AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #1 Skrevet 20. mars 2019 Hvordan opplevde du denne undersøkelsen? Anonymkode: fdbae...a4b
Honey Dew Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Det gikk veldig fint. Det var litt morsom følelse i tarmen, men det var alt.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Ubehagelig, mest fordi det er unaturlig, men ikke vondt. Bare å bite tenna sammen og tenk på at det snart er over. Anonymkode: 8b989...c42
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Vondeste jeg noen gang har vært med på. Klarte ikke fullføre. Gråt som en unge og kastet opp. Anonymkode: a1132...4d2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #5 Skrevet 20. mars 2019 Var skummelt fordi jeg gruet meg sånn, ekkelt og vondt. Gråt til jeg sovnet av beroligende. Har sagt senere at jeg nekter å ta koloskopi uten narkose og da først ble jeg tatt på alvor. Anonymkode: 9fcb6...031
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Helt problemfritt! Hadde lest om flere som opplevde det som smertefult og ubehagelig, så jeg gruet meg enormt. Fortalte koloskopi-legen om at jeg var veldig nervøs, så jeg fikk beroligende og smertelindrende. På ett punkt kom det sterke smerter, dem stoppet øyeblikkelig, ga mer smertestillende, og så fortsatte dem. Så for meg vil jeg anta ca 10 sekunder smerter/ubehag. Etter min opplevelse, så vet jeg at jeg ikke kommer til å grue meg eller være nervøs ett sekund engang om jeg må ta det på nytt. Om jeg skal sammenligne med noe, så vil jeg si at celleprøve i underlivet var 100 ganger mer ubehagelig og smertefult. Anonymkode: c36a4...920
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt problemfritt! Hadde lest om flere som opplevde det som smertefult og ubehagelig, så jeg gruet meg enormt. Fortalte koloskopi-legen om at jeg var veldig nervøs, så jeg fikk beroligende og smertelindrende. På ett punkt kom det sterke smerter, dem stoppet øyeblikkelig, ga mer smertestillende, og så fortsatte dem. Så for meg vil jeg anta ca 10 sekunder smerter/ubehag. Etter min opplevelse, så vet jeg at jeg ikke kommer til å grue meg eller være nervøs ett sekund engang om jeg må ta det på nytt. Om jeg skal sammenligne med noe, så vil jeg si at celleprøve i underlivet var 100 ganger mer ubehagelig og smertefult. Anonymkode: c36a4...920 Celleprøver kjenner jeg ikke engang. Da jeg fortalte legen hva som hadde skjedd, hvor vondt det gjorde så sa han at smerter er grunnen til at det ofte anbefales at kvinner tar koloskopi i narkose. Fordi vi har så mange større organer i det området og mange har cyster eller litt endometriosevev som blir irritert og gjør det enda verre. Jeg ble henvist til gynekolog etter koloskopien min og de fant masse småcyster. Anonymkode: a1132...4d2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 Jeg må innrømme at det er noe av det meste smertefulle jeg har opplevd. Jeg hadde 2 avlyste forsøk før jeg klarte å gjennomføre. Jeg besvimte under først forsøk. Men kjenner også noen som ikke syntes det gjorde vondt i det hele tatt. Jeg tror det kommer an på hvor følsom man er i tarmen. Anonymkode: f2cb6...0c3
Fame Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 Helt jævlig. Han kom opp i colon transversum før han gav opp og tok skopet ut igjen fordi det var så vondt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 helt inn for jævlig vondt, gjort det tre ganger. Sant skal sies at jeg har en veldig betent tykktarm så det er vel naturlig at det gjør vondt når det er fullt av åpne sår. Anbefaling: Ta i mot smertestillende, hvis ikke de tilbyr så spør om det. Anonymkode: 66057...890
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 For min del gikk det helt fint. Ubehagelig så klart. Men hadde ingen sår eller noe da. Alt var fint Anonymkode: 6ac77...edf
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #12 Skrevet 21. mars 2019 Walk in the park. Fantes ikke vondt. Ubehagelig er det, men av helt andre grunner. Morsomt og faktisk behagelig når de suger ut luftbobler i tarmen. Anonymkode: ac158...860
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #13 Skrevet 21. mars 2019 Jeg fikk avslappende og smertestillende i forkant, men drittlegen hadde ikke tid til å vente på at de skulle virke. Det var så vondt at jeg begynte å gråte med en gang, men da han først var inne gikk det bedre. Da var det mest ubehaget ved hele situasjonen/følelsen av fornedrelse som var verst. Anonymkode: b8f99...e2f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #14 Skrevet 21. mars 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Celleprøver kjenner jeg ikke engang. Da jeg fortalte legen hva som hadde skjedd, hvor vondt det gjorde så sa han at smerter er grunnen til at det ofte anbefales at kvinner tar koloskopi i narkose. Fordi vi har så mange større organer i det området og mange har cyster eller litt endometriosevev som blir irritert og gjør det enda verre. Jeg ble henvist til gynekolog etter koloskopien min og de fant masse småcyster. Anonymkode: a1132...4d2 Jeg kjente også veldig lite til celleprøven, og mener fortsatt den var 100 ganger mer ubehagelig enn koloskopien. Jeg bruker også celleprøven som eksempel, fordi de fleste kjenner lite ubehag med den, og det beskriver dermed godt hvor lite problem jeg syntes koloskopien var. Anonymkode: c36a4...920
skruf Skrevet 21. mars 2019 #15 Skrevet 21. mars 2019 Koloskopi er noe av det vondeste jeg har vært med på, til tross for rause doser beroligende og smertestillende. Har gjort det en gang i våken tilstand, aldri mere. Årsaken til at det gjorde så vondt var nok veldig betent tarm og noen trange partier. I tillegg til at gastrolegen bare ga gass selv om jeg ba om noen sekunders pause så jeg fikk puste litt. Har tatt skopi i etterkant, men da i lett narkose. Jeg tåler vanligvis endel smerter, har bl.a tatt utskrapning av livmor i våken tilstand uten noe som helst smertestillende. Det var vondt, men gikk greit å puste seg igjennom det. Skulle heller tatt utskrapning en gang til en skopi i våken tilstand
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #16 Skrevet 21. mars 2019 Jeg er veldig glad i og aktiv på analsex-fronten og derfor bare gleder meg. Prøv å stimulere klitoris samtidig. Anonymkode: 1e448...05e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #17 Skrevet 21. mars 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i og aktiv på analsex-fronten og derfor bare gleder meg. Prøv å stimulere klitoris samtidig. Anonymkode: 1e448...05e Jeg kan garantere deg at koloskopi ikke gir noen sexuell tilfredsstillelse. Det er voooondt. Anonymkode: 207bc...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #18 Skrevet 22. mars 2019 På Thursday, March 21, 2019 den 12.44, AnonymBruker skrev: Jeg kan garantere deg at koloskopi ikke gir noen sexuell tilfredsstillelse. Det er voooondt. Anonymkode: 207bc...6b0 Seksuelle fetisher finnes i alle former og fasonger... Anonymkode: 98706...e9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå