AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har nylig fått diagnosen, for hele jævla livet har jeg vært "hemmet". Broren min som er et par år yngre har også slitt, men han slapp unna depresjoner. Han har en kaldere personlighet og driter mer i hva andre mener. Han har kommet seg i jobb og klarer å gp inn i rollen han har der, men på fritiden sover han og gamer. Finnes ikke interessert i damer, og synes damer stort sett er latterlige. "Pga de er så opptatt av utseendet" som han sier 😛 Jeg kjenner ikke faren min. Han er flink i jobben sin, men ikke sosialt. Jeg har hørt på det mamma har sagt. Han tålte ikke konfrontasjoner, han kunne bruke silent treatment på henne og hun skjønte ofte ikke hva hun har gjort galt. Når jeg var sammen med han følte jeg meg ikke trygg (så han bare mens jeg var lite barn). Ikke fordi han kunne skade meg, men fordi jeg følte at det liksom ikke var noen inni skallet der 😛 etter han ikke var pliktig tl å betale barnebidrag så var det ikke ei krone å få fra han. Han har heller ikke tatt kontakt. Mamma sier jeg er lik han på omtrent alle områder. Han har heller ikke kontakt med moren sin. Jeg har litt kontakt med farmor, derfor vet jeg. Han hadde facebook for mange år siden og da husker jeg at han kunne legge ut innlegg hvor jeg lurte på om mannen som la det ut egentlig var helt voksen... så hvis jeg har det, så har vel også han det? Anonymkode: e8d43...4bd
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Han har ikke nødvendigvis diagnosen. Jeg synes ikke det virker slik på det du skriver.
Nappetass1 Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Det er faktisk ikke slik at avvikende personlighetstrekk og oppførsel alltid skyldes Aspergers selv om det virker slik på kg. Endret 21. mars 2019 av Nappetass1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Asperger er ikke synonymt med "Dum og slightly abusive", heldigvis. Sikter til din far, altså. Ingen psykiske lidelser er bevist arvelig heller, men statistikk viser at enkelte (tror ikke det gjelder autismespekteret, men mulig jeg husker feil), psykiske diagnoser ofte forekommer hos flere individer i en familie. Anonymkode: aa7a3...919
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Asperger er ikke synonymt med "Dum og slightly abusive", heldigvis. Sikter til din far, altså. Ingen psykiske lidelser er bevist arvelig heller, men statistikk viser at enkelte (tror ikke det gjelder autismespekteret, men mulig jeg husker feil), psykiske diagnoser ofte forekommer hos flere individer i en familie. Anonymkode: aa7a3...919 Men det er faktisk farsiden min som har mest trøbbel på den fronten. Farmor vet jeg ikke, hun virker tilsynelatende normal. Men hun har dårlige sosiale antenner når det gjelder enkelte ting...hun kan kommentere rett ut hvordan det ser ut hjemme hos folk. Ikke engang jeg gjør det, men er det litt rotete og ikke strøkent så sier hun det. tanta mi vet jeg har problemer etter problemer. Samme gjelder mine fettere og kusiner på den kanten. Anonymkode: e8d43...4bd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Kan være din far er preget av en følelseskald oppvekst, siden det er mye på din fars side så har muligens dette blitt overført videre . Når du vokser opp uten foreldre som viser følelser for deg så er oddsen ganske høy for at du blir en distansert og følelsesløs person når det kommer til å forholde deg til andre. Jeg har vokst opp slik å blitt rake motsetningen, har snakket med en psykolog om det og hun kallte det at jeg hadde en lite mentaliserende mor og far -mens jeg er hypermentaliserende, det vil si veldig opptatt av hvordan andre har det og hva/hvordan jeg gjør ting påvirker andre. Anonymkode: 46e76...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 Det kan være andre grunner til at voksne er som det, så vi kan egentlig ikke bekrefte at han har asperger en gang for alle. Om du ikke har møtt han på lenge, så kan det også være at det er enkelte personlighetstrekk du ikke vet han har Traumer i barndommen og/ eller lav intelligens kan føre til de adferdene du nevner her Ellers så synes jeg det er litt merkelig at moren din snakker så mye dritt om han, og samtidig sier dere er ganske like... Anonymkode: 657c3...8dc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 Bare fordi man ikke er så sosal så betyr ikke det nødvendigvis at man har asperger.. uansett så er det ingen her som kan konkludere med at faren din har asperger utifra det lille du skrev og det du skrev kan uansett tilhøre en hekt normal person uten en eneste diagnose. Det skal mye mer til å ha asperger, både flere symptomer og i en så høy grad at det ville vært svært hemmende. Asperger handler om så mye mer enn å kun være "usosial". Anonymkode: 9be76...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #9 Skrevet 22. mars 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Asperger er ikke synonymt med "Dum og slightly abusive", heldigvis. Sikter til din far, altså. Ingen psykiske lidelser er bevist arvelig heller, men statistikk viser at enkelte (tror ikke det gjelder autismespekteret, men mulig jeg husker feil), psykiske diagnoser ofte forekommer hos flere individer i en familie. Anonymkode: aa7a3...919 Asperger er ikke en psykisk lidelse. Det er en nevrologisk utviklingsforstyrrelse og er arvelig. Anonymkode: 8634b...04e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #10 Skrevet 22. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: kjenner ikke faren min. Han er flink i jobben sin, men ikke sosialt. Jeg har hørt på det mamma har sagt. Han tålte ikke konfrontasjoner, han kunne bruke silent treatment på henne og hun skjønte ofte ikke hva hun har gjort galt. Når jeg var sammen med han følte jeg meg ikke trygg (så han bare mens jeg var lite barn). Ikke fordi han kunne skade meg, men fordi jeg følte at det liksom ikke var noen inni skallet der 😛 etter han ikke var pliktig tl å betale barnebidrag så var det ikke ei krone å få fra han. Han har heller ikke tatt kontakt. Mamma sier jeg er lik han på omtrent alle områder. Han har heller ikke kontakt med moren sin. Jeg har litt kontakt med farmor, derfor vet jeg. Han hadde facebook for mange år siden og da husker jeg at han kunne legge ut innlegg hvor jeg lurte på om mannen som la det ut egentlig var helt voksen... så hvis jeg har det, så har vel også han det? Anonymkode: e8d43...4bd Han trenger ikke ha det selv om du har det. Silent treatment og at man ikke tåler konfrontasjoner kan være en del av hans umodne personlighet, trenger slett ikke være Asbergers. Det er mange andre diagnoser som passer inn i en sånn oppførsel, han kan like gjerne ha narsissistiske tendenser. Men du kjenner han ikke så skjønner ikke hvorfor du lurer på om han har det? Anonymkode: 58bba...47a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #11 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trenger ikke ha det selv om du har det. Silent treatment og at man ikke tåler konfrontasjoner kan være en del av hans umodne personlighet, trenger slett ikke være Asbergers. Det er mange andre diagnoser som passer inn i en sånn oppførsel, han kan like gjerne ha narsissistiske tendenser. Men du kjenner han ikke så skjønner ikke hvorfor du lurer på om han har det? Anonymkode: 58bba...47a Altså, jeg ble utredet for det. Og særlig som barn hadde jeg mange av samme faktene som pappa, for eksempel hadde jeg en forferdelig sær måte å drikke brus på. Spylte tennene i brus før jeg svelget, samme gjorde han. Har alltid forstått språket til broren min, de fleste andre har ikke forstått han. men broren min har ikke hatt psykiske lidelser slik som jeg. Anonymkode: e8d43...4bd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #12 Skrevet 22. mars 2019 Aspergers er, som en annen over her også nevner, en nevrologisk utviklingsforstyrrelse og er i høy grad arvelig, så det er på ingen måte utenkelig at det er farssiden du har det fra, ut i fra de tingene du nevner. Anonymkode: 5e165...6de 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #13 Skrevet 22. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, jeg ble utredet for det. Og særlig som barn hadde jeg mange av samme faktene som pappa, for eksempel hadde jeg en forferdelig sær måte å drikke brus på. Spylte tennene i brus før jeg svelget, samme gjorde han. Har alltid forstått språket til broren min, de fleste andre har ikke forstått han. men broren min har ikke hatt psykiske lidelser slik som jeg. Anonymkode: e8d43...4bd Å spyle tenna i brus før du svelger, jeg kan virkelig ikke huske å ha sett det som et symptom på asperger 🤔 Ingenting av det du nevner har noe som helst med asperger å gjøre. Det høres ut som en normal person. Anonymkode: 9be76...cc9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #14 Skrevet 22. mars 2019 Dere må slutte å sykeligjøre normal adferd. Ingen av oss mennesker er helt perfekte, men det betyr ikke at vi må ha en diagnose av den grunn! Anonymkode: 9be76...cc9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #15 Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Å spyle tenna i brus før du svelger, jeg kan virkelig ikke huske å ha sett det som et symptom på asperger 🤔 Ingenting av det du nevner har noe som helst med asperger å gjøre. Det høres ut som en normal person. Anonymkode: 9be76...cc9 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dere må slutte å sykeligjøre normal adferd. Ingen av oss mennesker er helt perfekte, men det betyr ikke at vi må ha en diagnose av den grunn! Anonymkode: 9be76...cc9 Og du har fryktelig mye peiling på aspergers og andre autismespekterdiagnoser, eller? Anonymkode: 5e165...6de
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #16 Skrevet 22. mars 2019 Drikker brus, konkluderer med Asperger. Det var det jeg fikk ut av dette.. Anonymkode: a3695...1b8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #17 Skrevet 22. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Å spyle tenna i brus før du svelger, jeg kan virkelig ikke huske å ha sett det som et symptom på asperger 🤔 Anonymkode: 9be76...cc9 2 minutter siden, AnonymBruker said: Drikker brus, konkluderer med Asperger. Det var det jeg fikk ut av dette.. Anonymkode: a3695...1b8 Sånn som enkelte her henger seg opp i detaljer så skulle en nesten tro at det var disse brukerne som hadde AS... 🙄 Anonymkode: 5e165...6de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå