Gå til innhold

Pris på diverse arbeid (rive vegg/åpne vegg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelper min mor å finne noen som kan rive vegg mellom kjøkken og spiserom som ligger vegg i vegg med kjøkkenet, altså åpne de. En dør må da også fjernes siden det er en trapp opp til kjøkkenet. Forstår dere? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men det en bærevegg som skal fjernes mellom rommene og en dør som skal fjernes. Til slutt skal det åpnes i veggen, en sånn slags kvadrat i veggen slik at du kan se inn til stua fra kjøkkenet. Sånn åpning i midten av veggen. Nå har jeg postet jobben på Facebook og det har kommet to personer på befaring. De vil ha 52.000 kr for det, inkl moms, de kjører søppel og har alt av utstyr. Altså alt inkl. Jeg klarte å få det ned til 45.000. Er det dyrt? Hva koster sånn type jobb? Vil ikke hive meg på første tilbud enda, så har jeg heller ikke peiling på hva sånn type arbeid koster. Jeg og min mor har ikke mann hjemme heller som kan ta seg av sånne ting. Hva bør jeg se etter? Hva ligger gjennomsnittsprisen på? Noen erfaringer? 

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt anbud, feks. Og kanskje ta noen bilder, lage en skisse?

Anonymkode: 046de...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes 45 000 hørtes for billig ut. Anbefaler å ta kontakt med forskjellige tømrere, da får en realistisk pris på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper min mor å finne noen som kan rive vegg mellom kjøkken og spiserom som ligger vegg i vegg med kjøkkenet, altså åpne de. En dør må da også fjernes siden det er en trapp opp til kjøkkenet. Forstår dere? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men det en bærevegg som skal fjernes mellom rommene og en dør som skal fjernes. Til slutt skal det åpnes i veggen, en sånn slags kvadrat i veggen slik at du kan se inn til stua fra kjøkkenet. Sånn åpning i midten av veggen. Nå har jeg postet jobben på Facebook og det har kommet to personer på befaring. De vil ha 52.000 kr for det, inkl moms, de kjører søppel og har alt av utstyr. Altså alt inkl. Jeg klarte å få det ned til 45.000. Er det dyrt? Hva koster sånn type jobb? Vil ikke hive meg på første tilbud enda, så har jeg heller ikke peiling på hva sånn type arbeid koster. Jeg og min mor har ikke mann hjemme heller som kan ta seg av sånne ting. Hva bør jeg se etter? Hva ligger gjennomsnittsprisen på? Noen erfaringer? 

Anonymkode: b94ea...834

Fjerning av bærevegg pleier være søknadspliktig tiltak, og da trenger du en tømrer som har tiltaksklasse.

Her anbefaler jeg sterkt å ta kontakt med et par tømrer som er godkjent for den tiltaksklassen som kreves, og få tilbud av dem.

Å leie inn "AS Hvemsomhelst" til å fjerne en bærevegg kan bli fryktelig dyrt!

Anonymkode: 970f3...be2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig si om prisen er riktig eller ikke. For det første vil størrelse av veggen være relevant, det er forskjell på om det er en vegg som er 2 meter eller 15 meter bred. 
Og straks ordet "bærevegg" kommer opp, så øker prisene drastisk. 
Er prisen inkludert byggesøknad for endring av bærende konstruksjon? 

Det smarteste vil nok å være å hente inn 2-3 ulike for befaring, da vil du se sånn ca hvilken prissjikt jobben ligger på. 

Anonymkode: 608d7...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal fjerne en vegg og så lage åpning i veggen? Er det snakk om to vegger?

Anonymkode: 2bf95...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig si om prisen er riktig eller ikke. For det første vil størrelse av veggen være relevant, det er forskjell på om det er en vegg som er 2 meter eller 15 meter bred. 
Og straks ordet "bærevegg" kommer opp, så øker prisene drastisk. 
Er prisen inkludert byggesøknad for endring av bærende konstruksjon? 

Det smarteste vil nok å være å hente inn 2-3 ulike for befaring, da vil du se sånn ca hvilken prissjikt jobben ligger på. 

