Nutz Skrevet 5. juli #981 Del Skrevet 5. juli 31 minutter siden, MiominMio said: Hvorfor i alle dager skal hun lage en video om hun har endret på puppene? Hva med at folk ikke stikker nesa si der den ikke hører hjemme? Det er ingen menneskerett å vite om noen har korrigert på kroppen, gått opp eller ned i vekt. Hvorfor skal hun lage en video om noe som ikke har skjedd? Hun MÅ selvsagt ikke kommentere, men hun har selv gjort denne saken større enn den er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 5. juli #982 Del Skrevet 5. juli Nutz skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal hun lage en video om noe som ikke har skjedd? Hun MÅ selvsagt ikke kommentere, men hun har selv gjort denne saken større enn den er. Gjort den større ved hva? Be folk slutte kommentere på kropp? Det er da helt innafor å si og det gjelder ikke bare hennes kropp, men alle andres også uansett form eller vekt. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 5. juli #983 Del Skrevet 5. juli Nutz skrev (6 timer siden): Det var dette jeg mente, hun serverer uvanlig store pupper til henne å være som midtpunkt i to videoer på rad. Hun ser jo selv hvordan de ser ut og har selvfølgelig forstått på forhånd at dette ville få reaksjoner. Å kjefte og grine over at folk kommer med stygge kommentarer på hennes kropp syntes jeg er barnslig. Ingen har sagt noe stygt, kun kommentert en åpenbar forandring. Hun kunne laget en video hvor hun bekreftet eller avkreftet puppeoperasjon og verden hadde gått videre. Hun lasher ut om noe som ikke har skjedd. Har du lest innboksen hennes? Har du lest alle kommentarer og meldinger som adresseres til henne? Siden du kan være så påståelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. juli #984 Del Skrevet 5. juli 45 minutter siden, MiominMio said: Gjort den større ved hva? Be folk slutte kommentere på kropp? Det er da helt innafor å si og det gjelder ikke bare hennes kropp, men alle andres også uansett form eller vekt. Ved å publisere videoen på tik tok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 5. juli #985 Del Skrevet 5. juli Nutz skrev (1 minutt siden): Ved å publisere videoen på tik tok Som igjen ber folk kutte ut å kommentere kropp....... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. juli #986 Del Skrevet 5. juli 7 minutter siden, MiominMio said: Som igjen ber folk kutte ut å kommentere kropp....... Vi legger diskusjonen død der. Vi er uenige. Jeg mener hun ba om denne oppmerksomheten selv, du mener motsatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 5. juli #987 Del Skrevet 5. juli Nutz skrev (48 minutter siden): Vi legger diskusjonen død der. Vi er uenige. Jeg mener hun ba om denne oppmerksomheten selv, du mener motsatt. Ja vi får være enige om å være uenige. Uansett hva man sier så er det patetisk å kommentere kropp. Det er det siste jeg sier så får de som vil gå i seg selv. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. juli #988 Del Skrevet 10. juli Er det tilfeldig at hun nå sitter med ytterjakke i neste brusblogginnslag? 🤣😁 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. juli #989 Del Skrevet 10. juli Klink skrev (46 minutter siden): Er det tilfeldig at hun nå sitter med ytterjakke i neste brusblogginnslag? 🤣😁 Normal bekledning blir jo omtalt som "vulgært",så er ikke så rart.. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. juli #990 Del Skrevet 10. juli J.. skrev (Akkurat nå): Normal bekledning blir jo omtalt som "vulgært",så er ikke så rart.. Rart nei, det er morsomt om det er med overlegg 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mediocre Skrevet 11. juli #991 Del Skrevet 11. juli 21 hours ago, Klink said: Er det tilfeldig at hun nå sitter med ytterjakke i neste brusblogginnslag? 