Gå til innhold

Samarbeid med barnefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett veldig turbulent forhold til barnefar. Vi har tidligere praktisert 50/50, men det siste året har jeg hatt den daglige omsorgen, fordi han har fått barnevernet etter seg, og han har nå samvær annenhver helg og én ettermiddag i uken. Jeg krevde bidrag via Nav, og fikk først avslag, fordi han er ufør og har for lite inntekt. Jeg klaget, fordi de hadde feilberegnet både min inntekt og hans samværsprosent. Nå er det fikset, og han må betale 1400,-/mnd. Han klikker i vinkel når jeg søkte første gang og klikket igjen når jeg klaget, og sender meg tusen sms og sier jeg ødelegger livet hans og livet til vårt felles barn, fordi jeg er så "opptatt av penger".

Ikke nok med det, han har sak hos politiet, fordi han tydeligvis har kjørt rundt uten førerkort i flere år, og dette skal snart opp i retten. Når jeg ble opplyst om dette, sa jeg at han ikke fikk lov å kjøre barnet mer, men han har trosset meg flere ganger. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med han lenger!

Han gjør oppgaven min som mor, så vanskelig! Han tar fra meg gleden i hverdagen. Hvis barnet slår seg vrang el, ringer han meg for hjelp. I helgene får jeg heller ikke fri, da han allrid lurer på noe eller må ha hjelp til noe. Han har i tillegg null respekt for meg, og hver gang jeg prøver å stå opp mot han, begynner han å trakassere meg på tlf og baksnakke meg til barnet. Barnevernet er i bildet og har mye forståelse for min situasjon, de har gitt han veiledning, men det hjelper heller ikke. Ingen når inn til han! De har gitt han opp og jeg vet ikke hvem som skal hjelpe meg?

Jeg orker ikke leve mer med denne mannen! Alle barn trenger begge foreldre, men veldig ofte føler jeg at både jeg/barnet hadde hatt det bedre uten.. Skal også sies at denne mannen har utsatt meg for psykisk vold i mange år, var derfor jeg til slutt gikk fra han, så det sitter litt langt inne å virkelig ta han når han oppfører seg som en idiot, uten at jeg har noen som "backer" meg når det må gjøres. Dette er også frustrerende. Barnevernet er litt ute av bildet nå, så vil ikke be om mer bistand fra de, da de krever mye av meg også, i form av møter og samarbeid. Hvem kan jeg be om hjelp, til å få en slutt på dette dårlige samarbeidet? Vi har fått til felles samarbeidsmøter, men vi får ingenting ut av det, fordi far benekter alle problemstillinger jeg tar opp, og sier bare ting som høres fint ut, men som ikke er realiteten. Alle gjennomskuer han, men ingen gjør noe..

Anonymkode: d17b6...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevernet kan ikke gjøre noe. Det er det kun du som kan. Via domstol. Sjekk om du kvalifiserer til fri rettshjelp og få hjelp til å strukturere ting. En som jobber med dette feltet og kan hjelpe deg med å vurdere hva som er best for barnet ditt (og deg).

Anonymkode: 93dea...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Om han kjører uten lappen med barna så anmelder du han til politet. 

Og så ville jeg tatt dette videre i Tingretten. Sørg for å lagre alt av SMS, mail og telefonsamtaler som viser at han ikke er tilregnelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som min sak, dette... Eksen min er en klassisk psykopat. Vi har et barn i barneskole alder. Har vært i flere meklingsmøter og det endte til slutt i tingretten. Vi ble enige om et forlik, der han skulle ha noe samvær, men det fungerte ikke. Barnet nekter å være der og nå har jeg for andre gang måttet gå inn og stanse samværet...

Har lite lyst til å ta det til retten igjen og denne gangen regner jeg med det går til hovedforhandling og da flyr tusenlappene fort. Har rett og slett ikke råd til det, men ser ikke ut til at jeg har noe annet valg... 

Men jeg vil anbefale deg å gå til advokat, søke om fri rettshjelp, dersom du kvalifiserer og ta det opp for retten. Det er litt mer alvorlig enn på Familiekontoret og dere blir begge "gransket" og både sakkyndig og dommer er med og uttaler seg om hva som er en fornuftig løsning.

Anonymkode: c623f...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...