Som elsker livet og vil få meg seg alt som vil skje. Da er ikke døden god å tenke på nei. 

Men jeg tror på reinkarnasjon. Det er min greie. Jeg tror på Gud, og at vi ikke bare blir borte. Det er så usannsynlig for meg 🙂

Vi er mer enn kropp og intellekt tror jeg. Er ganske sikker på det 🙂

Jeg opplevde selvmord med min onkel, med bestevenn til den gang kjæreste, min mor forsøkte å ta sitt eget liv. Jeg er nysgjerrig og livlig. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg vil. På en måte vil jeg ta en cyanid-kapsel, og så vil jeg leve.

Jeg tror ike på noe liv utover døden. Men det er noe som vekkes i meg. Takk for innlegget ditt.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frykten er din største fiende.. det ordtaket synst jeg er sterkt..

Anonymkode: c47b6...344

Sant.

Anonymkode: 12895...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

The first law of energy...

Det er noe mer som driver oss, som mennesker, enn bare kjøtt, blod, og elektriske impulser.

Vi har et DRIV, en vilje, en sjel, som ikke kan forklares kun med "elektriske impulser i hjernen"

Energi forsvinner ikke, det forandrer bare form, og jeg er på ingen måte religiøs, men denne gnisten, det som gjør oss til oss, er en energi i seg selv, og akkurat hvor den går når kroppen dør er jeg ikke sikker på, men forsvinne kan den ikke, det er bare ikke mulig.

Men hvilken form den tar, eller etterhvert tar som ny form, det kan jeg ikke svare på.

Anonymkode: 27ab5...41e

 

Det er elementær vitenskap at hjernen din gir deg personligheten /gjør deg til den du er. Når du og hjernen din dør så slutter alle prosesser som ble startet i det du ble unnfaget i mors liv - du blir borte og kretsløpet er slutt. Forklaringene du etterlyser og svarene du dikter opp kommer av mangelen på basis kunnskap, dessverre :)

 

Anonymkode: 5f677...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.3.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev:

 

Det er elementær vitenskap at hjernen din gir deg personligheten /gjør deg til den du er. Når du og hjernen din dør så slutter alle prosesser som ble startet i det du ble unnfaget i mors liv - du blir borte og kretsløpet er slutt. Forklaringene du etterlyser og svarene du dikter opp kommer av mangelen på basis kunnskap, dessverre :)

 

Anonymkode: 5f677...404

Det er elementær kunnskap at energi ikke forsvinner. 

Jeg tror ikke vi har mulighet til å tenke og reflektere lenger, men noe i oss vil utvilsomt aldri forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...