Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke skjedd meg, ennå. Men å glemme barnet sitt skal i følge enkelte forskere være like enkelt som å glemme alt annet. Og der er jeg veldig god så jeg regner med det bare er et spørsmål om tid.

Er det noen av dere som har glemt ungen i bilen, i butikken eller hjemme?
Jeg skulle gjerne hatt noen historier til en artikkel om hvordan hjernen kan glemme selv de viktigste ting. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk google, så finner du rikelig med eksemper.

Anonymkode: afb8e...e66

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg husker jeg leste en nyhetssak (var ikke i Norge) der en far glemte ungen i bilen hele dagen. Det var en fastspent "toddler", kanskje ett eller to år. Tror han kjørte rett til parkeringsplassen på jobben og glemte at han ikke hadde levert i barnehagen først. Det var svært varmt den dagen, og ungen døde. Det er det verste tilfellet jeg har hørt om, men jeg kan tenke meg at det lett skje dersom man er trøtt og kjører på vane/automatikk.

Endret av RedRobin
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket i en barnehage i en periode, hvor jeg kom etter stengetid, starta som regel 18, barnehagen stengte 17. Ene gangen møtte jeg ei "tante" der med et barn på fanget som spiste middag. Hun kunne fortelle at barnet enda ikke var blitt hentet, og hun ikke fikk tak i foreldre eller andre familiemedlemmer på telefonen. Flere "tanter" kom, og de hadde kontakt med barnevern og politi så vidt jeg husker, men de ville ikke gripe inn akkurat da, siden barnet følte seg trygg sammen med de ansatte der og da. Fikk høre i ettertid at de fikk tak i foreldrene (som bodde sammen) først rundt kl. 22, og da hadde ene tanten tatt med seg barnet hjem og lagt det ned for å sove. Kan erindre at barnet var ca 3-4 år.

Anonymkode: b0b0c...417

• Liker 4
Skrevet

Det gikk en dokumentar om dette, som @RedRobin skriver om. Der vi møtte foreldre som hadde mistet barn pga de var gjenglemt i bil, den gikk på nrk tror jeg og lå der iallefall for en tid tilbake.

Fascinerende at det skal gå an, men de mente også at det er slikt som bare plutselig kan skje, spesielt om man gjør noe utenom det vanlige, typ den ene pleier å levere og så skal den andre gjøre det. handler om brudd på egne rutiner osv... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte sønnen min her om dagen... Han overnattet hos naboen, og vi skulle dra på besøk til noen dagen etter. Hadde planlagt å hente ham i god tid. Da vi skal ut i bilen for å dra på besøk, sier mannen min "Skulle ikke xxx være med?" Ops... Han var jo på et trygt sted da, så hadde ikke vært noen krise, men det var litt flaut. 😛

Anonymkode: 0e067...29d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sovnet på ettermiddagen en gang etter intens hodepine i flere dager. Våknet ved 18-tiden og hentet barna i barnehagen. Forferdelig opplevelse.

Anonymkode: cc1c4...6f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg glemte toåringen sin på parkeringsplassen utenfor Meny. Hun lastet bagasjerommet i bilen full av mat, og toåringen satt i barnesetet på handlevognen. Så kjørte hun avgårde - uten barnet. 

Der satt han like pent da hun kom tilbake 20 minutter senere. Hun fikk selvfølgelig full panikk da hun plutselig kom på at barnet satt igjen i handlevogna. 

Vanligvis hadde hun ikke med seg barnet på storhandel, så det var kanskje brudd på vanlige rutiner som gjorde det. 

Men jeg synes det var rart at ingen andre reagerte på en enslig handlevogn med et lite barn. 

Anonymkode: 73da3...3f2

• Liker 16
Skrevet

Jeg var livredd for å glemme sønnen min i butikken e.l. da han var baby. Det skjedde riktignok aldri, men vi har jo alle hørt skrekkhistorier. Og med ammetåke og søvnmangel så kan det jo skje mye rart.

En kvinnelig nabo av meg kunne finne på å gå i nærbutikken i bare pysjen og med håret til alle kanter da datteren hennes var liten. Hun spankulerte rundt med lommeboka i hånda og datteren i handlevognen, også barnet i bare pysj og bleie. Dette var sommerstid da, så de frøys ikke. Men jeg mener, det må gå an å huske og gre håret i det minste, før du går i butikken? Og kanskje skifte fra pysj til noe annet? Virket som hun var helt distre og glemte slike normale ting.

Samme nabo opplevde en gang da hun lå og sov om morgenen, at datteren kom seg ut av sengen, og gikk ut i bare pysjen. Ytterdøren var åpen, og barnet gikk ut. Kom seg faktisk over bilveien nedenfor huset, før noen stoppet og tok hånd om barnet som tuslet alene rundt i pysj og bleie. Tror det var sånn at faren hadde glemt å låse da han dro på jobb tidligere om morgenen.

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasket i en barnehage i en periode, hvor jeg kom etter stengetid, starta som regel 18, barnehagen stengte 17. Ene gangen møtte jeg ei "tante" der med et barn på fanget som spiste middag. Hun kunne fortelle at barnet enda ikke var blitt hentet, og hun ikke fikk tak i foreldre eller andre familiemedlemmer på telefonen. Flere "tanter" kom, og de hadde kontakt med barnevern og politi så vidt jeg husker, men de ville ikke gripe inn akkurat da, siden barnet følte seg trygg sammen med de ansatte der og da. Fikk høre i ettertid at de fikk tak i foreldrene (som bodde sammen) først rundt kl. 22, og da hadde ene tanten tatt med seg barnet hjem og lagt det ned for å sove. Kan erindre at barnet var ca 3-4 år.

Stakkars liten unge! :cry3:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Toffer skrev:

Det har ikke skjedd meg, ennå. Men å glemme barnet sitt skal i følge enkelte forskere være like enkelt som å glemme alt annet. Og der er jeg veldig god så jeg regner med det bare er et spørsmål om tid.

Jeg skulle gjerne hatt noen historier til en artikkel om hvordan hjernen kan glemme selv de viktigste ting. 

Aldri glemt barna, de er min pri nr 1. Men hjelpes hvor mange husnøkler som har blitt borte, glemt hvor bilen er, glemt hvor bensinlokkåpneren er (har pinlig nok hatt bilen i ti år), vasket lyspærer i vaskemaskinen, glemt hvor jeg er på vei, glemt bankkort i butikken, veska på biltaket, skoene på treningsstudioet, hvilket år det er, hvorfor jeg gikk til kjøkkenet..   you name it. Men altså ikke kidsa. 

Anonymkode: 2a2bc...edc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Toffer skrev:

Glemmer de utroligeste ting, men barna har jeg aldri glemt!! 

Har tre barn, eldste er 14, så satser på det fortsetter 😅

Anonymkode: 7c3c1...bd1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanter? Er du 80 år gammel?

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Jeg var livredd for å glemme sønnen min i butikken e.l. da han var baby. Det skjedde riktignok aldri, men vi har jo alle hørt skrekkhistorier. Og med ammetåke og søvnmangel så kan det jo skje mye rart.

En kvinnelig nabo av meg kunne finne på å gå i nærbutikken i bare pysjen og med håret til alle kanter da datteren hennes var liten. Hun spankulerte rundt med lommeboka i hånda og datteren i handlevognen, også barnet i bare pysj og bleie. Dette var sommerstid da, så de frøys ikke. Men jeg mener, det må gå an å huske og gre håret i det minste, før du går i butikken? Og kanskje skifte fra pysj til noe annet? Virket som hun var helt distre og glemte slike normale ting.

Samme nabo opplevde en gang da hun lå og sov om morgenen, at datteren kom seg ut av sengen, og gikk ut i bare pysjen. Ytterdøren var åpen, og barnet gikk ut. Kom seg faktisk over bilveien nedenfor huset, før noen stoppet og tok hånd om barnet som tuslet alene rundt i pysj og bleie. Tror det var sånn at faren hadde glemt å låse da han dro på jobb tidligere om morgenen.

Oi :blink:

AnonymBruker
Skrevet

Moren min puttet meg i et skap da jeg var liten og hun drev å la på plass klær, jeg hadde blitt lagt bort med laknene på autopilot. Mamma ringte pappa hysterisk på jobb fordi hun ikke fant meg. Naboene kom for å hjelpe med å lete og de fant meg sovende i skapet. 

Pappa tok feil vogn utenfor barnehagen da han skulle hente søsteren min. Han kom da det var hviletid og tok vogna han trodde var riktig med en blond liten baby nedi. Mamma ventet i bilen og måtte gå tilbake og bytte til riktig unge fordi pappa var så flau. 

Anonymkode: 28be9...7c3

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tanter? Er du 80 år gammel?

De het det på 80 og 90tallet, trenger da ikke være 80år for det om. Holder å være 40-50 og tidlig ute med småbarn ;)

Anonymkode: fe796...090

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Million skrev:

Barn blir fort flinke til å låse opp. Min datter var halvannet når hun våknet midt på natten, gikk ned, tok på støvler, låste opp, gikk over veien og banket på hos naboen. "Kake" sa hun. Dagen før hadde naboen vært hos oss med kake noe som tydeligvis lå friskt i minnet..  

Anonymkode: 2a2bc...edc

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De het det på 80 og 90tallet, trenger da ikke være 80år for det om. Holder å være 40-50 og tidlig ute med småbarn ;)

Anonymkode: fe796...090

Stemmer nok med min barnehagetid, tilfeldigvis gikk jeg i samme barnehage som barn som jeg vasket i, og alle som jobbet der ble kalt "tanter". 

• Liker 3
Skrevet

I fjor var det en hysterisk dame som beskyldte meg for å glemme barnet mitt på trikken. Jeg hjalp en dame med en stor tvillingvogn av trikken og lot sønnen min på 3 stå inne på trikken mens jeg hjalp dama. Jeg så en dame plutselig løftet han opp og begynte å rope til meg om at jeg hadde glemt ungen min. Jeg hadde ikke glemt han, men syns det var tryggere at han sto inne på trikken enn alene på holdeplassen hvor han lett kunne finne på å stikke av. 

Men jeg var vitne til at en barnehage glemte igjen et barn ute (ikke i Norge). De oppdaget det ikke før jeg møtte opp på døra med ungen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når noen kan prestere å glemme igjen babyen i avgangshallen til en internasjonal flight, vel, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men dere som har glemt barn her og der i noen minutter kan i alle fall trøste dere med at dere ikke har måttet få et passasjerfly til å gjøre vendereis.

https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2019/03/12/195560415/passasjer-glemte-baby-i-terminalen-fly-matte-snu?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=-reisenyheter-blandet&utm_campaign=social_abc_blandet&fbclid=IwAR05mG4nEawCt-fxX0YinO8Ow6zJRu0aTwCrABynl_5qDquoE7ri-3-Z9UI

Anonymkode: 794e0...fc5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...