Gå til innhold

"Oppdragerne"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sted hadde jeg en gammel, grå Golf TDI foran meg, den minst interessante bilen jeg kan tenke meg. Sjåføren lå i 70-75 i 80-sonen og bilene foran ham igjen bare forsvant inn i horisonten.

Så da det flatet ut tenkte jeg meg forbi og kom litt nærmere. Hva gjør tullingen da? Bråbremser så hardt at det kommer lyd fra dekkene hans.

Jeg skvatt ganske godt, men rakk pent å bremse, gire ned, kjøre forbi. Ikke uten at tullingen prøvde å utakselere meg da heller. Straks jeg var forbi falt han tilbake til 70-ish med køen bak seg, og forsvant i bakspeilet.

Hva i alle dager er det som feiler slike folk? Jeg fatter ingenting med denne oppførselen. 

Anonymkode: a0a2f...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare legg deg ut men engang det blir klart og kjør forbi, alltid ha litt avstand fra bilen forran deg også når du skal forbi.

Skjønner hvorfor personen bremsa :) 

 

Anonymkode: 384f7...10f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med svaret over her, du trenger ikke å ligge så nærme bilen foran, du skal jo få oversikt over veien når du skal kjøre forbi. Legg deg ut i venstre felt med en gang og se, så går det an å legge seg inn om du ser at det ikke går. Det er ditt ansvar å holde avstand til forankjørende, tenk om det hadde kommet et dyr ut i veien foran han som han måtte bremset for? 

Anonymkode: 1ae79...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg ikke syns måten han gjorde det var rett, spesielt ikke å akselerere når du kjører forbi.

Men jeg ser ofte folk som har livsfarlig liten avstand til forankjørende, og syns det er bra at dere får dere en lærepenge iblant 😉

Anonymkode: 1ae79...c17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at jeg ikke syns måten han gjorde det var rett, spesielt ikke å akselerere når du kjører forbi.

Men jeg ser ofte folk som har livsfarlig liten avstand til forankjørende, og syns det er bra at dere får dere en lærepenge iblant 😉

Anonymkode: 1ae79...c17

Var på tur i går på ukjent vei. En Volvo - tydeligvis lokalkjent - endte opp bak meg, og jeg kjørte inn på en holdeplass for å slippe ham forbi. Han kom ikke sånn alfor langt før han ble liggende bak en, som ikke slapp ham forbi. Og han la så nærme bak denne bile, to meter eller noe, lenge. Det var muligheter for å kjøre forbi, men gjorde han det? Neeeeeida, bare fortsatte å ligge bak den andre bilen 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg ser ofte folk som har livsfarlig liten avstand til forankjørende, og syns det er bra at dere får dere en lærepenge iblant 😉

Anonymkode: 1ae79...c17

Poenget mitt er dog at avstanden min aldri var "livsfarlig". Det var idioten foran som skapte en farlig situasjon - to ganger. Skjer det en ulykke fordi han brått står på bremsene uten grunn, er det ikke først og fremst den som kolliderer i bilen foran som får skylden.

Anonymkode: a0a2f...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har DU lært noe; hold avstand til bilen foran! Du skal ikke ligge i rævva på folk når du skal kjøre forbi. Hadde gjort det samme. Idioter som deg lager farlige situasjoner

Anonymkode: 399f6...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har DU lært noe; hold avstand til bilen foran! Du skal ikke ligge i rævva på folk når du skal kjøre forbi. Hadde gjort det samme. Idioter som deg lager farlige situasjoner

Anonymkode: 399f6...1b0

Jupp

Anonymkode: 384f7...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har DU lært noe; hold avstand til bilen foran! Du skal ikke ligge i rævva på folk når du skal kjøre forbi. Hadde gjort det samme. Idioter som deg lager farlige situasjoner

Anonymkode: 399f6...1b0

Man må nødvendigvis komme nærmere en bil for å kjøre forbi. Spesielt på snirklete, norske veier med feil kurvatur, dårlig underlag, og bare akkurat nok sikt til å komme forbi slike provokatører. Å bråbremse uten grunn, for å fremprovosere en ulykke eller sende et signal, er i sterk konflikt med flere av paragrafene i veitrafikkloven, men først og fremst paragraf 3:

Sitat

 

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

...og dette er tross alt poenget med innlegget mitt her.

Anonymkode: a0a2f...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du trenger ikke å kjøre nærmere den, se om det er klart og kjør forbi?

Og jeg personlig bremser hvis noen ligger nærme meg så frem til det ikke er noen andre biler bak. 

Anonymkode: 384f7...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gira dine når du kjører forbi med god avstand bare et lite tips :-))

Anonymkode: 384f7...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...