Gå til innhold

Din arbeidskarriere/CV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes at det hadde vært interessant å høre om folks forskjellige karriere arbeidslivet.

Selv så var min første jobb en deltidsjobb på en lokal rimi butikk for "noen" år siden og før det så hadde jeg en sommerjobb som jordbærplukker.Min første fulltidsjobb var i forsvaret hvor jeg etterhvert ble befal og var stasjonert i land som Libanon, Russland og Afghanistan. Etter karrieren i forsvaret så tok jeg maskinførerkurs og sertifikat for tung bil, jobbet siden i anleggsbransjen for et lokalt entreprenørfirma i 12 mnd, så begynte jeg og kjøre lastebil hvor ble værendes i 8 år og jeg kjørte alt innenfor distrubisjon/stykkgods både innlands og på kontinentet. så jobbet jeg siden på det lokale sykehuset først som lagersjef/sjåfør og etterhvert portør, jobbet tilsammen 6 år sykehuset. så tok jeg kurs og jobbet i offshorebransjen i 7 år som kontrollør/inspektør/kranfører også for 3 år siden så begynte så begynte og jobbe som kommunearbeider innenfor vei/anlegg for hjemkommunen hvor jeg gjør alt fra å kjøre gravemaskin/hjullaster/traktor/feiebil til anlegg og veiarbeid. Så det var det min CV. Hvilke jobber og karrierevalg har du tatt?

Anonymkode: 611ad...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du i grunnen ikke no med

Anonymkode: b25ed...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisbud noen år på midten av nittitallet som ungdom -> deltid innen salg & service et par år på slutten av nittitallet på slutten av tenårene -> diverse lager/logistikkjobber deltid/feriejobb på 2000 tallet -> vikar i et teknisk firma relatert til utdannelse i midten/slutten av 2000 tallet -> og så ansatt i et teknisk firma jeg fortsatt jobber. Tipper at jeg videreutdanner meg eller omskolerer meg og begynner med noe annet innen noen år for å få litt mer variasjon utover i arbeidslivet. Jeg har noen ideer hva jeg kan tenke meg å jobbe videre med,  og det er jo ennå en stund igjen ;)

Forsvaret ble det jo også inni der, men vanlig førstegangstjeneste for min del. Samt utdannelse innen fagfeltet. Er vel en helt ordinær CV, men har stort sett vært fornøyd. 

Som en kommentar føler jeg med dagens ungdom som skal få en fot inn i arbeidslivet. Vi som var ungdom på nittitallet hadde jo i det minste tilgang på "enkle" jobber som avisbud (som jeg selv var en liten stund), sjaue- og ryddejobber og lignende. Har jo selvfølgelig alltid vært slik at de som nå har blitt voksne har vært bekymret på ungdoms vegne, men jeg tør påstå det er en forskjell nå. På grunn av digitaliseringen og automatiseringen samt mer arbeiddsinnvandring, så finnes det jo færre og færre jobber som f. eks. avisbud og jeg erfarer at ungdommen har større vanskeligheter med å få sin første jobb nå enn før. 

 

 

Anonymkode: ff181...753

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...