Salmonella Skrevet 7. oktober #1041 Del Skrevet 7. oktober hvalstad45 skrev (7 minutter siden): Hun har bare et ekstremt oppheng i sukkerfri brus og det er tydelig et nevrotisk trekk Det trigger ikke meg, men det er lett å se at det er et trekk hos en recovering SF-person. Derav, jeg syns ikke det er noe kult eller humor i det, bare litt forstyrrende. Det er en del sånne ting hos Linnea, som gjør at jeg syns hun virker high maintenance og ikke så kul som hun ofte gir inntrykk av. Men det er bra at hun har kommet over det verste og at det nå tross alt kun er slike trekk som henger igjen etter alvorlig SF. Men hvor går grensen da? Det blir jo fryktelig vanskelig for en recovering sf-person å i det hele tatt kunne snakke om brus/mat, vise bilder, uten å bli stemplet som at det er forstyrrende. Og er det ikke med på å sykeliggjøre det hele når man problematiserer det? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1042 Del Skrevet 7. oktober Salmonella skrev (1 time siden): Men hvor går grensen da? Det blir jo fryktelig vanskelig for en recovering sf-person å i det hele tatt kunne snakke om brus/mat, vise bilder, uten å bli stemplet som at det er forstyrrende. Og er det ikke med på å sykeliggjøre det hele når man problematiserer det? Må man si noe om koffeinfri brus eller hva som ble spist og ikke? Kan man heller fokusere på at maten var verdt pengene på denne restauranten og ikke på den andre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 7. oktober #1043 Del Skrevet 7. oktober Det er haaaugevis av folk i dette land som er avhengig av Pepsi max for eks. De fleste har noe greier. Noen av oss er veldig rigide av forskjellige årsaker. Selv er jeg autist, og har hang ups på forskjellige ting i perioder (også mat/drikke). Om dette er en del av "SF-ettervirkninger" eller "bare" rigiditet/hang ups av andre årsaker er umulig for oss å vite. Vi kan velge å se på det som en morsom quirk (shout out til brusbloggen), eller male fanden på veggen. Personlig velger jeg det første. Jeg tviler på at unge med sf stikker til Linnea for sf content når du kan få hard core pro ana content rett i fyp på tiktok, men mulig jeg er naiv. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1044 Del Skrevet 7. oktober (endret) refill skrev (13 minutter siden): Det er haaaugevis av folk i dette land som er avhengig av Pepsi max for eks. De fleste har noe greier. Noen av oss er veldig rigide av forskjellige årsaker. Selv er jeg autist, og har hang ups på forskjellige ting i perioder (også mat/drikke). Om dette er en del av "SF-ettervirkninger" eller "bare" rigiditet/hang ups av andre årsaker er umulig for oss å vite. Vi kan velge å se på det som en morsom quirk (shout out til brusbloggen), eller male fanden på veggen. Personlig velger jeg det første. Jeg tviler på at unge med sf stikker til Linnea for sf content når du kan få hard core pro ana content rett i fyp på tiktok, men mulig jeg er naiv. Jeg tror de færreste går til cbe feks også for det (uten å sammenligne) men hun blir massivt kritisert. og er du en påvirker som legger ut dine rigide mønster til hele Norges land ? Endret 7. oktober av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 7. oktober #1045 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (12 minutter siden): og er du en påvirker som legger ut dine rigide mønster til hele Norges land ? Nei, heldigvis ikke, men poenget er at mange har noe som vil virke unormalt for andre uten at det nødvendigvis er skadelig for dem. Det er nok av influensere og kjendiser som faktisk er virkelig dårlige forbilder, og personlig klarer jeg ikke å se at Linnea nødvendigvis er det (pr i dag, hun var sikkert en god pådriver da hun var yngre). Vi kan ikke komme dit at alt som potensielt kan trigge noe(n) skal skjules eller ties ihjel. Det kan selvsagt være en hårfin grense på enkelte ting og temaer, men jeg klarer bare ikke å se at det bikker over akkurat hos henne. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1046 Del Skrevet 7. oktober refill skrev (1 minutt siden): Nei, heldigvis ikke, men poenget er at mange har noe som vil virke unormalt for andre uten at det nødvendigvis er skadelig for dem. Det er nok av influensere og kjendiser som faktisk er virkelig dårlige forbilder, og personlig klarer jeg ikke å se at Linnea nødvendigvis er det (pr i dag, hun var sikkert en god pådriver da hun var yngre). Vi kan ikke komme dit at alt som potensielt kan trigge noe(n) skal skjules eller ties ihjel. Det kan selvsagt være en hårfin grense på enkelte ting og temaer, men jeg klarer bare ikke å se at det bikker over akkurat hos henne. Mens jeg ser at noe av det hun legger ut kan være problematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 7. oktober #1047 Del Skrevet 7. oktober Hun driver jo brusbloggen da, så ikke veldig rart at hun har oppheng i brus (vi har vel alle forskjellige preferanser der) 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1048 Del Skrevet 7. oktober Fjugur skrev (1 minutt siden): Hun driver jo brusbloggen da, så ikke