Anonymkode: 608d7...a4e

Åå, vet ikke så mye om den veggen.. Det er min mor sin vegg det er snakk om, hun har kjøpt leilighet i en blokk. Ja prisen er inkl byggesøknad.. Skulle ønske vi hadde så god tid at vi kunne hentet inn mange forskjellige. Min søster som bor hos min mor venter barn neste måned.. 😅 Men takk for svar.

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åå, vet ikke så mye om den veggen.. Det er min mor sin vegg det er snakk om, hun har kjøpt leilighet i en blokk. Ja prisen er inkl byggesøknad.. Skulle ønske vi hadde så god tid at vi kunne hentet inn mange forskjellige. Min søster som bor hos min mor venter barn neste måned.. 😅 Men takk for svar.

Anonymkode: b94ea...834

Sannsynligheten for at denne jobben blir ferdig før en fødsel som skal skje i neste måned er uansett minimal hvis dere ikke enda har bestemt hvem som skal gjøre det og heller ikke søkt om tillatelse enda. I neste måned har vi jo i tillegg påsken som gjør at alt av både saksbehandling i forhold til tillatelse og praktisk utførelse av jobben stopper opp.

Anonymkode: 2bf95...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Åå, vet ikke så mye om den veggen.. Det er min mor sin vegg det er snakk om, hun har kjøpt leilighet i en blokk. Ja prisen er inkl byggesøknad.. Skulle ønske vi hadde så god tid at vi kunne hentet inn mange forskjellige. Min søster som bor hos min mor venter barn neste måned.. 😅 Men takk for svar.

Anonymkode: b94ea...834

Det er opptil 3 ukers behandlingstid for byggesøknad, så å rekke det før fødselen er nok ikke ett realistisk mål. 

Men det kan være enklere og raskere løsninger. Jeg har vurdert lage åpen løsning selv, hvor det er bærevegg. Naboen min har identisk leilighet og har gjort det. Ofte er "bærevegg" søyler inne i veggen som er bærende. Min nabo løste det enkelt med å la søylen være igjen, men fjerne resten av veggen som ikke var bærende. I våre leiligheter så innebærer det da at man får en søyle stående litt midt i rommet, men som man kan møblere rundt slik at den ikke er i veien. Absolutt peneste resultat ville vært å fjerne den og legge bærende bjelke i taket, men å la bærende søyle stå igjen gjorde oppussingsjobben betraktelig mye enklere og billigere! 
Og mens jeg skrev dette så ser jeg at det er en ting som ikke er tatt med i ditt innlegg som selvfølgelig vil være avgjørende, er veggen i tre eller betong? Hos oss er det tre-vegger, derav mulig å la søylen stå igjen slik jeg har beskrevet. Bærende konstruksjon i betong aner jeg ikke noe om! 

Anonymkode: 608d7...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal fjerne en vegg og så lage åpning i veggen? Er det snakk om to vegger?

Anonymkode: 2bf95...8bd

Ja, fjerne en vegg fra kjøkkenet til spiserom, altså slå de to sammen til et stort kjøkken. Deretter lage hull i veggen mellom kjøkkenet og stua. Ikke fjerne hele veggen liksom men lage sånn hull hvor du kan se inn til kjøkkenet men altså ikke gå gjennom det. Sånn type vindu uten glass nesten. Forstår du? 

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vegglampe skrev:

Jeg syntes 45 000 hørtes for billig ut. Anbefaler å ta kontakt med forskjellige tømrere, da får en realistisk pris på jobben.

Og jeg som synes 45 000 fremdeles var for dyrt 😂 Må nok ringe litt rundt i dag ja.. 

ts

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er opptil 3 ukers behandlingstid for byggesøknad, så å rekke det før fødselen er nok ikke ett realistisk mål. 

Men det kan være enklere og raskere løsninger. Jeg har vurdert lage åpen løsning selv, hvor det er bærevegg. Naboen min har identisk leilighet og har gjort det. Ofte er "bærevegg" søyler inne i veggen som er bærende. Min nabo løste det enkelt med å la søylen være igjen, men fjerne resten av veggen som ikke var bærende. I våre leiligheter så innebærer det da at man får en søyle stående litt midt i rommet, men som man kan møblere rundt slik at den ikke er i veien. Absolutt peneste resultat ville vært å fjerne den og legge bærende bjelke i taket, men å la bærende søyle stå igjen gjorde oppussingsjobben betraktelig mye enklere og billigere! 
Og mens jeg skrev dette så ser jeg at det er en ting som ikke er tatt med i ditt innlegg som selvfølgelig vil være avgjørende, er veggen i tre eller betong? Hos oss er det tre-vegger, derav mulig å la søylen stå igjen slik jeg har beskrevet. Bærende konstruksjon i betong aner jeg ikke noe om! 

