Gå til innhold

Syk hund som drikker lite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunder er under behandling og tett oppfølging av veterinær så trenger ikke kommentarer om det :)

Hunden min har fått en infeksjon i kroppen og er ganske slapp og dårlig. Igår var den hos veterinæren og fikk veskebehandling og ble straks mye bedre. Den får også medisiner mot infeksjonen. Hunden spiser når jeg tilbyr mat (våtfôr etter anbefaling fra veterinæren), men jeg får den nesten ikke til å drikke! Vi skal tilbake til veterinæren i morgen og ta flere prøver, men vil jo helst slippe å sette den på veske igjen om jeg kan slippe det. Hunden syntes det var ekstremt skummelt og det var en ganske negativ opplevelse for den. 

Er det noen tips, triks eller kjerringråd for å få den til å drikke? Kan jeg blande noe i vannet? Koke buljong? Det inneholder kanskje for mye salt?

Jeg har løpende kontakt med veterinæren som sier at jeg skal stikke en sprøyte med vann inn i munnen på den, men syntes dette virker litt brutalt så vil gjerne prøve andre ting først :) 

Anonymkode: 2a7a5...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha vann på foret. Legg godbiter i vann. Sprøyte er neppe SÅ traumatiserende for hunden som for deg? 

Anonymkode: a8083...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg av og til har gjort er å koke litt torsk og/eller hurtigris og la hunden få dette sammen med en del av kokevannet (avkjølt!). Litt avhengig av hunden, f.eks om den er overvektig eller ikke, må man kanskje knappe inn på normalt for, men hunden får i alle fall i seg væske. Våre hunder synes dessuten dette smaker kjempegodt, så hvis matlysten er litt dårlig har det vært en fin måte å få i hunden mat på.

Hvis du er usikker, spør dyrlegen om h*n kan støtte dette. 

Anonymkode: a75a1...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Takk for tips :) Vann på fôret er forsøkt, men det ville den ikke ha... Vann på godbiter var lurt :)

Hunden liker ikke torsk (🙄), men isvann kan jeg forsøke! Takk :) 

Hunden er i normalt hold så om den får i seg litt ekstra godsaker noen dager så spiller ikke det noen rolle :) 

Anonymkode: 2a7a5...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her:

Takk for tips :) Vann på fôret er forsøkt, men det ville den ikke ha... Vann på godbiter var lurt :)

Hunden liker ikke torsk (🙄), men isvann kan jeg forsøke! Takk :) 

Hunden er i normalt hold så om den får i seg litt ekstra godsaker noen dager så spiller ikke det noen rolle :) 

Anonymkode: 2a7a5...1b3

Det skulle stå risvann 😂

Anonymkode: 2a7a5...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle stå risvann 😂

Anonymkode: 2a7a5...1b3

Ha ha, ja jeg stusset litt da jeg leste forrige innlegg 😂 
Hvis du koker ris, la hunden få både ris og vann; mulig jeg uttrykte meg klønete. 

Anonymkode: a75a1...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hundeeier jeg kjenner som hadde problem med at hunden knapt drakk noe, fikk tips fra veterinæren om å ta en ørliten skvett fløte i vannet i hundeskåla. Da drakk hunden med en gang. Dette kan naturligvis ikke stå (fløte blir jo sur i romtemp.) men da har man fått i hunden vann i alle fall en gang den dagen.

En annen tok en teskje leverpostei og rørte ut i vannet til hunden. Da drakk den med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...