Gå til innhold

Fikk «save the Date» kort, ble ikke invitert i bryllupet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi sendte kun "save the date" kort til de som skulle inviteres i bryllupet, noe jeg trodde var vanlig. Jeg har aldri hørt at "save the date" er et varsel om at man kanskje blir invitert og ærlig talt synes jeg det er veldig frekt av brudeparet om det er det som har skjedd i TS' tilfelle.

Et par av invitasjonene til vårt bryllup ble borte i posten. Det ene paret ringte oss og spurte da de hadde hørt at noen andre hadde fått invitasjon og tenkte deres kanskje hadde blitt borte i posten og det andre paret fanget vi opp da vi purret på svar etter at S.U. fristen hadde gått ut. 

Når man har fått "save the date" kort synes jeg det er helt lov å etterlyse invitasjonen, særlig om man vet at andre i vennekretsen/familien har fått invitasjon.

Anonymkode: 6c45a...b47

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sendte ut save the date i god tid. Kanskje litt for tidlig. 

Nå, rett før vi sender ut inivitasjoner, er det noen på save the date - lista vi ikke ville sendt et save the date til i dag. 

Men gjort er gjort. Save the date er så godt som en invitasjon, så det må vi bare forholde oss til 😀

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 22.3.2019 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Vi stusser litt på dette. Vi har ikke vært i så mange bryllup, og dette er første gang vi har fått et kort som ikke var invitasjon, men beskjed om å sette av datoen. Men nå er bryllupet her, og vi ble ikke invitert? Trodde dette første kortet var tilnærmet en beskjed om at det kommer en invitasjon?

Anonymkode: 5b0c6...b5d

Denne teksten var genial, Ts. Legg den inn til begge det gjelder å send det i kveld på Messenger. Ferdig med det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er brud i år og har skrekken for at dette har skjedd med noen av våre gjester fordi vi har fått så lite tilbakemelding på at folk har fått invitasjonene.  Hadde du vært en av mine gjester hadde jeg satt veldig pris på om du etterspurte invitasjon :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig snodig. Hvor lenge i forveien er det vanlig å sende ut de ulike?

Anonymkode: c2aa7...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig snodig. Hvor lenge i forveien er det vanlig å sende ut de ulike?

Anonymkode: c2aa7...d35

12-6 måneder på save the date og 6-4 måneder på invitasjon. Om man skal gi folk litt betenkningstid. 

Det varierer selvfølgelig hvor og når på året bryllupet skal være. 

Endret av mereo
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke akkurat det samme, men det havner litt i samme kategori som å invitere ett søsken og ikke den andre, ut av to...det har jeg vært vitne til både til både til bryllup og konfirmasjon...altså at man venter på en invitasjon som aldri kom...

Anonymkode: c3c84...c74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at bryllupet er i år? Vi fikk save the date kort en gang, stusset over at vi ikke fikk en ordentlig invitasjon og så viste det seg at bryllupet var året etter. 

Anonymkode: ac545...046

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at bryllupet er i år? Vi fikk save the date kort en gang, stusset over at vi ikke fikk en ordentlig invitasjon og så viste det seg at bryllupet var året etter. 

Datoen pleier å stå på save the date. Tross alt noe man sender ut etter at man har booket vigsel og lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et «save the date» er jo nettopp et varsel om at man blir invitert, ikke er varsel om at man må holde av dagen i fall man skulle vise seg å være viktig nok til å bli invitert. Det hadde jo vært utrolig ufint å gjøre. 

Jeg hadde tatt det for gitt at invitasjonen ble borte i posten. Ja, det blir jo flaut for brudeparet når man etterlyser den - dersom man hadde strøket TS fra gjestelisten i ettertid, men det er fullt fortjent. Sånt gjør man bare ikke! 

Anonymkode: bd9f3...f3c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, StripeteSitron skrev:

Jeg er brud i år og har skrekken for at dette har skjedd med noen av våre gjester fordi vi har fått så lite tilbakemelding på at folk har fått invitasjonene.  Hadde du vært en av mine gjester hadde jeg satt veldig pris på om du etterspurte invitasjon :) 

Ja, hva er greien med det? Kjempemange her som ikke har gitt tilbakemelding!! 😕 synes det er litt frekt 😕 vi har to uker igjen av fristen, men har vel fått et ja siste to ukene... 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, mereo skrev:

Datoen pleier å stå på save the date. Tross alt noe man sender ut etter at man har booket vigsel og lokale.

Joda, men det kan være fort gjort å overse årstallet om sage the date sendes ut veldig tidlig, vi klarte i alle fall det. Fikk save the date sånn ca 1.5 år før bryllupet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sokkar skrev:

Ja, hva er greien med det? Kjempemange her som ikke har gitt tilbakemelding!! 😕 synes det er litt frekt 😕 vi har to uker igjen av fristen, men har vel fått et ja siste to ukene... 😛

Jeg også synes det er litt frekt 😬 Vi brukte i tillegg masse tid på invitasjoner, så håpet jo på å få noen meldinger om at de kom seg rundt. 

Opplever også at mange i familien gir beskjed om de kommer eller ikke til min mor og ikke til meg. Jeg har ikke bodd hjemme på mange år og er voksen, så synes det er snodig at de ikke kan henvende seg til meg. Er ikke akkurat sånn at det  er mine foreldre som inviterer til bryllupet. I tillegg er min mor skikkelig surrete, så jeg føler ikke jeg har noen kontroll på hvem som har sagt de kommer eller ikke. Blir nok en telefon til de fleste nå i løpet av påsken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle hun få beskjed om å sette av datoen om hun ikke var invitert? Gir ingen mening. Kan du ikke sende henne en melding eller ringe og høre ts? 

Anonymkode: 3c324...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
35 minutter siden, StripeteSitron skrev:

Jeg også synes det er litt frekt 😬 Vi brukte i tillegg masse tid på invitasjoner, så håpet jo på å få noen meldinger om at de kom seg rundt. 

Opplever også at mange i familien gir beskjed om de kommer eller ikke til min mor og ikke til meg. Jeg har ikke bodd hjemme på mange år og er voksen, så synes det er snodig at de ikke kan henvende seg til meg. Er ikke akkurat sånn at det  er mine foreldre som inviterer til bryllupet. I tillegg er min mor skikkelig surrete, så jeg føler ikke jeg har noen kontroll på hvem som har sagt de kommer eller ikke. Blir nok en telefon til de fleste nå i løpet av påsken. 

Eeeeh.... Ja, det er faktisk veldig spesielt. Mora di har jo ingenting med gjestelisten deres 😬 vi har laget en facebookgruppe, og lurer på om det er frekt å be tanter høre med barna sine i tilfelle det har forsvunnet noen invitasjoner på veien? Og nevne at dersom noen har sendt sms uten å få svar, har dei kanskje sendt til feil tlfnr? Vi har vært veldig opptatt av å svare alle som har sendt mld, med en enten så bra, eller så synd 😊

Anonymkode: 07e99...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, StripeteSitron said:

Er det eldre som har sagt i fra til din mor? For det fikk beskjed om at var tradisjon når vi inviterte til bryllup.

Anonymkode: de115...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her! Ja vi snakket selvsagt med dem, og det var ikke noen tvil om at vi ikke var invitert. De var veldig åpne og likefrem om at de hadde sendt save the date til veldig mange og at de hadde tenkt det som alle de kanskje ville invitere i bryllupet. Og så hadde de tatt den ordentlige gjennomgangen og opptellingen like før de sendte invitasjoner. Synes bare det hele var litt rart, men men 😅

Anonymkode: 5b0c6...b5d

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...