Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på Synarela nesespray syklusdag 21, før ivf. Syklusdag 13 har jeg eggløsning. Vanligvis ville vi hatt samleie her i håp om å bli naturlig gravid. Men leser at synarela kan gi fosterskade, så da bør jeg vel la være? Noen som vet? Det ble ikke nevnt noe om dette på sykehuset.

Anonymkode: ed74d...0d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. Har hørt om de som har blitt gravide med hjelp av Synarela, fordi det gir en liten boost før den starter nedreguleringen. Fosterskade er nok ved langvarig bruk under graviditet. Jeg er rimelig sikker på at alle klinikker/sykehus hadde gitt klar beskjed om samleie under nedregulering vil innebære risiko for fosteret. De hadde ikke tatt sjansen på at vi leste det tilfeldig i pakningsvedlegget. 

Anonymkode: b4e24...916

AnonymBruker
Skrevet

Når vi holdt på med dette så fikk vi beskjed om å bruke kondom ev ta en graviditetstest før man startet, om det var noe sjanse for å bli gravid. Det kommer jo an på diagnoser. Men dette er 13 år siden, så godt mulig at de mener noe annet nå.

Anonymkode: 7aa94...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt kondom.

Screenshot_20190322-171020.png

Anonymkode: 6e39f...7dd

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne på Synarela nesespray syklusdag 21, før ivf. Syklusdag 13 har jeg eggløsning. Vanligvis ville vi hatt samleie her i håp om å bli naturlig gravid. Men leser at synarela kan gi fosterskade, så da bør jeg vel la være? Noen som vet? Det ble ikke nevnt noe om dette på sykehuset.

Anonymkode: ed74d...0d4

Sykehusene pleier vel å si at du skal slutte med Synarela med en gang du evt. oppdager at du er gravid, så skal nok det gå helt fint. Mange som tar Synarela over lange perioder for å dempe endometriose.. Vi hoppet over EL før start på spray.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...