Gå til innhold

Mann 33, hvor langt ned i alder er Ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, NotYou skrev:

Er enig i det du sier om ulik alder mtp alderdom etc, men kvinnens pannelapp er ikke ferdigutviklet til 20år. Hjernen bruker cortex og det limbiske systemet for konsekvenstenking. Det er cortex (pannelappen) som brukes når vi skal ta avgjørelser. Denne er ikke ferdigutviklet hos jenter før 22-23 års alderen. 25års alder hos guttene. Klart er det individuelle forskjeller, men de fleste jenter har heller ikke en ferdigutviklet cortex før de er 22-23 år. Når du nå er 23 kan du være ganske sikker på at hjernen din er ferdigutviklet. Kanskje nettopp derfor du tenker konsekvens ved å bli sammen med en eldre mann :) 

 

Nå er det ikke særlig stor forskjell på ca 20 år og 22 år, og spørsmålet i denne tråden gjelder for noen som er 21. Det er ikke sånn at det skjer noe voldsomt i hjernen fra man er 21 til den dagen man våkner og er fylt 22 år. Jeg for min del greide å tenke konsekvens da jeg var 16 år også. Hjernen trenger ikke være ferdig utviklet for å greie å tenke konsekvens :)

Anonymkode: a9e66...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var 24 var jeg sammen med ei på 17. Det blir veldig feil etter mitt syn i dag. Men den gangen var jeg en uerfaren gutt jeg også. 

I dag er jeg gift med ei på 24. Er selv 31. Alderforskjellen er den samme som med hun første 7 år.

Alltid likt yngre jenter. Synes som en nevnte her, din egen alder delt på 2, pluss 7 er en fin tommelfingerregel.

I mitt tilfelle 31/2 = 15,5 +7 = 22,5.

 

Anonymkode: 9238e...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke særlig stor forskjell på ca 20 år og 22 år, og spørsmålet i denne tråden gjelder for noen som er 21. Det er ikke sånn at det skjer noe voldsomt i hjernen fra man er 21 til den dagen man våkner og er fylt 22 år. Jeg for min del greide å tenke konsekvens da jeg var 16 år også. Hjernen trenger ikke være ferdig utviklet for å greie å tenke konsekvens :)

Anonymkode: a9e66...5cf

Alle 16åringer tror de kan tenke konsekvens, men så blir man voksen og skjønner at hjernen har vokst litt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne på 24 og min maks alder på en mann er 33. Men hadde jeg møtt en som var 34 eller 35 og blitt forelska så hadde jeg ikke latt aldern stoppe opp for det. Jeg kjenner flere menn på 34 og 35 og jeg føler ikke noe stor forskjell sånn aldersmessig og mange menn på den aldern ser faktisk veldig bra ut og unge ut. 

Anonymkode: 5177a...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotYou skrev:

Alle 16åringer tror de kan tenke konsekvens, men så blir man voksen og skjønner at hjernen har vokst litt likevel. 

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 17 og det var fordi at foreldrene mine så at jeg var moden nok for det egentlig alerede som 15 åring egentlig. Det er forskjell på 16 åringer. 

Anonymkode: 5177a...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 17 og det var fordi at foreldrene mine så at jeg var moden nok for det egentlig alerede som 15 åring egentlig. Det er forskjell på 16 åringer. 

Anonymkode: 5177a...f75

Jada :) Flyttet inn med min nåværende mann da jeg var 16 år jeg også. Mange 16 åringer er mer modne enn andre, men hjernens pannelapp er fremdeles ikke ferdigutviklet før man er i tyveårene, tross hvor moden en føler seg. Man kan jo selvfølgelig være moden og ansvarlig lenge før utviklinga er ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, NotYou skrev:

Jada :) Flyttet inn med min nåværende mann da jeg var 16 år jeg også. Mange 16 åringer er mer modne enn andre, men hjernens pannelapp er fremdeles ikke ferdigutviklet før man er i tyveårene, tross hvor moden en føler seg. Man kan jo selvfølgelig være moden og ansvarlig lenge før utviklinga er ferdig. 

Det er sant, men trenger ikke ha så mye å si da. 

Litt morsomt førøvrig at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25 år, jeg er 24 og føler jeg begynner å bli gammel, men så er ikke hjernen min ferdig utviklet en gang 😂 og morsomt at hjernen ikke er ferdig utviklet før de første aldringstegnene for mange kommer. 

Anonymkode: 5177a...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men trenger ikke ha så mye å si da. 

Litt morsomt førøvrig at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25 år, jeg er 24 og føler jeg begynner å bli gammel, men så er ikke hjernen min ferdig utviklet en gang 😂 og morsomt at hjernen ikke er ferdig utviklet før de første aldringstegnene for mange kommer. 

Anonymkode: 5177a...f75

Går bare nedover herfra 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, NotYou skrev:

Alle 16åringer tror de kan tenke konsekvens, men så blir man voksen og skjønner at hjernen har vokst litt likevel. 

