AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #41 Skrevet 21. mars 2019 20 minutter siden, Vox_populi said: Du glemte å forklare hvorfor er det bedre å betale 129 enn 50 kr pr. måned? For akkurat det samme: ubegrenset ringetid og sms/mms? Dårlig dekning og useriøs aktør. Anonymkode: d4c75...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #42 Skrevet 21. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, jeg har hjulpet venner ut av Luksusfellen mange ganger jeg. Hun ber om utsettelse til hun finner ut hvor hun skal få penger i fra. Anonymkode: c68ac...ac5 Utsettelse? Hun har kredittkortgjeld. Forretningsmodellen er jo nettopp at enkelte kunder ikke klarer å betale i tide. Anonymkode: da12b...a7a
tutsi123 Skrevet 21. mars 2019 #43 Skrevet 21. mars 2019 I steden for å sitte her å spørre om råd,kom deg avgårde til kreditorene dine og legg alle kort på bordet og be om hjelp.Gjør du ikke så,blir du svartelistet og kan glemme drømmen om kjøp av bolig de første 10 år,selv om du skulle komme ovenpå økonomisk. 2
Nåleputa Skrevet 21. mars 2019 #44 Skrevet 21. mars 2019 Spør om å få feriepengene utbetalt og kvitt deg med mest mulig gjeld. 2
tutsi123 Skrevet 21. mars 2019 #45 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, tutsi123 skrev: I steden for å sitte her å spørre om råd,kom deg avgårde til kreditorene dine og legg alle kort på bordet og be om hjelp.Gjør du ikke så,blir du svartelistet og kan glemme drømmen om kjøp av bolig de første 10 år,selv om du skulle komme ovenpå økonomisk. Glemte å skrive at personlig oppmøte er en forutsetning for at du skal kunne forvente å få hjelp evt henstand.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #46 Skrevet 21. mars 2019 2 minutter siden, tutsi123 skrev: I steden for å sitte her å spørre om råd,kom deg avgårde til kreditorene dine og legg alle kort på bordet og be om hjelp.Gjør du ikke så,blir du svartelistet og kan glemme drømmen om kjøp av bolig de første 10 år,selv om du skulle komme ovenpå økonomisk. Hva mener du? Trodde anmerkninger osv osv ble fjernet med en gang man har kommet ajour med gjelden sin. Kan det hende jeg ikke får bolig lån de neste ti årene?? Anonymkode: d8176...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #47 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dekning og useriøs aktør. Anonymkode: d4c75...3d5 Dårlig dekning? De benytter Telenors nett, det regnes ikke som dårlig. Useriøs? Jeg har brukt selskapet ei stund og har ikke hatt det minste problem. Det virker som du enten ikke aner hva du skriver om, eller kanskje bare er en "dikter". Uansett er du avslørt som upålitelig. Anonymkode: 813a0...abd 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #48 Skrevet 21. mars 2019 Skaff deg jobb og jobb så mye du kan! Søk på alt mulig av stillinger. I dagligvarebutikker og slikt er det ofte sykdom og man får tilbud om flere vakter enn det står i kontrakten. Det skjedde i hvertfall med meg. Skulle egentlig jobbe 2 ganger i uken men jobbet alltid mer. Noen ganger 5-6 ganger pr. uka. Du bør også kontakte bemanningsbyrå som Manpower. Anonymkode: 94ba2...9f2
Million Skrevet 21. mars 2019 #49 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Trodde anmerkninger osv osv ble fjernet med en gang man har kommet ajour med gjelden sin. Kan det hende jeg ikke får bolig lån de neste ti årene?? Anonymkode: d8176...5c8 Bare tull det vedkommende skriver. Man blir ikke svartelistet i 10 år. Det er tøv. Man får fjernet inkassoanmerkninger med en gang de er betalt. Før (for noen år siden) ble de stående i 3 eller 5 år. Dette er lenge siden nå, de gjør ikke det lenger. Det som derimot blir stående, er den interne betalingshistorikken du får hos de du skylder penger nå. Den blir jo ikke borte, selv om du gjør opp. De vil jo se at du har hatt øk.problemer. Dersom du vil låne penger av akkurat disse igjen senere, kan det hende du blir nektet. Men du går jo selvfølgelig da bare til en annen bank, ikke den banken du hadde trøbbel med tidligere. Endret 21. mars 2019 av Million 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #50 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, Million skrev: Bare tull det vedkommende skriver. Man blir ikke svartelistet i 10 år. Det er tøv. Man får fjernet inkassoanmerkninger med en gang de er betalt. Før (for noen år siden) ble de stående i 3 eller 5 år. Dette er lenge siden nå, de gjør ikke det lenger. Okei, takk! Gjorde meg ikke mindre stressa om jeg nå ikke får boliglån på ti år..... Anonymkode: d8176...5c8 1
Million Skrevet 21. mars 2019 #51 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, takk! Gjorde meg ikke mindre stressa om jeg nå ikke får boliglån på ti år..... Anonymkode: d8176...5c8 Dette skriver staten: https://www.sismo.no/no/pub/tema/betalingsanmerkninger " Betalingsanmerkninger Når skal anmerkningen slettes? Når kravet er blitt oppgjort i sin helhet (som det er trekkes lønn/trygd for eller det er tatt pant for) Hvis trekket er stanset av andre årsaker Når utleggspantet er slettet (NB: for studielån slettes ikke pantet før hele studielånet er oppgjort) Når en gjeldsordningsperiode er gjennomført Når en bobehandling er avsluttet Hvor raskt går slettingen? Fra vi har mottatt oppgjøret fra deg, tar det vanligvis ikke mer enn 1-3 dager før betalingsanmerkningen slettes i Løsøreregisteret. " Endret 21. mars 2019 av Million 1 1
