Gå til innhold

Kjære stemonstre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at stebarna alltid er en byrde for dere?? Alt foreldrene gjør for dem er en byrde for dere.

Enten så bruker de for mye penger på dem - da skylder dere på at den "grusomme" barnemoren vil flå mannen deres for penger.

Eller så får stebarna "ufortjent" mye skryt av faren sin, og dette plager da tydeligvis dere. Hva er greia egentlig? Var dere ikke klare over at barna ALLTID vil komme først (ja før dere og!) for mannen dere har giftet dere med?

 

Anonymkode: a8222...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, hva er vitsen med denne tråden? 

Anonymkode: 306b2...198

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med at stebarna alltid er en byrde for dere?? Alt foreldrene gjør for dem er en byrde for dere.

Enten så bruker de for mye penger på dem - da skylder dere på at den "grusomme" barnemoren vil flå mannen deres for penger.

Eller så får stebarna "ufortjent" mye skryt av faren sin, og dette plager da tydeligvis dere. Hva er greia egentlig? Var dere ikke klare over at barna ALLTID vil komme først (ja før dere og!) for mannen dere har giftet dere med?

 

Anonymkode: a8222...d9b

hallo... jeg skrev tråden om ufortjent skryt.. Synes du at det er greit, at en ungdom som ikke gidder å løfte en finger hjemme blir skrytt opp i skyene på at han hjelper til, passer søsken og bretter klær?  Helt ufortjent, når tilfellet er at ungdommen ikke gjør dette? Altså - ren løgn! 

Anonymkode: e9af3...16d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er da ikke ett monster for å reagere på dette??? 

Anonymkode: e9af3...16d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvor du vil med denne tråden....

Anonymkode: cae99...8a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har større inntrykk av at stemor/bonusmor oftere irriterer seg over eksen.. altså barnets mor - enn barna. 

Trist det også.. men barna har de ofte et godt forhold til. 

Hilsen bonusmor som har snakket mye om dette med andre.. 

Anonymkode: cc14b...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitter eks? Har eksen din funnet en ny? Huff. 

Anonymkode: 0e708...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitter eks? Har eksen din funnet en ny? Huff. 

Anonymkode: 0e708...531

 

stemonster tror alltid det er sjalusi som forklarer kritikk.

Det er jo klart man blir bitter av at andre spiser opp restene man selv har dumpet..

🙄

 

Anonymkode: 69b59...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitter eks? Har eksen din funnet en ny? Huff. 

Anonymkode: 0e708...531

 

stemonster tror alltid det er sjalusi som forklarer kritikk.

Det er jo klart man blir bitter av at andre spiser opp restene man selv har dumpet..

🙄

 

Anonymkode: 69b59...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitter eks? Har eksen din funnet en ny? Huff. 

Anonymkode: 0e708...531

Nope, er godt gift. Jeg baserer meg på innlegg som er skrevet her og det jeg vet av erfaring.

Anonymkode: a8222...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri barna set dreier ser om men dere, Som har skyldsfølelse, som konkurrerer om barnas oppmerksomhet g tør ikke sette grenser og om kjemmer de bort til de grader 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i overskriften.

Jeg har et godt forhold til min «stesønn» på 14 år og har også et godt forhold til barnemoren. Er det noe jeg lurer på som jeg ikke får ordentlig svar på fra barnefar, spør jeg henne direkte, og vi har hyggelige samtaler når vi møtes. Hun vet at jeg vil hennes sønn og eks bare godt. 

Riktignok kan min stesønn være både lat og rotete innimellom, men det tenker jeg er normalt for en tenåring. Han synes nok at jeg maser litt vel mye på ham til tider om å rydde opp etter seg, og setter grenser, men jeg tror han også forstår at dette er fordi at det er til hans beste og at vi alle skal kunne trives under ett tak.

Alt i alt er han en gulle-god gutt og jeg er like glad i ham som i mine egne to voksne døtre😊

Anonymkode: 64d99...487

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære biomonster!

Slutt å spre hat på nettet.

Klems.

Anonymkode: a46f7...100

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

stemonster tror alltid det er sjalusi som forklarer kritikk.

Det er jo klart man blir bitter av at andre spiser opp restene man selv har dumpet..

🙄

 

Anonymkode: 69b59...aff

Hva? Ser du virkelig på eksen din og forelder til barna dine på den måten? 

Så om man ikke passet sammen og går fra hverandre så er man andres rester? Det bare lyser bitterhet av innlegget ditt. 

Anonymkode: 0e708...531

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

stemonster tror alltid det er sjalusi som forklarer kritikk.

Det er jo klart man blir bitter av at andre spiser opp restene man selv har dumpet..

🙄

 

Anonymkode: 69b59...aff

Vel, om du gikk fra han.. Hva trodde du, at han aldri ville finne seg en ny partner?         De fleste stemødre jeg kjenner og fra egen situasjon sliter heller med bitre ekser som deg. Som saboterer, snakker masse stygt om ny partner til barna (som barna liker veldig godt), spiller splitt og hersk og setter barna igjen og igjen i vanskelige situasjoner hvor de av ren lojalitet til mor aldri sier ifra til henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget er vel at jeg kommer først, også før barna hans. 

Anonymkode: 60286...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at jeg kommer først, også før barna hans. 

Anonymkode: 60286...a06

Definisjonen på stemonster.

Anonymkode: a8222...d9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss «stemonstre» som behandler barna som vår egne? Smører topp matpakker, vasker/bretter tøy, sender med «mor»sitt tøy hjem, henter/kjører på trening,  trøster når barnet er lei seg eller tar med barnet på nye oppdagelser? Vi som steller i stand barnebursdager eller passer barnet når far/mor er borte...Hva med oss som bruker penger på barna DERES uten å sette et spørsmålstegn eller be om penger tilbake...

jeg har aldri sagt et stygt ord om mor fordi hun aldri i løpet av alle disse årene har hilst på meg. Barna levers i det «usynlige» eller når vi ikke har kommet hjem fra jobb. Si i det minste hei til den personen som tilbringe 50% (+/-) med barnet ditt. 

 

Anonymkode: 7e423...39c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Er man ett "stemonster" så ser man vel sannsynligvis aldri dette selv...                  

Anonymkode: 1ebc3...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...