Gå til innhold

Fikk «save the Date» kort, ble ikke invitert i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi stusser litt på dette. Vi har ikke vært i så mange bryllup, og dette er første gang vi har fått et kort som ikke var invitasjon, men beskjed om å sette av datoen. Men nå er bryllupet her, og vi ble ikke invitert? Trodde dette første kortet var tilnærmet en beskjed om at det kommer en invitasjon?

Anonymkode: 5b0c6...b5d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men spurte dere brudeparet om hvorfor ikke invitasjonen kom? Nevnte dere save the date kortet når dere møtte de, og sa at dere kunne? 

Det er selvsagt dårlig gjort om dere ikke ble invitert, og rart å sende ut et "save the date" kort, men ingen invitasjon.. Men jeg hadde spurt brudeparet. Kan io hende at invitasjonen kom bort. 

Anonymkode: be3f3...418

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å sende «save the Date» kort til noen som ikke blir invitert. Har dere snakket med brudeparet? 

Anonymkode: 1b65d...b12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika

Kanskje brudeparet (bruden helst...)  er av de stormannsgale som mener at det å komme kun i kirken er å bli invitert?

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en varsel om invitasjon, ja. Jeg tenker dere burde spørre om dette, for jeg hadde antatt det her er snakk om at invitasjonen har kommet bort, siden dere allerede har fått en formell "vi kommer til å be dere-" beskjed. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonen har ikke blitt borte, for da hadde jo brudeparet etterlyst svar om TS kom i bryllupet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva sier brudeparet?

I en slik situasjon ville jeg tatt en telefon når det var 1-2 måneder igjen til bryllupet. Man trenger jo å vite når og hvor for å planlegge antrekk/transport/overnatting/barnevakt/+++. 

Om svaret er at dere ikke er invitert likevel er brudeparet sære. Er det slik at dette var invitasjonen, at invitasjonen ikke har kommet frem eller lignende, er det dere som er veldig sære. 

Anonymkode: 3c8be...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Invitasjonen har ikke blitt borte, for da hadde jo brudeparet etterlyst svar om TS kom i bryllupet eller ikke. 

Jeg tar manglende svar som "jeg kommer ikke". Gidder da ikke å bruke min tid på å ringe rundt til folk som ikke gidder å svare innen fristen. 

Har gjennomført det konsekvent. Dukker de opp likevel klarer man alltid å presse noen inn nederst i kroken. 

Anonymkode: 3c8be...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tar manglende svar som "jeg kommer ikke". Gidder da ikke å bruke min tid på å ringe rundt til folk som ikke gidder å svare innen fristen. 

Har gjennomført det konsekvent. Dukker de opp likevel klarer man alltid å presse noen inn nederst i kroken. 

Anonymkode: 3c8be...dec

Ja, men du må regne med at det ikke er alle brudepar som gjør som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

Ja, men du må regne med at det ikke er alle brudepar som gjør som du.

og da må du regne med at TS ikke automatisk kan anta at invitasjonen har blitt borte. 

Anonymkode: 3c8be...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og da må du regne med at TS ikke automatisk kan anta at invitasjonen har blitt borte. 

Anonymkode: 3c8be...dec

Og det var poenget mitt hele tiden. At TS ikke er invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar manglende svar som "jeg kommer ikke". Gidder da ikke å bruke min tid på å ringe rundt til folk som ikke gidder å svare innen fristen. 

Har gjennomført det konsekvent. Dukker de opp likevel klarer man alltid å presse noen inn nederst i kroken. 

Anonymkode: 3c8be...dec

Du har mye bryllupserfaring? 😀

Anonymkode: 0df9d...6fb

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har mye bryllupserfaring? 😀

Anonymkode: 0df9d...6fb

Bryllup, konfirmasjoner, runde dager, barnebursdager..... 

Anonymkode: 3c8be...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Og det var poenget mitt hele tiden. At TS ikke er invitert.

Poenget er nok at invitasjonen er borte i posten. For som du selv påpeker - ikke alle purrer på manglende svar. 

Anonymkode: 3c8be...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er nok at invitasjonen er borte i posten. For som du selv påpeker - ikke alle purrer på manglende svar. 

Anonymkode: 3c8be...dec

Tror jeg ingenting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte i posten tror jeg ingenting på. Dere har sikkert blitt strøket av lista. Ganske frekt å be dere "save the date" også hører dere ikke noe mer. Tenk hvis dere hadde fikset fri fra jobb/ferie, barnevakt etc. 

Jeg hadde sendt en melding jeg, og sagt at jeg gleder meg sånn til bryllupet og har holdt av datoen, men jeg har ikke fått invitasjonen ennå - tenkte det var litt rart?! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, O.G. skrev:

Tror jeg ingenting på.

Tro hva du vil du 

Anonymkode: 1b65d...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Meadow skrev:

Borte i posten tror jeg ingenting på. Dere har sikkert blitt strøket av lista. Ganske frekt å be dere "save the date" også hører dere ikke noe mer. Tenk hvis dere hadde fikset fri fra jobb/ferie, barnevakt etc. 

Jeg hadde sendt en melding jeg, og sagt at jeg gleder meg sånn til bryllupet og har holdt av datoen, men jeg har ikke fått invitasjonen ennå - tenkte det var litt rart?! 

Genialt, gjort det litt ekkelt for brudeparet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...