Martin13 Skrevet 21. mars 2019 #52 Skrevet 21. mars 2019 Hvis man har lite penger og må bruke kredittkort for å få nok til mat og lignende, så søker man NAV. Når det gjelder kredittkort, så er det noe man aldri skal bruke med mindre man kan betjene det selv om man mister jobb/inntekt. Da må man ha en buffer eller venner og familie som kan hjelpe. Nok moralpreken, men måtte bare få det ut 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #53 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et hos komplett bank og ferratum. De krever alt med en gang. Har også et kort hos norwegian og santander... Anonymkode: d8176...5c8 Det vanlige er at man må betale minimumsbeløp på noen hundrelapper. Hvorfor kan du ikke det? Anonymkode: b3a4a...40c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #54 Skrevet 21. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vanlige er at man må betale minimumsbeløp på noen hundrelapper. Hvorfor kan du ikke det? Anonymkode: b3a4a...40c Fordi jeg for øyeblikket er uten arbeid og har ingenting jeg kan stille med. Det er det som er problemet i situasjonen her nå! Forhåpentligvis får jeg meg ny jobb så raskt som mulig, men jeg vil uansett ikke få inn lønn før i mai måned. Derfor blir det vanskelig å betale minimumsbeløpet.. Anonymkode: d8176...5c8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #55 Skrevet 21. mars 2019 41 minutter siden, Martin13 said: Hvis man har lite penger og må bruke kredittkort for å få nok til mat og lignende, så søker man NAV. Når det gjelder kredittkort, så er det noe man aldri skal bruke med mindre man kan betjene det selv om man mister jobb/inntekt. Da må man ha en buffer eller venner og familie som kan hjelpe. Nok moralpreken, men måtte bare få det ut Som student med full studiestøtte, billig bolig og ikke barn så er det veldig lite nav hjelper med. Anonymkode: c0d42...434 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #56 Skrevet 21. mars 2019 Når du slutter i jobben, kan du få feriepengene dine utbetalt for 2018? Anonymkode: 0dc43...117 1
tutsi123 Skrevet 21. mars 2019 #57 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har arbeidet med dette i 20 år.Jeg er klar over at det slettes hurtigere i dag enn før.Jeg tenkte mer på gjeldsregisteret som står på trappene.Jeg kjenner ikke detaljene der,men du skal ikke se bort ifra at det registeret vil inneholde historikk.
Gjest Wemel Skrevet 21. mars 2019 #58 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Jeg er AB som har bedt deg om å ringe de og be om utsettelse. Jeg synes det er greit å stå frem med profil her. Det du gjør i kveld er å få oversikt over gjeld og hvor mange krav du har, og hvor store de er. Sett også opp et budsjett, for dette vil kreditorene be om. Så hviler du og tar en pause fra KG. Det vil du behøve. I morgen så ringer du samtlige og er ærlig om din situasjon. For de vil hjelpe deg å finne en løsning. Si at du også jobber med dette selv, og at du kan ringe de tilbake om en uke. I løpet av denne uken skal du vende hver en stein. Har du feriepenger til gode? Finn ut av det. Har du noe liggende som du kan selge? Selg. Har du noe hos Trumf eller Coop? Ta det ut. Let etter penger overalt, hver krone teller. Når du har bare litt å betale med, om så bare noen hundrelapper, er det mye enklere å be om utsettelse til f.eks mai. Så ser du hva du har og kan begynne på jobben med å lage en plan. Dette skal du ikke tenke så mye på i kveld, for da sliter du deg ut. Du har en viktig dag i morgen. Men i all hovedsak må du ta de minste krava først. Om du leser lenken jeg la ved om snøballeffekten vil du skjønne hvorfor. Og ikke vær redd. De som tar telefonen jobber med service, de oppfører seg, jeg lover deg. Dette er ingen krise og dette vil du fikse opp i. Jeg lover deg. Endret 21. mars 2019 av Wemel
tutsi123 Skrevet 21. mars 2019 #59 Skrevet 21. mars 2019 Jeg ser du har fått råd om å ringe.Det er mye bedre med personlig oppmøte.Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med den største kreditoren,legge kortene på bordet og be om hjelp.Det kan godt hende at de hjelper deg med å kontakte de andre kreditorene slik at at det kan forhandles om en felles løsning.Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #60 Skrevet 21. mars 2019 Den beste løsningen for deg, også på lang sikt, er den du liker minst: Ta kontakt med foreldrene dine. Fortell dem hva situasjonen er, og spør om du kan få et privat lån av dem slik at du kan få betalt ut alt du har utestående raskt. Det vil gjøre situasjonen din lettere, og gi deg nattesøvn og muligheter til å samle tankene om studier i tiden som kommer. Om foreldrene dine har økonomisk mulighet så tenker jeg de vil være glade for å kunne hjelpe ❤️ Anonymkode: 3ba4b...977 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå