Kristin S Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Får ikke til å skrive svenk ø på tastaturet! Går på alle andre tastatur jeg har prøvd.. Noen som vet om det er en knapp eller noe jeg har trykket på så det ikke går?
Snuppelure Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Jeg trykker alt + ø og får ö Jeg har mac, vet ikke om det blir annerledes.
Gjest Formosiss Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 På høyre side på tastaturet ditt har du sannsynligvis en knapp med tegnene ^¨~, for å få ö trykker du bare på denne knappen og så på o.
Kristin S Skrevet 16. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2005 På høyre side på tastaturet ditt har du sannsynligvis en knapp med tegnene ^¨~' date=' for å få ö trykker du bare på denne knappen og så på o.[/quote'] Ja jeg har det. Men det er det som ikke fungerer! Har prøvd og prøvd, men det går ikke... Blir sånn: ¨¨o hehe...Noe galt ja! =) Så da tenkte jeg om jeg kanskje har trykket på en eller annen knapp så det ikke går...Men hvilken???
Nella Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 ¨ Ikke hold knappen inne. Trykk først den ene så den andre så får du ö, ä Holder du knappen inne blir det fort sånn du fikk det, men går da også om du ikke trykker for lenge inne.
Kristin S Skrevet 16. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2005 Holder ikke knappen inne! Trykker først den ene, så den andre... Det går ikke! Har prøvd ca. 100 ganger! Hmm...Ingen som vet hva det kan være?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Funker helt fint her og. Du trykker vel ikke mellomrom mellom ¨og o?
Crazee Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 Greier du å skriva ò og ó? Kva med ê og ñ ? Greier du dei to første, men ikkje dei to siste, så er det kanskje noko gale med tastaturet. (Tid for reingjering av det?) Om ingen av dei går, så... Tja. Har i grunnen ingenting å foreslå då. (Greit nok, du kan jo bruka charmap for å skriva ö'en, og/eller finna talkombinasjonen i lag med alt-tasten, men det er berre å omgå problemet.) Mulig du kan sjekka i kontrollpanelet, kanskje "tilgjengelighet/accessibility" med trege tastar eller noko spelar inn på eit vis? (Hadde visse problem med det - at det slo seg på når eg heldt inne shift (trur eg det var) litt lenge...) Forresten, om "trege tastar" har blitt aktivert, så skal du få store bokstavar om du trykker shift, slepper den og deretter trykker bokstaven. Skjer det? berre tippar vilt eg no, ser du
Grooo Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 Hvis det ikke er så ofte du trenger den får du løse det med å kopiere feks herfra og lime inn med ctrl + v når du trenger den...
Kristin S Skrevet 17. april 2005 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2005 Greier du å skriva ò og ó? Kva med ê og ñ ? Greier du dei to første, men ikkje dei to siste, så er det kanskje noko gale med tastaturet. (Tid for reingjering av det?) Om ingen av dei går, så... Tja. Har i grunnen ingenting å foreslå då. (Greit nok, du kan jo bruka charmap for å skriva ö'en, og/eller finna talkombinasjonen i lag med alt-tasten, men det er berre å omgå problemet.) Mulig du kan sjekka i kontrollpanelet, kanskje "tilgjengelighet/accessibility" med trege tastar eller noko spelar inn på eit vis? (Hadde visse problem med det - at det slo seg på når eg heldt inne shift (trur eg det var) litt lenge...) Forresten, om "trege tastar" har blitt aktivert, så skal du få store bokstavar om du trykker shift, slepper den og deretter trykker bokstaven. Skjer det? berre tippar vilt eg no, ser du Nei får ikke skrevet noen av de bokstavene du skrev..Har sjekket på kontrollpanel også nå og alt står som det skal. HMMM!! Ikke "trege taster" heller.. Noe rart er det i allefall! Får vel gjøre som Grooo skrev da! Hvis ingen andre vet!! =)
Cronos Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 Det du kan gjøre er å HOLDE alt-tasten nede, mens du skriver 148 (på numpad'en - det nummertastaturet til høyre). Altså alt+148.
Kristin S Skrevet 19. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2005 Ok! Se der ja! ö hehe. Der er den jo!! Så flott!! Takk skal du ha! :-) Da slipper jeg å irritere meg mer over det!
Gjest MJ Skrevet 19. april 2005 #13 Skrevet 19. april 2005 Selv om du nå fant en litt tungvint måte å skrive ö på så synes jeg det er verdt å nevne at det ikke skal komme opp noe når du trykker ¨ tasten. Ser litt ut som om du trykker den ned to ganger da det ikke kommer opp noe første gang du trykker på den. Altså: når du trykker ¨ en gang så venter den på at du trykker en bokstav til for å se om det skal plasseres over eller før denne bokstaven. Trykker du to ganger får du ¨¨.
Kristin S Skrevet 19. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2005 Nope! Trykker bare en gang! Er det som er så merkelig. Jeg gjør det på den måten det skal gjøres, men likevel blir det sånn: ¨¨ Har prøvd på et annet tastatur her i huset, så det er ikke noe jeg gjør "galt"......
Crazee Skrevet 19. april 2005 #15 Skrevet 19. april 2005 Apropos - har du prøvd å bytta ut tastaturet, for å sjekka at det ikkje er det det er noko gale med?
Kristin S Skrevet 19. april 2005 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2005 Tja...Nei har ikke det! Hehe..Men siden knappen fungerer, eller det kommer noen tegn opp! Skulle en ikke tro at det var noe annet galt da? Da burde vel ikke knappen fungere i det heletatt hvis det skulle være tastaturet det var noe galt med. Eller? Sikker på at det ikke er en eller annen knapp jeg har kommet borti da? Så det blir sånn? HMMM (Men skal prøve med et annet tastatur etterpå ja..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå