Gå til innhold

Enkelt koldtbord - er dette greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi ønsker å ha koldtbord til dåp, men av en litt enklere sort. Sist vi hadde det, hadde vi med alle de tradisjonelle rettene, og det ble så mye jobb. Ikke syntes jeg den svære, helstekte laksen midt på bordet var særlig appetittvekkende heller. Er det innafor å invitere til et enklere koldtbord med færre retter? I følge mormor forventer gjester et tradisjonelt koldtbord og et koldtbord uten fylte egg er en skam. Såeh.

Helt ærlig - kan vi servere et koldtbord med disse rettene? (Se nedenfor) Blir det for magert utvalg? Er det noe vi kan stryke eller noe annet vi MÅ ha med?

Takk på forhånd. Hilsen ei som ikke trives på kjøkkenet...

Eggerøre

Røkt laks

Spekeskinke

Roastbiff

Karbonader

Potetsalat

Bruschetta

Pasta- og kyllingsalat

Pai

Brød og smør

Rømme, dressing og remulade

Anonymkode: d0eff...2b8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart dere kan 😀 Men jeg ville hatt litt tilbehør. Kanskje litt melon til spekeskinka. Tomat og salatblader til karbonader. Stekt/rå løk. Sylteagurker og litt sånt. Men det er meg, avhengig av tilbehør for smaken 😄

Anonymkode: 5ebd6...04c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt supert. Jeg ville også hatt foccacia brød og aioli. 

Anonymkode: 9e9a4...38a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruccolasalat synes jeg er godt som tilbehør til endel av det du tenker å ha. Synes det så supert ut 😁 Men som andre har svart så hadde jeg satt pris på noe frukt (melon var et godt forslag), grønnsaker og kanskje noe focaccia eller flatbrød? 

Endret av puffy123
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn godt nok.  Så lenge mengden er nok.

Jeg ville spist hos deg.   :spise:

PS.   Ser det mangler løk. Løk er godt til mye, så mye løk.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ser som jeg ville tilføyd var litt ren salat. 
Jeg er veldig glad i ett salatblad eller to om jeg skal ha en brødskive med roastbiff eller karbonade :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aioli, grønn salat og kylling skal bli :tommelsmil:

Tror ikke jeg skal prøve meg på focaccia. Jeg er virkelig helt elendig på bakst. Frukt kan jeg få til.

@Moonwalker - hva mener du med kald kylling? Kyllinglår?

TS

Anonymkode: d0eff...2b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp flatbrød og loff/annet godt brød og du er good to go!

Anonymkode: eebc3...09e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler gjerne det som kanskje mangler er reker. Vi har ofte hatt koldtbord bare til lørdagsmat hjemme, da helt enkelt, de tingene du ramser opp, men inkl. reker :) 

Men ellers ser det veldig fint ut altså :) 

Anonymkode: ef2bb...75c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

perfekt som det er. mer enn nok.

jeg kunne godt latt være med roast biff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler gjerne det som kanskje mangler er reker. Vi har ofte hatt koldtbord bare til lørdagsmat hjemme, da helt enkelt, de tingene du ramser opp, men inkl. reker :) 

Men ellers ser det veldig fint ut altså :) 

Anonymkode: ef2bb...75c

Holy shitballs, er det vanlig å «bare ha koldtbord til lørdagsmiddag»? Å lage alle de rettene for en kjernefamilie? 😱 kreds til deg som ser på det som så casual og disker opp, men jeg hadde aldri orka det 😅

Anonymkode: 2f3a4...826

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres helt fint ut Ts. Du kan helt fint servere dette i dåpen

Anonymkode: f9f77...48d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg til det andre never så ville jeg personlig savnet ost. Nå er det ikke alle så er så osteglade som meg og slekten, men noen oster hadde gjort seg (trenger ikke være komplisert, det du finner på kjlen på lokalbutikken holder lenge). 

Anonymkode: d57dd...dad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Holy shitballs, er det vanlig å «bare ha koldtbord til lørdagsmiddag»? Å lage alle de rettene for en kjernefamilie? 😱 kreds til deg som ser på det som så casual og disker opp, men jeg hadde aldri orka det 😅

Anonymkode: 2f3a4...826

Min familie har det faktisk ofte! Jeg er kun hjemme i ferier/helger da, men resten av nærmeste familie (5 voksne og to barn) spiser ofte koldtbord sammen. Genial måte for at alle får noe dem liker/tåler. Vi dropper pai/kyllingsalat da, og har hjemmelagde kjøttboller og litt stekte pølser, og eventuelt scampi til. 
De gangene jeg er hjemme så spiser jeg og foreldrene mine gjerne litt god middag på fredagen, og så brukes restene til koldtbord-middag dagen derpå. 
Jeg og venner lager også enkle koldtbord ala TS sitt om vi skal samles for å spise noe uten å lage noe større middag utav det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...