At man er blitt mer moden fra man er 16 til 25 betyr ikke at man ikke greide å tenke konsekvens som 16-åring. Husk at selv om du ikke greide å tenke konsekvens som 16-åring så betyr ikke det at alle andre har vært som deg :)

Anonymkode: a9e66...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man er blitt mer moden fra man er 16 til 25 betyr ikke at man ikke greide å tenke konsekvens som 16-åring. Husk at selv om du ikke greide å tenke konsekvens som 16-åring så betyr ikke det at alle andre har vært som deg :)

Anonymkode: a9e66...5cf

Ingen 16åringer har en ferdig utviklet cortex. Å kunne tenke konsekvens betyr ikke at hjernen er fullstendig ferdigutviklet fordi :) Moro hersketeknikk du prøver deg på forresten :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NotYou said:

Jada :) Flyttet inn med min nåværende mann da jeg var 16 år jeg også. Mange 16 åringer er mer modne enn andre, men hjernens pannelapp er fremdeles ikke ferdigutviklet før man er i tyveårene, tross hvor moden en føler seg. Man kan jo selvfølgelig være moden og ansvarlig lenge før utviklinga er ferdig. 

Oi, det var ungt. Hvor gammel var han?

Anonymkode: 20969...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotYou skrev:

Går bare nedover herfra 🙈 

Huff ja... det er trist å tenke på, godt man kan fikse på ting om det blir for ille. Syntes ikke man burde begynt å aldres før man var 40. 

Anonymkode: 5177a...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotYou
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var ungt. Hvor gammel var han?

Anonymkode: 20969...972

Ja, men det gikk heldigvis bra :) Jeg ville inn på ei vgs linje som krevde at jeg flyttet på meg. Kjæresten min skulle bli lærling, og valgte å flytte sammen med meg til en ny by. Han var 18. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 7.26, AnonymBruker skrev:

Sex eller forhold? Er 32. Ser ingen problemer med å ha sex med noen på 20-21. Når det gjelder forhold er det viktigere hvor hun er i livet og hvordan hun er, enn hva som står i passet. Har vanskelig for å se for meg at det er mange under 24-25 som er en god match for meg sånn sett.

Anonymkode: 8418a...d31

Sex med noen som er umoden (veldig ung) har en større innvirkning på en sårbar psyke enn sex med en som er mer voksen og mer moden.

Anonymkode: 16791...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, NotYou skrev:

Ingen 16åringer har en ferdig utviklet cortex. Å kunne tenke konsekvens betyr ikke at hjernen er fullstendig ferdigutviklet fordi :) Moro hersketeknikk du prøver deg på forresten :ler: 

Det er ikke en hersketeknikk at du tydeligvis tror at 16-åringer ikke greier å tenke konsekvens noe som må være ut i fra egen erfaring. Det er du og ingen andre som motsier deg selv. Det er du og ingen andre som har skrevet "16 åringer tror de kan tenke konsekvens", som om at de da ikke gjør det bare fordi hjernen ikke er helt ferdigutviklet. Sannheten er at barn fra de er veldig små lærer at handling = konsekvens. På norsk sier vi forresten hjernebarken. Du trenger ikke skrive på latinsk, det gjør ikke at du fremstår som om at du kan mer om dette, heller tvert i mot. 

Anonymkode: a9e66...5cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drit i alderen, gjør som du føler for! Nyt sex.

Selv er jeg mann på 41, har sex med ei på 24.

Anonymkode: 26f13...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke så lenge hun er over 18. Alder er et tall. Hilsen mann i 30 årene

Anonymkode: 23336...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i alderen, gjør som du føler for! Nyt sex.

Selv er jeg mann på 41, har sex med ei på 24.

Anonymkode: 26f13...b0a

Så lenge hun er over 20 år og du ikke skader henne psykisk, eller fysisk ved bruk og kast metoden, og begge samtykker til sex og vet hva dere går til da er hun voksen nok til å ta de rette avgjørelser for seg selv.  Men Ikke misbruk sex med de som har et sårbart sinn det er ødeleggende for dem det gjelder. Sex er ikke bare en nytelse men sex kan også misbrukes til å såre og skade andre.

Anonymkode: 16791...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en hersketeknikk at du tydeligvis tror at 16-åringer ikke greier å tenke konsekvens noe som må være ut i fra egen erfaring. Det er du og ingen andre som motsier deg selv. Det er du og ingen andre som har skrevet "16 åringer tror de kan tenke konsekvens", som om at de da ikke gjør det bare fordi hjernen ikke er helt ferdigutviklet. Sannheten er at barn fra de er veldig små lærer at handling = konsekvens. På norsk sier vi forresten hjernebarken. Du trenger ikke skrive på latinsk, det gjør ikke at du fremstår som om at du kan mer om dette, heller tvert i mot. 

Anonymkode: a9e66...5cf

Du prøver jo å vri det jeg skriver :ler: selvfølgelig kan man tenke konsekvens fra man er ganske liten, men ikke 100%. Skjønner du? Utviklinga er ikke over når en er 16 år, men det tror de fleste 16åringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...