Anonymkode: 608d7...a4e

Det er betongvegg TROR jeg.. De to som kom banket i veggen og nevnte betong.. Jeg var opptatt med barna i bakgrunnen men fikk med meg betong ihvertfall. Men jeg er ikke sikker altså. Takk for tips! Skal dobbelsjekke veggtype og nevne det du sier neste gang. Veldig godt forslag! 3 ukers behandlingstid altså.. Uff, det hadde jeg ikke tenkt på. Det var også godt at du nevnte det. Takk igjen 😅

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for at denne jobben blir ferdig før en fødsel som skal skje i neste måned er uansett minimal hvis dere ikke enda har bestemt hvem som skal gjøre det og heller ikke søkt om tillatelse enda. I neste måned har vi jo i tillegg påsken som gjør at alt av både saksbehandling i forhold til tillatelse og praktisk utførelse av jobben stopper opp.

Anonymkode: 2bf95...8bd

Å nei.. Men kan man søke tillatelse med en gang? De sa at de kunne begynne å jobbe fra neste uke. Kan de i det hele tatt begynne før de har fått godkjent tillatelse? Kjenner jeg stresser litt nå mtp på fødselen og alt det der. 

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fjerning av bærevegg pleier være søknadspliktig tiltak, og da trenger du en tømrer som har tiltaksklasse.

Her anbefaler jeg sterkt å ta kontakt med et par tømrer som er godkjent for den tiltaksklassen som kreves, og få tilbud av dem.

Å leie inn "AS Hvemsomhelst" til å fjerne en bærevegg kan bli fryktelig dyrt!

Anonymkode: 970f3...be2

De personene jobber for to forskjellige firma men de tar jobben « privat « hos oss hver for seg. Vet ikke hva som er lurt eller lov. De måtte også « godkjenne « noe ift vann og strøm på kjøkkenet. Hvordan er det? 

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å nei.. Men kan man søke tillatelse med en gang? De sa at de kunne begynne å jobbe fra neste uke. Kan de i det hele tatt begynne før de har fått godkjent tillatelse? Kjenner jeg stresser litt nå mtp på fødselen og alt det der. 

Anonymkode: b94ea...834

En betongbærevegg i en blokk hadde ikke jeg tatt sjansen på å få gjort noe med før alle tillatelser var 100% i orden i hvert fall.

Anonymkode: 2bf95...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette forresten et borettslag? Er det i tilfelle innhentet tillatelse fra styret i borettslaget?

Anonymkode: 2bf95...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette forresten et borettslag? Er det i tilfelle innhentet tillatelse fra styret i borettslaget?

Anonymkode: 2bf95...8bd

Sameie. Ja, vi har fått lov av styreren. Men hvem andre må egentlig godkjenne dette?

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

De personene jobber for to forskjellige firma men de tar jobben « privat « hos oss hver for seg. Vet ikke hva som er lurt eller lov. De måtte også « godkjenne « noe ift vann og strøm på kjøkkenet. Hvordan er det? 

Anonymkode: b94ea...834

Det må gjøres med ett ansvarlig firma.
https://dnbeiendom.no/altombolig/gjor-det-selv/inne/oppussing/fjerning-av-barevegg

Konklusjon: bærevegg er noe dritt :fnise:

Anonymkode: 608d7...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må gjøres med ett ansvarlig firma.
https://dnbeiendom.no/altombolig/gjor-det-selv/inne/oppussing/fjerning-av-barevegg

Konklusjon: bærevegg er noe dritt :fnise:

Anonymkode: 608d7...a4e

Hehe, har aldri tenkt på vegger og sånn. Lært masse nytt nå som er greit å ha i bakhodet når jeg skal kjøpe hus 😅 takk for link

Anonymkode: b94ea...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke begynne å jobbe før søknaden er godkjent nei.

Og det blir betraktelig dyrere med en ga g det er bærevegg. Det må nok også inn en bærebjelke og bare den koster noem tusen.

Anonymkode: f2589...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...