Arwen Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Hvor ofte bør pcen åpnes og renses for støv? Må ta bedre vare på denne enn den forrige, den var det flaut å åpne :oops:
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Kommer veldig an på hvor PC-en står. Hvis du har teppe på rommet, har PC-en i soverommet med dyner, puter og laken og gjerne en garderobe med masse klær, bør man gjøre det veldig ofte. Mulig 1 gang i måneden. Har du den i et litt mindre støvfyldt miljø, trenger man ikke det så veldig ofte egentlig.
Arwen Skrevet 17. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2005 Har den på et kontorrom, men er endel støv, så anhver måned bør vel være greit da tenker jeg...
Gjest Lea Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Greit å ta en runde med støvsugeren i ny og ne. Pass på at du ikke bruker metallrøret inni PC-en. Jeg pleier å sette på den dingsen som brukes til gardiner og sånt. Liten rund sak med koster på. Ellers fungerer de nye swiffer-kostene veldig fint.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Skaper man ikke statisk elektrisitet inne i pc'n om man bruker munnstykker med koster på?
Gjest Skyrider Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Heisan Ville bare komme med en liten advarsel her. Støvsuger i PC er fyfy. For rundt 150 kroner på f.eks Clas Ohlson får man en fin boks med komprimert luft. Ta PC'en med på trappa, eller midt på gulvet ellernoe og blås støvet ut av maskinen og støvsug rundt etterpå. Husk å holde fast vifteblader før du blåser mot de, slik at de ikke spinner opp i full fart. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Skaper man ikke statisk elektrisitet inne i pc'n om man bruker munnstykker med koster på? Ja, det er helt riktig. Aldri støvsugerplastmunnstykke eller koster inn i PC-en. Dersom støvsugerslangen er av plast så er dette egentlig støvsugeren ikke egnet i det helt tatt da det dannes høye spenninger (statisk elektrisitet) bare ved å gni den mot klær, tepper el. For all del: Ikke Swifferkoster inne i PC-en. Som skyrider sier. Trykkluft på boks eller gode lunger er å fortrekke - dog ikke inne i huset da
Gjest MJ Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 Rengjøring av pc er heller ikke så veldig viktig. Jeg har ikke sett en eneste pc som har gått i stykker på grunn av støv. Det kan nok skje likevel, men jeg vil anta at risikoen for å ødelegge noe ved rengjøring er større. Vifter kan lage noe mere støy hvis de er skitten, så det kan jo være en motivasjon. Kjøleribber blir også mindre effektive hvis de støver ned, men sjekk heller temperaturen en gang i blandt for å se om renhold er nødvendig. Til deg som brukte swiffer inne i pc'en: Jeg anbefaler at du kjøper deg nytt minne og kanskje nytt skjermkort. Begge deler har antagelig feil etter denne mishandlingen og kan forårsake kræsj fra tid til annen. Hvis du kjenner noen som har litt peiling så kan du be dem ta en skikkelig minnetest.
Gjest Lea Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 Til deg som brukte swiffer inne i pc'en: Jeg anbefaler at du kjøper deg nytt minne og kanskje nytt skjermkort. Begge deler har antagelig feil etter denne mishandlingen og kan forårsake kræsj fra tid til annen. Hvis du kjenner noen som har litt peiling så kan du be dem ta en skikkelig minnetest. Jeg har i grunnen bare brukt den i bunnen av PC-en, ikke på kortene eller andre dingsebumser. Og PC-en fungerer som bare rakkern. På kortene er det jo bare å blåse av støvet. Kortene berøres ikke i det hele tatt i min PC.
Gjest MJ Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Gjør jo saken adskillig bedre. Sikkert ingen problemer da, men vil for ordens skyld advare folk mot bruk av tørre kluter, støvsugere med munnstykke av plast, børster o.l inne i en pc. Fuktige kluter må da fungere like godt.(ikke våte) Eller så er trykkluft boksene en veldig god ide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå