Gå til innhold

Linnea Myhre

PippiLa

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i at å spekulere om andres kropper, eller uttale seg om andres kropper er en uting. Jeg fatter ikke hva man skal oppnå med det, annet enn å få frem at man ser på seg selv som litt bedre enn andre.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IMG_3146.thumb.jpeg.8ddb5ddbb628375bf2696eb39ad24e25.jpeg
Jeg fatter ikke at man kan poste dette og deretter hylgråte på video fordi noen la merke til puppene som er plassert midt i bildet. Snakk om å være selvhøytidelig rundt egen kropp. Tenker at man aldri vil få et normalt eller uanstrengt forhold til kropp hvis man fortsetter å la helt nøytrale spørsmål gå så innpå en. Jeg hadde skjønt hysteriet her inne om det var stygge eller ufine ting som var kommentert, men det er det jo heller det motsatte. Jeg synes bare det blir latterlig selvhøytidelig all den tid det er flust av mennesker i verden som har det langt verre, som ikke kan kreve at folk ikke skal legge merke til dem og likevel ikke lar ufine kommentarer og blikk gå inn på dem på det viset som Linnea. Da tenker jeg på alle som har en eller annen form for fysisk handicap eller «skavank» som vitiligo eller kortvokste - dette er folk som dessverre opplever diskriminering og ufin behandling i ulike deler av samfunnet kun fordi de ser ut på en bestemt måte, men som gjerne svarer på åpne og ydmyke spørsmål og setter pris på at man tør å stille dem. At linnea sitter å banner, kjefter og griner fordi noen har lagt merke til puppene hennes må jo langt på vei være en del av sykdomsbildet hennes, for normalt er det ikke å bli så opprørt av noe så ubetydelig. I videoen blander hun riktignok stygge kommentarer og «vanlige» spørsmål om kropp så det er jo ikke godt å si hva hun egentlig sikter til, kan jo være hun har fått langt drygere kost enn spørsmål om hun har tatt silikon på tiktok for alt jeg vet.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk hun en god del oppmerksomhet i media, akkurat som hun var ute etter. Viktig å holde seg aktuell vettu...

Ikke uenig i budskapet, men måten hun fisket etter dette med å kle seg sånn hun gjorde for å kunne gå ut i media med en sak....🙄

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fine pupper Linnea, silikon eller ei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (47 minutter siden):

Jeg fatter ikke at man kan poste dette og deretter hylgråte på video fordi noen la merke til puppene som er plassert midt i bildet. Snakk om å være selvhøytidelig rundt egen kropp. Tenker at man aldri vil få et normalt eller uanstrengt forhold til kropp hvis man fortsetter å la helt nøytrale spørsmål gå så innpå en. Jeg hadde skjønt hysteriet her inne om det var stygge eller ufine ting som var kommentert, men det er det jo heller det motsatte. Jeg synes bare det blir latterlig selvhøytidelig all den tid det er flust av mennesker i verden som har det langt verre, som ikke kan kreve at folk ikke skal legge merke til dem og likevel ikke lar ufine kommentarer og blikk gå inn på dem på det viset som Linnea. Da tenker jeg på alle som har en eller annen form for fysisk handicap eller «skavank» som vitiligo eller kortvokste - dette er folk som dessverre opplever diskriminering og ufin behandling i ulike deler av samfunnet kun fordi de ser ut på en bestemt måte, men som gjerne svarer på åpne og ydmyke spørsmål og setter pris på at man tør å stille dem. At linnea sitter å banner, kjefter og griner fordi noen har lagt merke til puppene hennes må jo langt på vei være en del av sykdomsbildet hennes, for normalt er det ikke å bli så opprørt av noe så ubetydelig. I videoen blander hun riktignok stygge kommentarer og «vanlige» spørsmål om kropp så det er jo ikke godt å si hva hun egentlig sikter til, kan jo være hun har fått langt drygere kost enn spørsmål om hun har tatt silikon på tiktok for alt jeg vet.

Oppmerksomhet og en mulighet til å kjefte. Kan det bedre bli? 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesmeta skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i at å spekulere om andres kropper, eller uttale seg om andres kropper er en uting. Jeg fatter ikke hva man skal oppnå med det, annet enn å få frem at man ser på seg selv som litt bedre enn andre.

Nå er det sånn at mange influencere fisker etter spekulasjoner rundt egen person, det er helt kalkulert for å høste oppmerksomhet. Av og til er det nettopp det de trenger og vil ha for å holde seg aktuelle. 

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Må bare si: Takk♥️ Jeg har litt rar kropp og blir sett MYE på. I svømmehall har jeg dusjet med stirrende og pekende barn rett ved meg. Litt slitsomt, men herregud, jeg overlever. Og kjøper kule badedrakter, siden jeg uansett skal sees på😘

• Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2024 at 10:05 AM, hvalstad45 said:

Jeg syns Linnea er ganske dobbeltmoralsk, eller litt falsk. Hun skal liksom være kulere enn andre influencere og krever en annen respekt, likevel holder hun på med utrolig mye av det samme som de andre. Og det puppefokuset har hun lagt opp til hundre prosent selv, blir bare flaut at hun klager på det i ettertid. Ærlig talt, hun filmer seg selv med stor utringing i en situasjon som handler om alt annet, og så blir hun sjokkert og sint over at folk kommenterer det?
Blir gæren av hvordan influencere skal ha det på sin måte hele tiden og fremstiller seg som ofre med en gang om folk ikke bare hyller dem. Der er Linnea veldig lik alle andre.

On point 💯

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (På 2.7.2024 den 22.49):

Det gjør du nok. Jeg tenker at Linnea som tidligere spiseforstyrret (noe hun har vært åpen om og derfor ikke kvalifiserer som spekulasjon) bør ha en litt høyere terskel for hva hun kvalifiserer som nettmobbing, og usaklig kritikk. Og at hun tvert imot bør hylle at det blir satt på dagsorden i forhold til thinspo, redigering,og retusjering av eget utseende på hennes "kjære" kvinneguiden som hun da er svært opptatt av og har laget podcast av. Det triste her ar at LM har bestemt seg for at det kun er negative idioter på KG istedenfor å faktisk ta seg tid til å se hva som faktisk blir skrevet. Det er flere her jeg oppriktig mener kunne skrevet en god og saklig kronikk i et nasjonalt media. Det er ikke kun sjalue, frekke, uvitende idioter med et ønske om å ødelegge for alle influencere, men tvert i mot reageres det på det kritikkverdige og det som ikke blir fulgt i forhold til regelverket. Og ja, her skuffer Linnea!

Enig. Og tråden til venninna IS er et godt eksempel på at KG kan fungere relativt bra…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare alt for mye dobbeltmoral…. Ja, det er en uting å kommentere andre sin kropp, men det er nå en uting å legge opp til dårlig skjult kroppspress gjennom sin influencerkanal også. Dette gjelder vel de fleste influencere, her bør de starte med å se på seg selv først.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ninaen said:

Enig. Og tråden til venninna IS er et godt eksempel på at KG kan fungere relativt bra…

IS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (58 minutter siden):

Dette ble bare alt for mye dobbeltmoral…. Ja, det er en uting å kommentere andre sin kropp, men det er nå en uting å legge opp til dårlig skjult kroppspress gjennom sin influencerkanal også. Dette gjelder vel de fleste influencere, her bør de starte med å se på seg selv først.

Kroppspress fordi hun har 2 videoer der du ser overkroppen hennes?..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (11 minutter siden):

Kroppspress fordi hun har 2 videoer der du ser overkroppen hennes?..

Har du fulgt hun over tid? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anno19 skrev (4 minutter siden):

Har du fulgt hun over tid? 

Siden 2010,ish.

:)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (18 minutter siden):

Siden 2010,ish.

:)

Da håper jeg at du ser det. For å snu litt på det; du mener at 1 stk bilde ikke bidrar til kroppspress - de fleste som kommenterer kropp (som er en uting….) legger bare ut 1 stk kommentar. Influencere har mange «bare 1 stk bilde» og summen av mange «1 stk kommentar» blir mye. Influencere ønsker å bukte begge ender, og vil bare ha det positive tilbake, ikke kritikk for da er alle slemme. De skaper en verden der det kun er plass til tilhengere, alle som påpeker «keiserens nye klær» må bort.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke skjønne at folk tror de har rett å kommentere på kropp uansett størrelse ved snapper som legges ut. Det ersommer skal hun kle seg i burka?  Uansett hvordan man går kledd så kan man spare seg å kommentere kropp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AntiBullshit said:

Jeg fatter ikke at man kan poste dette og deretter hylgråte på video fordi noen la merke til puppene som er plassert midt i bildet. Snakk om å være selvhøytidelig rundt egen kropp. 

Det var dette jeg mente, hun serverer uvanlig store pupper til henne å være som midtpunkt i to videoer på rad. Hun ser jo selv hvordan de ser ut og har selvfølgelig forstått på forhånd at dette ville få reaksjoner.

Å kjefte og grine over at folk kommer med stygge kommentarer på hennes kropp syntes jeg er barnslig. Ingen har sagt noe stygt, kun kommentert en åpenbar forandring. Hun kunne laget en video hvor hun bekreftet eller avkreftet puppeoperasjon og verden hadde gått videre. Hun lasher ut om noe som ikke har skjedd.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (5 timer siden):

Det var dette jeg mente, hun serverer uvanlig store pupper til henne å være som midtpunkt i to videoer på rad. Hun ser jo selv hvordan de ser ut og har selvfølgelig forstått på forhånd at dette ville få reaksjoner.

Å kjefte og grine over at folk kommer med stygge kommentarer på hennes kropp syntes jeg er barnslig. Ingen har sagt noe stygt, kun kommentert en åpenbar forandring. Hun kunne laget en video hvor hun bekreftet eller avkreftet puppeoperasjon og verden hadde gått videre. Hun lasher ut om noe som ikke har skjedd.

Hvorfor i alle dager skal hun lage en video om hun har endret på puppene? Hva med at folk ikke stikker nesa si der den ikke hører hjemme? Det er ingen menneskerett å vite om noen har korrigert på kroppen, gått opp eller ned i vekt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv anoreksi, har blitt mye bedre enn jeg var. Jeg ser triggere overalt når det gjelder influensere, men LM kan jeg med hånden på hjertet si at aldri har trigget sykdommen min! Da gjør hun noe veldig riktig i mine øyne. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...