🤣😁 Haha, det tenkte jeg også på! Garantert en baktanke med det - håper på boblejakke eller kjeledress neste gang 🤭 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. juli #992 Del Skrevet 11. juli Mediocre skrev (1 time siden): Haha, det tenkte jeg også på! Garantert en baktanke med det - håper på boblejakke eller kjeledress neste gang 🤭 Ullgenser😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. juli #993 Del Skrevet 11. juli Frøkenfryden skrev (På 4.7.2024 den 23.22): Må bare si: Takk♥️ Jeg har litt rar kropp og blir sett MYE på. I svømmehall har jeg dusjet med stirrende og pekende barn rett ved meg. Litt slitsomt, men herregud, jeg overlever. Og kjøper kule badedrakter, siden jeg uansett skal sees på😘 Okay? Ingen bryr seg? Det finnes alltid noen som har det verre uansett hva man velger å peke på, så det er et teit argument, bare whataboutism. Så du ser annerledes ut? Okay men det finnes folk som veier 250kg. Okay men det finnes folk med alvorlig skoliose som sitter i stol. Okay men det finnes folk uten bein. Okay men det finnes folk uten noen lemmer. Okay men det finnes barn uten hode og armer i Gaza. Man kan ikke forvente at folk skal slutte å bry seg om at man blir gransket bare fordi barn blir halshugget i Gaza eller at andre blir like mye eller mer gransket. Det er irrelevant. Poenget er at det er fullstendig unødvendig å kommentere andres kropp uansett hvordan de ser ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 11. juli #994 Del Skrevet 11. juli Polyester skrev (3 timer siden): Okay? Ingen bryr seg? Det finnes alltid noen som har det verre uansett hva man velger å peke på, så det er et teit argument, bare whataboutism. Så du ser annerledes ut? Okay men det finnes folk som veier 250kg. Okay men det finnes folk med alvorlig skoliose som sitter i stol. Okay men det finnes folk uten bein. Okay men det finnes folk uten noen lemmer. Okay men det finnes barn uten hode og armer i Gaza. Man kan ikke forvente at folk skal slutte å bry seg om at man blir gransket bare fordi barn blir halshugget i Gaza eller at andre blir like mye eller mer gransket. Det er irrelevant. Poenget er at det er fullstendig unødvendig å kommentere andres kropp uansett hvordan de ser ut. Skjønner ikke behovet ditt for å fortsette denne diskusjonen, men siden du nå har startet den opp igjen så kan det være greit å skille epler og pærer. Når man i en diskusjon tar et skritt tilbake og presiserer at det er ingen i verden som kan kreve at andre ikke skal legge merke til kroppen deres er ikke whataboutism - man forsøker ikke å spore av debatten, men heller minne om at det er ingen som kan kreve særbehandling uavhengig av om man har fått større/mindre pupper, er spiseforstyrret, kortvokst, har hudsykdommer eller sosial angst. Når man velger å bruke mennesker med ulike fysiske forutsetninger som eksempel på demografier som også nok kunne ønske seg å ikke bli sett på, slippe kommentarer og spørsmål om egen fysikk osv så er det rett og slett bare en påminnelse om at verden ikke roterer rundt Linnea og hennes pupper eller andre enkeltindivider - hun kan altså ikke kreve at andre ikke skal legge merke til hva hun poster eller la være tenke på det, snakke om det eller skrive om det. På lik linje med resten av verden, og særlig som offentlig person, må hun faktisk akseptere at ved å synliggjøre kropp så er en trade-off mellom mengde bekledning og oppmerksomhet. Sånn er det også IRL, om jeg kler meg i en svært utringet topp eller i rumpeshorts eller hva det måtte være, da må jeg tåle og forvente at folk legger merke til de kroppsdelene som da er synlige - og hva vet jeg om de går hjem og snakker om meg eller skriver om meg. Det kan jeg ikke styre. Jeg, Linnea og alle andre må for all del kle seg i hva de vil, men man kan ikke få i pose og sekk - synlig kropp og naken hud vil bli lagt merke til nettopp fordi mennesker enda har en primitiv hjerne som fort legger merke til hud og kropp. Mennesket begynte å kle på seg for hvor mange tusen år siden nettopp for å gjøre det enklere å etablere siviliserte samfunn. Jeg sier ikke med det at linnea er usivilisert som sitter i BH og anmelder brus, men man må jo ha nettopp disse tingene i bakhodet når man skal vurdere hva man legger ut og ønsker reaksjoner på. Man må gjerne mene at det er unødvendig å kommentere andres kropp, da hinter man til en logikk og etisk modell hvor skillelinjen mellom rett og galt er parallell med hva som er ansett som nødvendig og unødvendig. Å dreie denne tråden inn på en slik problemstilling ligger mye tettere opp mot definisjonen whataboutism - for hvem skal da sitte med definisjonsmakt på hva som er nødvendig all den tid det ikke er noe krav her eller i samfunnet forøvrig at man kun kan si nødvendige ting og hva har det med noen ting å gjøre? I tillegg faller slike utsagn på sin egen urimelighet all den tid det er en logisk brist i å påstå at kropp ikke skal kommenteres da det er unødvendig, for helt ærlig så må hele kvinneguiden og linneas Instagram/tiktok også kunne sies å være unødvendig - bør også de opphøre i sin helhet da? Jeg tenker at dersom linnea skal gå i korstog for at folk skal snakke og fokusere mindre på kropp så bør hun begynne med, eller i det minste addressere sin egen bakhage - nemlig bransjen hun selv har valgt å livnære seg av. Det er jo nettopp hennes influencer-kollegaer, underholdnings- og markedsføringsbransjen som er de største bidragsyterne til at man lever i et samfunn hvor kropp og utseende (og særlig kvinners kropp og utseende) blir fremstilt som noe av verdi og fungerer som en sosial kapital som kan være avgjørende for hvem du kan være venner med, hvilke fester og utesteder du kommer inn på, hva du kan jobbe som, hvor mye du kan tjene på eget utseende, hvem som får sponset sminke, ferier, biler osv osv. Er ikke den overdrevne markedsføring og kapitalisering av kropp og utseende den største grunnen at mannen i gata snakker om og er opptatt av både egen og andres kropper? For min del blir det veldig unøyansert og hyklerisk at linnea sitter på sin høye hest og kjefter og legger skylden på folk flest for at de så opptatt av kropp all den tid det er nettopp bransjen hun er i som bærer ved til bålet - men dét nevner hun ikke med et ord. Det blir for enkelt å legge skylda på folk flest. 6 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 11. juli #995 Del Skrevet 11. juli Nettopp. Hun er både et offer for, og livnærer seg av, en influenser-industri som kapitaliserer på kropp og utseende. Ellers, er det bare meg som ikke klarer å tenke på det lettbrus-anmelderiet som noe annet enn ekstremt spiseforstyrret adferd? Morsomt hangup en liten stund, kanskje, men det har jo pågått i årevis. Bortsett fra det synes jeg hun har blitt veldig mye bedre på å snakke og skrive om andre ting enn spiseforstyrrelsen. Det er det som hjelper mange av oss med spiseforstyrrelser - å fokusere på noe annet. Og det at hun er tidligere veldig profilert anorektiker, som ser ut til å ha en tilfriskning i tankemønstrene og formidler dette - DET er nok veldig positivt for mange som sliter med kropp. Motsatt av Ingeborg Senneset som burde la være å dyrke sykdommen i alle vinkler på sosiale medier. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. juli #996 Del Skrevet 11. juli AntiBullshit skrev (4 timer siden): Skjønner ikke behovet ditt for å fortsette denne diskusjonen, men siden du nå har startet den opp igjen så kan det være greit å skille epler og pærer. Når man i en diskusjon tar et skritt tilbake og presiserer at det er ingen i verden som kan kreve at andre ikke skal legge merke til kroppen deres er ikke whataboutism - man forsøker ikke å spore av debatten, men heller minne om at det er ingen som kan kreve særbehandling uavhengig av om man har fått større/mindre pupper, er spiseforstyrret, kortvokst, har hudsykdommer eller sosial angst. Når man velger å bruke mennesker med ulike fysiske forutsetninger som eksempel på demografier som også nok kunne ønske seg å ikke bli sett på, slippe kommentarer og spørsmål om egen fysikk osv så er det rett og slett bare en påminnelse om at verden ikke roterer rundt Linnea og hennes pupper eller andre enkeltindivider - hun kan altså ikke kreve at andre ikke skal legge merke til hva hun poster eller la være tenke på det, snakke om det eller skrive om det. På lik linje med resten av verden, og særlig som offentlig person, må hun faktisk akseptere at ved å synliggjøre kropp så er en trade-off mellom mengde bekledning og oppmerksomhet. Sånn er det også IRL, om jeg kler meg i en svært utringet topp eller i rumpeshorts eller hva det måtte være, da må jeg tåle og forvente at folk legger merke til de kroppsdelene som da er synlige - og hva vet jeg om de går hjem og snakker om meg eller skriver om meg. Det kan jeg ikke styre. Jeg, Linnea og alle andre må for all del kle seg i hva de vil, men man kan ikke få i pose og sekk - synlig kropp og naken hud vil bli lagt merke til nettopp fordi mennesker enda har en primitiv hjerne som fort legger merke til hud og kropp. Mennesket begynte å kle på seg for hvor mange tusen år siden nettopp for å gjøre det enklere å etablere siviliserte samfunn. Jeg sier ikke med det at linnea er usivilisert som sitter i BH og anmelder brus, men man må jo ha nettopp disse tingene i bakhodet når man skal vurdere hva man legger ut og ønsker reaksjoner på. Man må gjerne mene at det er unødvendig å kommentere andres kropp, da hinter man til en logikk og etisk modell hvor skillelinjen mellom rett og galt er parallell med hva som er ansett som nødvendig og unødvendig. Å dreie denne tråden inn på en slik problemstilling ligger mye tettere opp mot definisjonen whataboutism - for hvem skal da sitte med definisjonsmakt på hva som er nødvendig all den tid det ikke er noe krav her eller i samfunnet forøvrig at man kun kan si nødvendige ting og hva har det med noen ting å gjøre? I tillegg faller slike utsagn på sin egen urimelighet all den tid det er en logisk brist i å påstå at kropp ikke skal kommenteres da det er unødvendig, for helt ærlig så må hele kvinneguiden og linneas Instagram/tiktok også kunne sies å være unødvendig - bør også de opphøre i sin helhet da? Jeg tenker at dersom linnea skal gå i korstog for at folk skal snakke og fokusere mindre på kropp så bør hun begynne med, eller i det minste addressere sin egen bakhage - nemlig bransjen hun selv har valgt å livnære seg av. Det er jo nettopp hennes influencer-kollegaer, underholdnings- og markedsføringsbransjen som er de største bidragsyterne til at man lever i et samfunn hvor kropp og utseende (og særlig kvinners kropp og utseende) blir fremstilt som noe av verdi og fungerer som en sosial kapital som kan være avgjørende for hvem du kan være venner med, hvilke fester og utesteder du kommer inn på, hva du kan jobbe som, hvor mye du kan tjene på eget utseende, hvem som får sponset sminke, ferier, biler osv osv. Er ikke den overdrevne markedsføring og kapitalisering av kropp og utseende den største grunnen at mannen i gata snakker om og er opptatt av både egen og andres kropper? For min del blir det veldig unøyansert og hyklerisk at linnea sitter på sin høye hest og kjefter og legger skylden på folk flest for at de så opptatt av kropp all den tid det er nettopp bransjen hun er i som bærer ved til bålet - men dét nevner hun ikke med et ord. Det blir for enkelt å legge skylda på folk flest. Jeg fant denne diskusjonen i dag, derfor svarte jeg i tråden i dag. Er det også galt nå? Så du mener at det er greit om noen stirrer og kommenterer hvis man har på seg lite klær da. Men hva er lite klær? Treningsklær? Sommerkjole? Jeans og bluse? Niquab? Skal man kunne regne med andre typer upassende oppførsel fra andre om man har på seg noe DU synes er utfordrende? Jeg for min del, er ikke så fremmed og redd for kropp at jeg reagerer på at noen har utringning. Vi lever i en verden der vi som kvinner blir ransaket uansett hva vi gjør eller hvordan vi ser ut, eller kler oss. Er det ikke lov å ønske seg en bedre verden, å kunne leve i fred bare for en gang skyld? Hva er egentlig poenget med å kommentere andres kropp? Hvilke positive utfall kan det få å kommentere andres kropper og hvordan de ser ut? Med unntak av partnervalg så velger jeg ingen jeg gir tid og kjærlighet til utfra deres utseende, det gjør ingen. Så hva er hensikten med å kommentere hvordan noen ser ut? Det er kun for å være kjip, for å selv føle seg litt bedre, ikke sant? Du snakker som om Linnéa er samme type influenser som Isabell Raad, noe hun selvfølgelig ikke er, det vet vel du også. Hun snakker om klistremerker fra 2000-tallet, se og hør og brus liksom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 13. juli #997 Del Skrevet 13. juli Sarah93 skrev (På 11.7.2024 den 22.42): Nettopp. Hun er både et offer for, og livnærer seg av, en influenser-industri som kapitaliserer på kropp og utseende. Ellers, er det bare meg som ikke klarer å tenke på det lettbrus-anmelderiet som noe annet enn ekstremt spiseforstyrret adferd? Morsomt hangup en liten stund, kanskje, men det har jo pågått i årevis. Bortsett fra det synes jeg hun har blitt veldig mye bedre på å snakke og skrive om andre ting enn spiseforstyrrelsen. Det er det som hjelper mange av oss med spiseforstyrrelser - å fokusere på noe annet. Og det at hun er tidligere veldig profilert anorektiker, som ser ut til å ha en tilfriskning i tankemønstrene og formidler dette - DET er nok veldig positivt for mange som sliter med kropp. Motsatt av Ingeborg Senneset som burde la være å dyrke sykdommen i alle vinkler på sosiale medier. Jeg drikker kun brus uten sukker. Jeg liker ikke brus med sukker. Synes det blir for søtt, og får et belegg på tennene av det. I starten handlet dette også om kaloriene for min del, men nå kan jeg ikke tenke meg et glass med sukkerholdig brus. Det blir nok en vane. Tror ikke dette gjelder bare meg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 13. juli #998 Del Skrevet 13. juli J.. skrev (På 10.7.2024 den 17.30): Normal bekledning blir jo omtalt som "vulgært",så er ikke så rart.. Når man sitter med silikontuttene ute så begynner folk å lure. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 13. juli #999 Del Skrevet 13. juli (endret) Irja skrev (42 minutter siden): Jeg drikker kun brus uten sukker. Jeg liker ikke brus med sukker. Synes det blir for søtt, og får et belegg på tennene av det. I starten handlet dette også om kaloriene for min del, men nå kan jeg ikke tenke meg et glass med sukkerholdig brus. Det blir nok en vane. Tror ikke dette gjelder bare meg. Vet ikke om noen som drikker brus med sukker i dag som jeg kjenner, ekkelt sukkerbelegg Endret 13. juli av Margit777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 13. juli #1000 Del Skrevet 13. juli Margit777 skrev (5 minutter siden): Vet ikke om noen som drikker brus med sukker i dag som jeg kjenner, ekkelt sukkerbelegg Brus uten sukker smaker rart. Må ha med sukker! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå