Gå til innhold

Tomatsuppe eller ertersuppe til pannekaker??

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er østlending og er vant til tomatsuppe selv, men kan gjerne spise ertesuppe til. Ble vant til ertesuppe til pannekakene da jeg bodde i Trøndelag. 

Det jeg derimot IKKE blir vant til, er stekt bacon OG syltetøy til pannekakene. Enten tynne pannekaker med syltetøy eller tykke pannekaker med skiver av stekt flesk, servert sammen med kokt potet og kålrotstappe. 

Endret av Ullvott
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også samme diskusjonen hjemme 😄 Jeg er fra Østlandet, og er vant med tomatsuppe (med makaroni og kokte egg). Partneren min er fra Trøndelag og er oppvokst med ertesuppe. Nå er løsningen å bytte på type suppe annenhver gang.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er fra Oslo, og vokst opp med begge deler, litt hipp som happ egentlig.

Også vokst opp med vanlige pannekaker og fleskepannekaker. Vi vekslet litt mellom de to ulike typene. På fleskepannekakene er jeg vant med enten sukker eller blåbærsyltetøy på, samme med de vanlige pannekakene.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde aldri suppe til pannekaker da jeg vokste opp, men i voksen alder har samboer og jeg ertesuppe til pannekaker - skikkelig godt!

Anonymkode: 91799...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregår denne spisingen av suppe og pannekaker - først suppe og så pannekaker, eller mer som brød til suppe?

Anonymkode: abeb0...9df

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen suppe til middagspannekaker, men bacon, kokte poteter, smør og tyttebærsyltetøy. Vestlandet. 

Anonymkode: af7ce...3ec

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan foregår denne spisingen av suppe og pannekaker - først suppe og så pannekaker, eller mer som brød til suppe?

Først suppe, deretter pannekaker. De blir som en forrett og en hovedrett. Vi har gjerne pølsebiter i ertesuppa, så det passer seg best å spise for seg. 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først suppe, deretter pannekaker. Vi snakker om en toretters middag ;) 

• Liker 4
Skrevet

Dette var visst en større greie enn jeg trodde haha! Artig. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser det ved siden av.😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, stenalina skrev:

Blir det nok til middag da? Blir iallfall mange pannekaker å steke da...:kokk:

2 panner og full fart :)

Anonymkode: ee11d...cbd

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg er fra Oslo, og vokst opp med begge deler, litt hipp som happ egentlig.

Også vokst opp med vanlige pannekaker og fleskepannekaker. Vi vekslet litt mellom de to ulike typene. På fleskepannekakene er jeg vant med enten sukker eller blåbærsyltetøy på, samme med de vanlige pannekakene.

Åh! Fleskepannekaker! Det har jeg ikke spist siden jeg var barn! 

Men nå fikk jeg lyst på pannekaker!!

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde fleskepannekaker og evt potet og middagspølse ved siden av. Men jeg må si jeg foretrekker gryterett med mais, bønner, ris og kjøttdeig istedenfor til pannekaker, da gjerne uten flesk. Lager gryteretten, steker pannekakene og legger en passelig klatt på pannekaka som rulles sammen, evt gratineres med ost i ovn. Nam nam.

Anonymkode: a18f1...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Vant med begge deler her... tror det er fordi faren min mest likte ertesuppe til. Så vi pleide å bytte mellom tomatsuppe og ertesuppe. Selv foretrekker jeg tomatsuppe

Anonymkode: 20f2d...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Trøndelag, men hadde mor fra Vestlandet, så jeg er vokst opp med pannekaker og stekt flesk og saftsuppe med sagogryn, rosiner og svisker. Alt spises samtidig.

Anonymkode: 37b5d...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Suppe til pannekaker er helt absurd for meg :P Er fra sørlandet. Aldri hørt om før.

Anonymkode: c596a...c82

AnonymBruker
Skrevet

Tomat. Får gass i magen av ertesuppe.

Anonymkode: df5c2...cb7

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg fikk sjokk da jeg oppdaget at mannens familie hadde suppe til pannekaker i det hele tatt, eller i det hele tatt hadde pannekaker til middag. 

Pannekaker er for meg ikke middag. Det er dessert med is og sjokoladesaus. Eller kosemat etter søndagsturen med syltetøy. 

Anonymkode: b2765...78c

Å jeg hadde virkelig begynt å lure om jeg hadde fått pannekaker til dessert 😅

Anonymkode: b6799...8ec

• Liker 2
Skrevet

Dere som spiser med tomatsuppe til: er det fra pose eller fra grunnen? Og med eller uten makaroni i såfall??

Gleder meg til pannekaker i dag!😎

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, netpuppy skrev:

Fruktsuppe... Er fra Vestlandet.

Jepp - dette er korrekt svar ;) Fruktsuppe til pannekaker, med sukker og bacon :)

Anonymkode: c15d9...94a

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene! Pannekaker er dessert som skal spises med sukker på! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...