Gå til innhold

Innflytningsgave! Trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har nylig flyttet og jeg tenkte å kjøpe en kombinert innflytningsgave og takk for hjelp-gave. De har hjulpet meg med å flytte for ikke lenge siden også. Virkelig masse hjelp, hadde ikke klart det uten dem! 

Så jeg tenkte å legge litt penger i det. Ikke sikker på hvor mye enda da. Men jeg trenger litt tips. 

Med har minimalistisk stil hjemme, men har en tendens til å kjøpe alt de trenger når de trenger det. 

Lurte på kanskje billetter til noe gøy, men burde kanskje kjøpt noe til hjemmet når det er innflytningsgave. 

Anonymkode: ee47d...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med at planter er en god innflyttingsgave. Når man flytter er planter ganske upraktiske, så mange jeg kjenner pleier å gi bort plantene eller la dem dø før de flytter. Da er det greit å få noen nye i det nye hjemmet, gjerne med blomster eller spiselige urter.

Man må vurdere om det er sannsynlig at mottageren har potteskjulere eller ikke. Sist jeg flyttet hadde jeg ikke så mange potteskjulere, siden jeg flyttet fra leilighet med bare et vindu. Det var derfor veldig hyggelig med de som tenkte over det.

Anonymkode: b7e97...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjøpt plastikkplanter med stort hell de siste gangene jeg har kommet med innflytningsgave. De fleste vil ha ekte planter i fellesområdene, men blir fort veldig fint med noe grønt på eksempelvis soverom, gang, bad, gjesterom osv hvor det er fint med plastikk.

Goodiebag er også en finfin gave. Innhold kan være: Telys, oljer/krydder til kjøkkenet, tennbrikketter, gjestehåndkle med tilhørende baderomsmatte. Skal du lage en større/dyrere: sengetøy, små matter/tepper for soverommet, nye kleshengere (rusta og nille har hengere med stoff så klærne ikke slipper), brødbom osv.

Kanskje de trenger noe til uteplassen sin? Fått større eller mindre uteplass? En urtehage kan være fint, eller en fuglemater, fine krukker til å sette/henge ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode tips. 

Men hva er en brødbom? Aldri hørt ordet før. 

Anonymkode: ee47d...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for masse gode tips. 

Men hva er en brødbom? Aldri hørt ordet før. 

Anonymkode: ee47d...75b

Googlet det. Fant 1 treff. Muligens et dialektord for brødboks? Tror jeg da....

Anonymkode: 24f38...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...