Klink Skrevet 7. oktober #1061 Del Skrevet 7. oktober Lill3My skrev (1 time siden): Kritikk, av typ konstruktiv, er jeg helt for. Jeg er bare ikke enige i at akkurat brus og brød med smør er "verdt" å kritisere 🙂 Kunne kritisert andre ting, ting jeg synes er viktigere som (over)forbruk av klær/sminke, bruk av kollagentilskudd, kroppsfokus/posering, osv Ingen av disse var aktuelle i dette tilfelle, og for meg blir det å kritisere de tingene som kritiseres her litt unødvendig rett og slett Edit: hva en synes er viktig og riktig å kritisere er jo selvsagt en individuell vurdering som påvirkes av hva en selv er opptatt av og hvordan en tolker/opplever andre. Så skjønner jo at andre opplever reisebloggen veldig annerledes enn jeg gjør. (Jeg for min del skjønner jo heller ikke hvorfor det er kritikkverdig å ha dilla på brødskive med leverpostei) Fordi det var en del av hennes spiseforstyrrelse om du har fulgt litt med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. oktober #1062 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (1 time siden): Fordi det var en del av hennes spiseforstyrrelse om du har fulgt litt med. Å ha hang-up på bare en matvaretype eller være svært rigid i matvaresortimentet legger du det til SF? Det kan jo like godt være spekterutfordringer, men som synbart utad ble/blir tolket som SF. Væremåte og handlingene med jevne hand-up passer innenfor spekteret, som en tidligere beskrev. Særhet i matveien er et klassisk tegn på spekterutfordringer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålull Skrevet 7. oktober #1063 Del Skrevet 7. oktober Istapp skrev (1 minutt siden): Å ha hang-up på bare en matvaretype eller være svært rigid i matvaresortimentet legger du det til SF? Det kan jo like godt være spekterutfordringer, men som synbart utad ble/blir tolket som SF. Væremåte og handlingene med jevne hand-up passer innenfor spekteret, som en tidligere beskrev. Særhet i matveien er et klassisk tegn på spekterutfordringer. Er vel normalt at ikke alle liker alt, kresen er vel heller det normale å si enn å anty at hun er på spekteret 🤣 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålull Skrevet 7. oktober #1064 Del Skrevet 7. oktober Vålull skrev (Akkurat nå): Er vel normalt at ikke alle liker alt, kresen er vel heller det normale å si enn å anty at hun er på spekteret 🤣 Da er jeg på spekteret hvertfall haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. oktober #1065 Del Skrevet 7. oktober Vålull skrev (5 minutter siden): Er vel normalt at ikke alle liker alt, kresen er vel heller det normale å si enn å anty at hun er på spekteret 🤣 Det er forskjell på å være kresen og å ha hang-up på bare særskilte matvarer for en lengre periode. Å være kresen betyr ikke en rigiditet i matvanene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1066 Del Skrevet 7. oktober Istapp skrev (9 minutter siden): Å ha hang-up på bare en matvaretype eller være svært rigid i matvaresortimentet legger du det til SF? Det kan jo like godt være spekterutfordringer, men som synbart utad ble/blir tolket som SF. Væremåte og handlingene med jevne hand-up passer innenfor spekteret, som en tidligere beskrev. Særhet i matveien er et klassisk tegn på spekterutfordringer. Nei mener hun selv har bekreftet at det handlet om hennes SF. Har dere lest bøkene hennes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. oktober #1067 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (Akkurat nå): Nei mener hun selv har bekreftet at det handlet om hennes SF. Har dere lest bøkene hennes? Ja, og SF er kanskje en akseptabel og muligens mer gjenkjennbar utfordring. Ikke unormalt for voksne damer som blir diagnostisert sent i livet innenfor spekteret. Vanskene som yngre, sett i ettertid, er ofte kontrollbehovet og følgelig kontroll over matvaner. Rigiditeten, hang-upen, kontrollen osv ble ikke hovedfokuset for det ble fokuset på inntak/mangel på inntak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 7. oktober #1068 Del Skrevet 7. oktober Vålull skrev (19 minutter siden): Er vel normalt at ikke alle liker alt, kresen er vel heller det normale å si enn å anty at hun er på spekteret 🤣 Google ARFID, også kalt selektive spisevansker. Som for øvrig ikke er det samme som å være kresen. Sier IKKE Linnea har det, men kommenterer for å få fram at dette er vesentlig mer nyansert. Og vi er flere som har både «klassisk SF» OG samtidig ARFID, men ARFID oppdages svært sent fordi alt blir skyldt på SF av behandlingsapparatet. Sammen med nevroutviklingsforstyrrelser. Er for øvrig ikke bare folk på spekteret som sliter med selektive matvaner, også vanlig med ADHD. Er altså nevroutviklingsforstyrrelser generelt som disponerer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 8. oktober #1069 Del Skrevet 8. oktober Ninaen skrev (7 timer siden): Google ARFID, også kalt selektive spisevansker. Som for øvrig ikke er det samme som å være kresen. Sier IKKE Linnea har det, men kommenterer for å få fram at dette er vesentlig mer nyansert. Og vi er flere som har både «klassisk SF» OG samtidig ARFID, men ARFID oppdages svært sent fordi alt blir skyldt på SF av behandlingsapparatet. Sammen med nevroutviklingsforstyrrelser. Er for øvrig ikke bare folk på spekteret som sliter med selektive matvaner, også vanlig med ADHD. Er altså nevroutviklingsforstyrrelser generelt som disponerer. Uansett hva det er så er det forstyrret atferd man ikke bør påvirkes av! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totten Skrevet 10. oktober #1070 Del Skrevet 10. oktober Klink skrev (På 8.10.2024 den 7.58): Uansett hva det er så er det forstyrret atferd man ikke bør påvirkes av! Helt konkret, hva er det i Japan snappene som er forstyrret? Jeg ser matglede og bilder av annerledes nat, kombinert med noen særheter som medbrakt brus fra Norge. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 10. oktober #1071 Del Skrevet 10. oktober Dersom ikke LM hadde stått fram om SF sin, hadde ingen tenkt at innholdet hennes var preget av dette. Men siden vi vet dette, er det de ‘brillene’ vi ser gjennom. Så da vil alt som har med mat/drikke/antrekk osv å gjøre, bli tolket ut fra at vi vet hun har SF. Det er dessverre en konsekvens av å bære åpen om psykiske lidelser. Jeg synes dog det hun legger ut på insta fremstår helt normalt, og jeg har en SF selv. Når hun snakker om sukkerfri brus kan jeg selvfølgelig tenke at hun drikker det pga det er kalorifritt/ikke skal legge på seg og at det er typisk SF, men det kan også handle om at det faktisk er det hun liker best. Man må ta litt ansvar selv og reflektere rundt egne reaksjoner på det man ser rundt seg. Når det kommer til CBE, derimot, der lyser det SF lang veg med overtrening, bilde av små porsjoner, ekstrem bruk av filter, innsugd mage og bilder med fokus på mage og thigh-gap. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 10. oktober #1072 Del Skrevet 10. oktober Kjenner jeg blir irritert. Kan man ikke ta influencere på eksponering av barn, kosmetiske inngrep, mobbing av andre og andre alvorlige ting, så skal man pirke fra hverandre hver minste lille detalj og vinkle dette negativt! Jeg prøver å være snill og forståelsesfull, men om du har eller har hatt spiseforstyrrelse og blir trigget av det Linnea legger ut må du kunne la vær å se på hennes kanaler. Det finnes jo ærlig talt ikke grenser på hva som ikke kan legges ut som vi skal ta hensyn til alles issues. Ja jeg vet dette er et diskusjonsforum, blablabla, men jeg syns dette som blir kritisert nå er stygt. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. oktober #1073 Del Skrevet 10. oktober (endret) Sammy! skrev (1 time siden): Kjenner jeg blir irritert. Kan man ikke ta influencere på eksponering av barn, kosmetiske inngrep, mobbing av andre og andre alvorlige ting, så skal man pirke fra hverandre hver minste lille detalj og vinkle dette negativt! Jeg prøver å være snill og forståelsesfull, men om du har eller har hatt spiseforstyrrelse og blir trigget av det Linnea legger ut må du kunne la vær å se på hennes kanaler. Det finnes jo ærlig talt ikke grenser på hva som ikke kan legges ut som vi skal ta hensyn til alles issues. Ja jeg vet dette er et diskusjonsforum, blablabla, men jeg syns dette som blir kritisert nå er stygt. Dette er stygt? Alle som blir trigget bør jo slutte å eksponere seg for det man blir trigget av hvis man kan. Eller diagnosen som blir kastet ut her syns jeg er helt bak mål! Endret 10. oktober av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 10. oktober #1074 Del Skrevet 10. oktober Klink skrev (38 minutter siden): Dette er stygt? Alle som blir trigget bør jo slutte å eksponere seg for det man blir trigget av hvis man kan. Eller diagnosen som blir kastet ut her syns jeg er helt bak mål! Jeg syns det er stygt å beskylde Linnea for å bevisst legge ut innhold som trigger andre menneskers spiseforstyrrelser ja. At folk her slenger rundt med diagnoser er langt utenfor hva som er greit ja. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. oktober #1075 Del Skrevet 10. oktober Sammy! skrev (32 minutter siden): Jeg syns det er stygt å beskylde Linnea for å bevisst legge ut innhold som trigger andre menneskers spiseforstyrrelser ja. At folk her slenger rundt med diagnoser er langt utenfor hva som er greit ja. Jeg har aldri beskyldt henne for å bevisst gjøre det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 11. oktober #1076 Del Skrevet 11. oktober Hennes mening om CBEs kalori-rant 👏👏 https://www.vg.no/nyheter/i/GywBr6/linnea-myhre-om-caroline-berg-eriksens-video-utdatert-kalori-propaganda 13 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 11. oktober #1077 Del Skrevet 11. oktober (endret) Klink skrev (På 10.10.2024 den 16.17): Jeg har aldri beskyldt henne for å bevisst gjøre det? Du siterte meg i mitt innlegg og skrev blant annet "dette er stygt?" osv. Dette tolket jeg som at du var uenig i eller ikke forstod hva som var stygt. Jeg har aldri beskyldt deg for det heller, jeg prøvde å forklare hva jeg mente var stygt. Endret 11. oktober av Sammy! La til spørsmålstegn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. oktober #1078 Del Skrevet 11. oktober Sammy! skrev (5 minutter siden): Du siterte meg i mitt innlegg og skrev blant annet "dette er stygt?" osv. Dette tolket jeg som at du var uenig i eller ikke forstod hva som var stygt. Jeg har aldri beskyldt deg for det heller, jeg prøvde å forklare hva jeg mente var stygt. Ja, jeg har ikke finlest, men ikke sett at det er det som kritiseres her. Faktisk stiller jeg spørsmålet om Linnea er det bevisst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 11. oktober #1079 Del Skrevet 11. oktober Heia Linnéa! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 11. oktober #1080 Del Skrevet 11. oktober Klink skrev (18 minutter siden): Ja, jeg har ikke finlest, men ikke sett at det er det som kritiseres her. Faktisk stiller jeg spørsmålet om Linnea er det bevisst? Jeg kan kun snakke for meg og hvordan jeg oppfatter innleggene på de siste sidene i tråden. "Alle" som følger Linnea, har lest bøkene og sett henne rundt forbi i media vet hun har spiseforstyrrelse. Hun har har alltid hatt en veldig klar og tydelig profil, jeg tror ikke hun legger ut noe som bevisst skal rette fokus mot et problematisk forhold til mat. Det er det jeg mener: her letes det etter feil og noe de kan ta henne på. Litt sånn "Linnea drikker kun lettbrus og spiser brød med smør, det trigger meg!!". Da mener jeg man kan gå til en annen profil for underholdning. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå