Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og dama har avstandsforhold (begge bor riktignok i Norge) vi prøver å finne på litt div. påfunn for å korte ned ventetiden til vi ser hverandre igjen, og for noen uker siden sendte hun  i følge henne, langt brev til meg. Det har enda ikke dukket opp, to uker etter at hun postet det. Hun skrev rett adresse, og jeg har en normalt synlig postkasse med navnet mitt på. Er det noen tjangse for at brevet dukker opp til slutt, eller er det borte vekk? Posten kan ikke hjelpe meg siden det ikke er sporing på vanlige brev.. Er litt lei meg for at dette brevet forsvant 😢 har aldri fått kjærlghetsbrev før! 

Anonymkode: 5eb3a...aea

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan dukke opp. 

Mvh tidligere postkvinne. 

Anonymkode: f2d1e...904

• Liker 1
Skrevet

Det kan ha blitt lagt i feil postkasse eller noe, ja. 

Jeg er norsk med et norsk etternavn og har navneskilt på postkassen. Likevel greide postbudet å legge et brev til min polske nabo i min postkasse en gang. Det var ikke akkurat sånn at navnene våre lignet...

Ting skjer med posten. Dessverre. Etter to uker ville jeg ansett brevet som tapt. B-post kommer normalt  frem på 2-4 dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Million skrev:

Det kan ha blitt lagt i feil postkasse eller noe, ja. 

Jeg er norsk med et norsk etternavn og har navneskilt på postkassen. Likevel greide postbudet å legge et brev til min polske nabo i min postkasse en gang. Det var ikke akkurat sånn at navnene våre lignet...

Ting skjer med posten. Dessverre. Etter to uker ville jeg ansett brevet som tapt. B-post kommer normalt  frem på 2-4 dager.

Kjenner de fleste naboene mine, og regner med de er greie nok til å legge tilbake brevet i min postkasse om det skulle havne i deres.. Uff, håper virkelig ikke det er helt tapt enda 😟 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan dukke opp. 

Mvh tidligere postkvinne. 

Takk for håpet! 

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer oftes: 

1. Brevet blir levert i feil postkasse og blir liggende til feil mottaker legger det i en rødkasse. 

2. Brevet blir lest feil av maskinene til posten og ender i en runddans i systemet. 

3. Brevet faller bak en reol og blir ikke oppdaget før renholder er bak og tørker støv. 

4. Brevet ender bak setet i postbilen og blir liggende til postmannen rengjør.

5. Brevet blir spist av maskinen (da er det tapt). 

6. Kasser med post settes til side og blir glemt. 

7. Brevet blir skadet eller sølt på, og blir uleselig. Det blir kastet. 

Da jeg jobbet i posten håndterte vi rundt 120 000 brev på ei vakt. Mellom 0 og 3 brev ble spist av maskinen hver vakt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer oftes: 

1. Brevet blir levert i feil postkasse og blir liggende til feil mottaker legger det i en rødkasse. 

2. Brevet blir lest feil av maskinene til posten og ender i en runddans i systemet. 

3. Brevet faller bak en reol og blir ikke oppdaget før renholder er bak og tørker støv. 

4. Brevet ender bak setet i postbilen og blir liggende til postmannen rengjør.

5. Brevet blir spist av maskinen (da er det tapt). 

6. Kasser med post settes til side og blir glemt. 

7. Brevet blir skadet eller sølt på, og blir uleselig. Det blir kastet. 

Da jeg jobbet i posten håndterte vi rundt 120 000 brev på ei vakt. Mellom 0 og 3 brev ble spist av maskinen hver vakt. 

Takk for svar! Men er det et lite håp om at brevet dukker opp til slutt, så lenge jeg har samme adresse? Er kanskje fryktelig gammeldags og romantisk av meg, men ble så glad da hun hadde tatt seg tid til å skrive brev!

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og dama har avstandsforhold (begge bor riktignok i Norge) vi prøver å finne på litt div. påfunn for å korte ned ventetiden til vi ser hverandre igjen, og for noen uker siden sendte hun  i følge henne, langt brev til meg. Det har enda ikke dukket opp, to uker etter at hun postet det. Hun skrev rett adresse, og jeg har en normalt synlig postkasse med navnet mitt på. Er det noen tjangse for at brevet dukker opp til slutt, eller er det borte vekk? Posten kan ikke hjelpe meg siden det ikke er sporing på vanlige brev.. Er litt lei meg for at dette brevet forsvant 😢 har aldri fått kjærlghetsbrev før! 

Haha, posten kan ikke hjelpe? 

Uansett brevtype kan posten kjøre et ettersøksbrev.  Noe de har gjort siden posten morgen når post er på avveie.

Anonymkode: 7423a...578

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Million skrev:

B-post kommer normalt  frem på 2-4 dager.

B-post ble nedlagt 1. jan 2018

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Vox_populi skrev:

B-post ble nedlagt 1. jan 2018

Var ikke det A-post?

Redigert:

Nei, posten slår sammen og kaller det nå ingenting. Det heter bare "post", ingen A og B! Da vet vi det.

"Fra 1. januar 2018 skiller vi ikke lenger mellom A-prioritert og B-økonomi."

https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto/post-med-to-dagers-leveringstid

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Var ikke det A-post?

Begge er nedlagt. De er slått sammen

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, posten kan ikke hjelpe? 

Uansett brevtype kan posten kjøre et ettersøksbrev.  Noe de har gjort siden posten morgen når post er på avveie.

Anonymkode: 7423a...578

Det er det som står på Posten sine nettsider, https://www.posten.no/kundeservice/sendinger-i-norge under "jeg savner et brev". Vet ikke om du kan ringe de og høre jeg, ts? 

Endret av Katten
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Men er det et lite håp om at brevet dukker opp til slutt, så lenge jeg har samme adresse? Er kanskje fryktelig gammeldags og romantisk av meg, men ble så glad da hun hadde tatt seg tid til å skrive brev!

Ja, det er håp. Det er et sted. 

Men hadde hun lagt noe i brevet, noe av metall eller hard plast, så er det ganske trolig at brevet har blitt spist av maskinene. Da har de en tendens til å ble revet i fillebiter. Spør om hun la noe i det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar alle sammen, skal ringe posten i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar alle sammen, skal ringe posten i dag. 

vet du hvor mange tusen brev etc Posten mottar hver dag?

Anonymkode: 4e824...500

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Har du en vanlig navnekombinasjon som at du heter for eksempel Torgeir Hansen eller Magnus Kristensen eller noe lignende kan det være sendt til en annen med samme navn som deg. Har avsender skrevet feil postnummer eller poststed, eller ikke skrevet postnummer kan det også bli borte.  Hvis hun skrev avsender på brevet så kan det også bli returnert til henne hvis de ikke finner postkassa di. Hun kan ha "glemt" å sende det i den forstand at hvis det ble lagt i en rød postkasse så har hun bomma i sin iver etter å sende det, eller hun eller noen andre kan ha tråkka på det så skrifta ikke er godt nok synlig. Hun kan ha glemt å betale porto eller betalt for lite porto.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har det med saken å gjøre, de kan finne det om det så skulle gå et år

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Posten bruker ufattelig lang tid for tiden. Så ikke mist håpet! Du må telle virkedager, ikke helg. 

Jeg sendte brev til moren min, helt standard vanlig brev. Tydelig navn og adresse til henne, og avsender bak på konvolutten. Tok 12 dager fra jeg postet det til det dukket opp. 

Likedan så har jeg kjøpt noen klær på Tise (app for brukte klær og ting), i snitt har det tatt 10 dager fra det blir postlagt til det dukker opp (brevpost). Vi har vanlig postkasse som er tydelig merket med navn og gatenummer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg vet det. Les hva folk svarer her, så ser du at det er et legit svar på et av forslagene. Går jo aldri an å svare her så alle blir fornøyde. Dama ringte meg nå, hun har fått brevet i retur. Så vet ikke helt hva som har skjedd der, adressen stemte og alt. Mysteriet er i hvertfall oppklart 👍 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Millimani skrev:

Har du en vanlig navnekombinasjon som at du heter for eksempel Torgeir Hansen eller Magnus Kristensen eller noe lignende kan det være sendt til en annen med samme navn som deg. Har avsender skrevet feil postnummer eller poststed, eller ikke skrevet postnummer kan det også bli borte.  Hvis hun skrev avsender på brevet så kan det også bli returnert til henne hvis de ikke finner postkassa di. Hun kan ha "glemt" å sende det i den forstand at hvis det ble lagt i en rød postkasse så har hun bomma i sin iver etter å sende det, eller hun eller noen andre kan ha tråkka på det så skrifta ikke er godt nok synlig. Hun kan ha glemt å betale porto eller betalt for lite porto.

Hva har det med saken å gjøre, de kan finne det om det så skulle gå et år

Takk for svar! Dama fikk brevet i retur nå. Det rare er at dette er ca tredje gang post til meg går i retur, stort sett mottar jeg det jeg skal, men det siste halvåret har det skjedd noen ganger. Har postkasse på et stativ med flere andre, godt synlig og lesbart navneskilt, og et navn som ikke er så vanlig, så skjønner ikke helt hvorfor det er trøblete å levere post til meg😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...