Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer (la oss kalle ham dust) og far til mine barn var utro, ble kasta ut og flyttet rett inn til den nye dama for snart to år siden. Var (og er...) utrolig såra over at han pissa på 20 samliv på den måten! Det første året etter bruddet var beintøft, særlig siden vi må ha jevnlig kontakt p.g.a. barna. Er nok vel så mye "familiesorg" som kjærlighetssorg etterhvert.  Vi hadde jo ikke bare solskinnsdager gjennom disse årene, og enkelte av sidene hans kan jeg jo nå se at det er like greit å slippe å bo i lag med 🙂 - Men sex-livet var alltid bra. (Litt mindre "på bilpanser og over alt" etter hvert - men definitivt på pluss-siden). Etter bruddet ble jeg omtrent aseksuell - sånn et års tid. For noen måneder siden ble jeg kjent med en fyr (la oss kalle ham Finn) som fikk litt fart på "oppvåkningen". Vi har vel et litt udefinert forhold (Ja, jeg vet, kommunikasjon er no' dritt...)  Nå treffes vi ukentlig for tur, prating og/eller sex, og meldes en del i mellom. Han er en fin fyr.  Jeg liker han og tenner på han, men har strengt tatt ikke blitt forelska.  Tror egentlig ikke han har det heller... Et par ganger har han sagt at han er glad i meg, men jeg har vel bare fjasa det bort.  Han har ikke tatt noe initiativ til å møtes "offentlig" eller bli kjent med noen av hans venner / familie. (Og, nei, det har vel ikke jeg heller)  Tenkte vel i begynnelsen at det kanskje kunne bli noe mer, men nå tenker jeg mer at det er moro så lenge det varer - og er takknemlig for at noen har vekt opp kroppen min fra vinterdvalen.  Tenkte at det var greit for meg med en elsker en stund, og har absolutt ikke vært plaget av skam eller bondeanger.  MEN så møtte jeg en annen mann (som jeg kjenner litt fra før, og også har litt sansen for) (Han kaller vi Svein) ute på byen her nylig.  Han var tydelig interessert og jeg flørtet litt (ganske mye) med, men kjente plutselig på at jeg kanskje ikke var fullt så singel som Facebook-statusen min sier...  Nå sitter jeg her og lar være å svare på meldinger fra Svein, for å ikke være "utro" mot Finn - som jeg egentlig ikke har lovet noen ting...Føler meg som en teit fjortis igjen - og ikke som den over førti'sen jeg faktisk er. Dessuten flyttet jeg til en småby da jeg etablerte med med eksen - der de fleste kjenner de fleste. Mulig det bare er meg, men dette synes jeg nesten er litt ekkelt hvis man skal innlede et nytt forhold. Svein og Finn er like gamle, de har sikkert gått i samme klasse og minst en av dem kjenner dust.   Kanskje like greit å bare vende tilbake til sølibatet....?  Eller i det minste vente til jeg er sikker i min sak før jeg involverer meg med noen?  - Men da må jeg vel vente til jeg er 90.... Og det er jo også litt kjedelig.  Hva gjør dere andre som har blitt enslige i voksen alder?  "Kysser mange frosker", venter på "den rette" eller avskriver hele kjærlighetslivet?

Anonymkode: e8024...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La i alle fall ikke et udefinert forhold stå til hinder for potensiell kjærlighet. 

Menn flest som ønsker å ha ei dame for seg selv, pleier som regel å være tydelige på det, samt "lukke dealen" å gå inn i et forhold så fort de vet selv de er klare for det. At finn ikke har gjort noen av delene enda, tyder mye på at han ikke er så veldig interessert i det heller. Man skal ikke være i tvil om en person ønsker et forhold eller ei, etter flere måneder.. Vær så snill å ikke kast bort tiden din på "en du styrer med i halvannet år"! 

Jeg ville ikke avvist meldingene til Svein på dette tidspunktet, også hadde jeg avklart med finn med en eneste gang hva dette er, og hvor dette skal gå hen. Så det er null tvil. Da kan du med god samvittighet være åpen for flørt med andre :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt og godt råd, tros jeg 🙂  Takk!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt og godt råd, tros jeg 🙂  Takk!

:)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener. Vært en FF i 2.5 år der vi oppfører oss som du beskriver. Jeg får også følelsen av å være "utro" hvis jeg flørter med andre. Ingen følelser fra noens side her heller, og rimelig sikker på at om han får/har muligheten flørter han med andre. Så for min del må jeg avslutte FF forholdet den dagen jeg møter noen som jeg liker, men jeg er ikke på leit så per nå funker dette for meg.

Anonymkode: b140c...edb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med Finn og få oppklart hva det er mellom dere, så om du foretrekker Svein avslutter du pent med Finn og går videre med Svein. 

Lykke til :)

Anonymkode: 9d7a3...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...