Gå til innhold

Kontrollfolk i lyskryss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste par dagene har det vært personer i gule vester med clipboards i et lyskryss i Oslo (Abildsøkrysset). Det står en i hvert hjørne av krysset, og de følger tilsynelatende med på trafikken og skriver ting ned. Det virker som de er der hele dagen, for jeg så dem både da jeg dro på jobb og da jeg kom hjem. Jeg husker at jeg for en god stund siden så tilsvarende personer i et annet lyskryss like ved. Er det noen som vet hvem disse menneskene er og hva de driver med?

Anonymkode: bb592...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De teller biler. Da er det nok spørsmål om utbedringer i dette krysset, og de må telle antall biler i et gitt tidsrom

Anonymkode: 2b0b7...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De teller biler. Da er det nok spørsmål om utbedringer i dette krysset, og de må telle antall biler i et gitt tidsrom

Anonymkode: 2b0b7...a3c

Underlig at dette skjer manuelt, en skulle tro dette kunne gjøres med kameraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kritt skrev:

Underlig at dette skjer manuelt, en skulle tro dette kunne gjøres med kameraer.

Da må man ha tillatelse, skilte med kameraovervåkning, montere opp kamera, håpe på at det ikke blir stjålet eller ødelagt etc., hente inn igjen dataene fra kameraet, gå gjennom flere timer med film og telle biler etc. Alt etter formålet og hva slags data man har behov for skjønner jeg godt at det kan være både raskere, enklere og billigere å sende ut en gjeng i gule vester noen timer. 

Anonymkode: 6bbbd...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man ha tillatelse, skilte med kameraovervåkning, montere opp kamera, håpe på at det ikke blir stjålet eller ødelagt etc., hente inn igjen dataene fra kameraet, gå gjennom flere timer med film og telle biler etc. Alt etter formålet og hva slags data man har behov for skjønner jeg godt at det kan være både raskere, enklere og billigere å sende ut en gjeng i gule vester noen timer. 

Anonymkode: 6bbbd...554

Jeg så ikke for meg at man skulle gå gjennom filmen manuelt 😅, ei heller at man skulle lagre filmen. Men kan ynde er du inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kritt skrev:

Underlig at dette skjer manuelt, en skulle tro dette kunne gjøres med kameraer.

Det hadde vært for enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man ha tillatelse, skilte med kameraovervåkning, montere opp kamera, håpe på at det ikke blir stjålet eller ødelagt etc., hente inn igjen dataene fra kameraet, gå gjennom flere timer med film og telle biler etc. Alt etter formålet og hva slags data man har behov for skjønner jeg godt at det kan være både raskere, enklere og billigere å sende ut en gjeng i gule vester noen timer. 

Anonymkode: 6bbbd...554

Alternativt bare mangel på kompetanse. En datamaskin hadde gjort dette mye enklere, raskere og mer nøyaktig men det er ikke så mange som kan å programmere datamaskiner, å telle biler med pen og papir kan derimot hvem som helst klare.

Anonymkode: 840a4...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2019 at 9:32 AM, Kritt said:

Underlig at dette skjer manuelt, en skulle tro dette kunne gjøres med kameraer.

Var med å gjorde dette senest i fjor. Helt grei jobb, og man får stå ute, i stedet for et kjedelig kontor (Jobber i kommunen)

Anonymkode: 2b0b7...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Var med å gjorde dette senest i fjor. Helt grei jobb, og man får stå ute, i stedet for et kjedelig kontor (Jobber i kommunen)

Anonymkode: 2b0b7...a3c

Interessant. Hva slags utbedringer kan det være snakk om? Og hvorfor telles bilene?

Anonymkode: bb592...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...