veldig rart at hun har oppheng i brus (vi har vel alle forskjellige preferanser der) Brusbloggen blir noe annet enn det jeg mener, men det er klart man må dra inn alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. oktober #1049 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (1 time siden): Må man si noe om koffeinfri brus eller hva som ble spist og ikke? Kan man heller fokusere på at maten var verdt pengene på denne restauranten og ikke på den andre? Det er jo greia hennes?? Hun har med seg koffeinfri-brus, thats it! Fordi det (koffein cola) har de ikke i Japan. En funfact jeg ikke visste om. Det er jo helt sprøtt at man ikke nevne sånt uten at folk går av skaftet. De eneste som sykeliggjør dette er jo dere. 13 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1050 Del Skrevet 7. oktober Salmonella skrev (26 minutter siden): Det er jo greia hennes?? Hun har med seg koffeinfri-brus, thats it! Fordi det (koffein cola) har de ikke i Japan. En funfact jeg ikke visste om. Det er jo helt sprøtt at man ikke nevne sånt uten at folk går av skaftet. De eneste som sykeliggjør dette er jo dere. Du ilegger meg ting som ikke er sant da, går av skaftet? Og kjenner man til historikken og ser litt lenger er det ikke «thats it.» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. oktober #1051 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (7 minutter siden): Du ilegger meg ting som ikke er sant da, går av skaftet? Og kjenner man til historikken og ser litt lenger er det ikke «thats it.» Ja for det er jo ingen andre her som ilegger andre folk ting som ikke er sant...Fei for din egen dør først før du smeller med den der... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1052 Del Skrevet 7. oktober Salmonella skrev (1 time siden): Ja for det er jo ingen andre her som ilegger andre folk ting som ikke er sant...Fei for din egen dør først før du smeller med den der... Hvem er det jeg ilegger noe som helst? Bortsett fra hvordan man kan tolke LM da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. oktober #1053 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (4 minutter siden): Hvem er det jeg ilegger noe som helst? Bortsett fra hvordan man kan tolke LM da? Bingo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. oktober #1054 Del Skrevet 7. oktober hvalstad45 skrev (På 5.10.2024 den 0.59): Syns ikke Japanturen hennes var særlig interessant da jeg kjenner tokyo godt og syns hun velger rare ting, litt fordi hun har SF. Robotrestaurant, masse sånne tulleting som ikke har noe med genuine matopplevelser å gjøre. Jeg syns det brusopphenget hennes og sånt ødelegger mye for min del, fordi det oppleves så innmari SF for meg. Hun er rigid og har helt sjuke vaner og behov for en 30-år gammel dame. Jeg syns ikke det er morsomt. MEn det er meg, andre syns annet! For meg er det bare så mye nevrotisk og spiseforstyrra med henne at det at hun kler det inn i en "kul" setting ikke hjelper særlig mye. Kjernen er den samme. Enig i at hun tar rare valg når hun velger hvor hun skal spise men antar det er pga insta + kanskje første turen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1055 Del Skrevet 7. oktober (endret) Salmonella skrev (1 time siden): Bingo. Jeg ilegger ikke LM noe selv om jeg ser at det hun driver med kan ha negativ påvirkning og at atferden hennes omkring mat og drikke er forstyrret. Og at jeg ser det hun legger ut fra flere sider. Endret 7. oktober av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totten Skrevet 7. oktober #1056 Del Skrevet 7. oktober Jeg liker reiswbloggene hennes godt jeg. Og jeg klarer ikke å se hva som er så forstyrret med det som er lagt ut. Litt utenom det vanlige å ta med seg brus hjemmefra, men utover det ser jeg virkelig ikke problemet. De er i er land med helt andre mattradisjoner enn i Norge. Hun har delt bilder av flere ting som ikke er vanlig i Noege, noe har hun også kjøpt og smakt og annet har hun bare tatt bilde av. Som hun selv skrev så kan hun ikke kjøpe alt, både mtp at det ville blitt alt for mye og endel trolig ikke ville falle i smak. Utover det har de jo vært på flere flotte restauranter og spist japansk mat, og selv om hun har delt en del brød og smør er det jo tydelig at hun også har spist mye annet. Robotrestaurant kan jeg se for meg at vi også ville ha prøvd. Ikke for en kulinarisk opplevelse, men fordi det er en morsom greie og litt typisk japansk. Ser ikke problemet jeg altså. Det er gøy å få se bilder av forskjellige ting de har sett og smalt på. For mange er jo maten en stor del av en ferie, og det er det tydeligvis for de også. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 7. oktober #1057 Del Skrevet 7. oktober (endret) Klink skrev (11 timer siden): Og hvorfor skal det være sånn at LM ikke skal få kritikk fordi en annen ikke har fått det? Kritikk, av typ konstruktiv, er jeg helt for. Jeg er bare ikke enige i at akkurat brus og brød med smør er "verdt" å kritisere 🙂 Kunne kritisert andre ting, ting jeg synes er viktigere som (over)forbruk av klær/sminke, bruk av kollagentilskudd, kroppsfokus/posering, osv Ingen av disse var aktuelle i dette tilfelle, og for meg blir det å kritisere de tingene som kritiseres her litt unødvendig rett og slett Edit: hva en synes er viktig og riktig å kritisere er jo selvsagt en individuell vurdering som påvirkes av hva en selv er opptatt av og hvordan en tolker/opplever andre. Så skjønner jo at andre opplever reisebloggen veldig annerledes enn jeg gjør. (Jeg for min del skjønner jo heller ikke hvorfor det er kritikkverdig å ha dilla på brødskive med leverpostei) Endret 7. oktober av Lill3My 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 7. oktober #1058 Del Skrevet 7. oktober Lill3My skrev (9 minutter siden): Kritikk, av typ konstruktiv, er jeg helt for. Jeg er bare ikke enige i at akkurat brus og brød med smør er "verdt" å kritisere 🙂 Kunne kritisert andre ting, ting jeg synes er viktigere som (over)forbruk av klær/sminke, bruk av kollagentilskudd, kroppsfokus/posering, osv Ingen av disse var aktuelle i dette tilfelle, og for meg blir det å kritisere de tingene som kritiseres her litt unødvendig rett og slett Edit: hva en synes er viktig og riktig å kritisere er jo selvsagt en individuell vurdering som påvirkes av hva en selv er opptatt av og hvordan en tolker/opplever andre. Så skjønner jo at andre opplever reisebloggen veldig annerledes enn jeg gjør. (Jeg for min del skjønner jo heller ikke hvorfor det er kritikkverdig å ha dilla på brødskive med leverpostei) Så er jo ikke nødvendigvis alt som tas opp her ment som kritikk heller da. For min del er det heller ting man legger merke til i kontekst av hvor LM kommer fra og hva hun først og fremst ble kjent for, og for min del så la jeg merke til at det var flere enn bare meg som stusset på hvordan mat, tilgang på bestemte matvarer osv preget denne reisebloggen i mye større grad enn hva jeg (og tydleigvis andre) hadde forventet. At man legger merke til at det deles greier og vaner som folk flest ikke kjenner seg igjen i er ikke synonymt med at man leter med lupe etter «feil». Det er like naturlig som at man ville hevet et øyebryn dersom en tørrlagt alkoholiker feks begynte å fokusere mye på franske viner, utrykte ubehag i situasjoner med liten tilgang på franske viner etc. Det er klart dersom man aldri har hatt alkoholproblemer så vil man kanskje ikke se problemet med at noen er over snittet interessert i franske viner. Det kan lett (bort)forklares med at de gjør seg veldig godt til ost og biff, at man er mat og vin-interessert osv, men jeg tror nok at dersom man visste at det var en tidligere alkoholiker så ville man sett på situasjonen annerledes. SF har mange likheter med ulike typer avhengighet, derav sammenligningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 7. oktober #1059 Del Skrevet 7. oktober AntiBullshit skrev (1 time siden): Så er jo ikke nødvendigvis alt som tas opp her ment som kritikk heller da. For min del er det heller ting man legger merke til i kontekst av hvor LM kommer fra og hva hun først og fremst ble kjent for, og for min del så la jeg merke til at det var flere enn bare meg som stusset på hvordan mat, tilgang på bestemte matvarer osv preget denne reisebloggen i mye større grad enn hva jeg (og tydleigvis andre) hadde forventet. At man legger merke til at det deles greier og vaner som folk flest ikke kjenner seg igjen i er ikke synonymt med at man leter med lupe etter «feil». Det er like naturlig som at man ville hevet et øyebryn dersom en tørrlagt alkoholiker feks begynte å fokusere mye på franske viner, utrykte ubehag i situasjoner med liten tilgang på franske viner etc. Det er klart dersom man aldri har hatt alkoholproblemer så vil man kanskje ikke se problemet med at noen er over snittet interessert i franske viner. Det kan lett (bort)forklares med at de gjør seg veldig godt til ost og biff, at man er mat og vin-interessert osv, men jeg tror nok at dersom man visste at det var en tidligere alkoholiker så ville man sett på situasjonen annerledes. SF har mange likheter med ulike typer avhengighet, derav sammenligningen. Ser sammenhengen, har selv slitt med SF halve livet så kjenner godt til det, dessverre. Samtidig som jeg enig i at spiseforstyrrelse også er en form for avhengighet, er den ikke helt som alkoholisme fordi man faktisk MÅ spise og omgås mat mange ganger hver eneste dag, en kan ikke "la være" når det gjelder mat. Mat er en del av hverdagen, for noen mer enn for andre, for noen på en sykelig måte, for andre helt uten problemer. Det man ser og hvordan man opplever det man ser farges dermed veldig av eget forhold til mat, antakelser en har om hva som er normalt, samt vedkommende (den som poster) sin egen fortid og personlighet 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. oktober #1060 Del Skrevet 7. oktober (endret) Tror det med sukkerfri brus og energidrikk er noe som henger igjen fra spiseforstyrrelsen og noe hun brukte som kalorifritt substitutt for mat. Endret 7. oktober av Grüner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå