Gå til innhold

MacBook Pro 13 inch 2,3 GHz 256 SSD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 Et par spørsmål om MacBook pro 13 inch 2,3 GHz, 256 SSD, 8GB minne.

Hvordan fungerer denne til for eksempel fortnite eller league of legends?

Er pcen rask? 

hvordsn fungerer denne til arbeidsplassen? 

Den er verdt 15 999kr, er det verdt det for denne type PC?

Jeg tar godt vare på mine ting, så hvor lenge ville den vart normaltsett hvis man tar godt vare på den? 3 år? 

 

Takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: df633...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei har en Macbook pro 15" 256gb SSD, 16gb ram, husker ikke helt CPU (2.2GHz kanskje). Kan IKKE spille et eneste spill på denne. Kan så vidt starte noe i flash uten at jetmotoren starter (altså viftene). Alle på mitt studie som har kjøpt ny Macbook pro har det samme problemet med kjøling.(Studere programmering, og "alle" med Mac så starter jetmotoren hver eneste gang noen skal kjøre koden) Den fungerer sikkert helt greit hvis du vil ha Mac.  Spesielt da til å skrive og bruke den til generell databruk. Men ikke tro du kan spille et eneste spill, jeg kan ihvertfall ikke starte fortnite på laveste grafikk uten å ha 6 fps, klarte å gjøre Minecraft da, men da var CPU 94 grader 😂 kjøpte den ny i 2017/2018 med 3 års garanti på komplett. Så nå nok holde ut et år til😂

Anonymkode: 669e5...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha en maskin som har Radeon- eller Nvidia-grafikkort, ikke bare Intel, til slike spill. Jeg vet ikke hvilke Apple-maskiner som har det.

Anonymkode: 06e93...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker dårlig til Fortnite og LoL og jeg vil heller ikke si den er verdt 16.000. Jeg betalte vel rundt 11.000 for min MacBook pro for noen år siden, og det var den verdt - til mitt bruk.

Anonymkode: e4b71...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2019 at 6:18 AM, AnonymBruker said:

Hei,

 Et par spørsmål om MacBook pro 13 inch 2,3 GHz, 256 SSD, 8GB minne.

Hvordan fungerer denne til for eksempel fortnite eller league of legends?

Er pcen rask? 

hvordsn fungerer denne til arbeidsplassen? 

Den er verdt 15 999kr, er det verdt det for denne type PC?

Jeg tar godt vare på mine ting, så hvor lenge ville den vart normaltsett hvis man tar godt vare på den? 3 år? 

 

Takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: df633...c78

Jeg har en MacBook pro 13 inch 3 GHz, 512 SSD, 8GB minne fra 2014 med Retinaskjerm og Intel Iris 1536MB grafikk. Den kostet sikkert 20k den gangen, uten at jeg husker nøyaktig hva jeg ga for den. La meg bare understreke at disse toppmodellene fra Apple er ikke gaming-pcer.

De fungerer utmerket til photoshop, indesign og lett til middels videoredigering, men takler ikke spill. Jeg har bl.a. installert Minecraft og maccen blir utrolig varm etter kort tid, og "sliter". Dette er ikke noe som har kommet med alderen, da den tross alt er 4.5 år gammel, men har vært der fra dag 1.

Etter 4.5 år merker jeg at den har noe dårligere batterilevetid enn da den var ny, blir lettere varm ved stor belastning osv. Den varer dog fortsatt en hel del timer når jeg lader den opp til 100% batteri. Utenom det jeg har nevnt fungerer denne maskinen utmerket til alt jeg bruker den til, til og med Steam. Det skal sies at det tyngste spillet jeg har på steam er Stardew Valley. ;)

Ikke kjøp denne maskinen til gaming. For alt annet enn gaming anbefaler jeg den på det varmeste.


 

Anonymkode: e9cee...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en MacBook pro 13 inch 3 GHz, 512 SSD, 8GB minne fra 2014 med Retinaskjerm og Intel Iris 1536MB grafikk. Den kostet sikkert 20k den gangen, uten at jeg husker nøyaktig hva jeg ga for den. La meg bare understreke at disse toppmodellene fra Apple er ikke gaming-pcer.

De fungerer utmerket til photoshop, indesign og lett til middels videoredigering, men takler ikke spill. Jeg har bl.a. installert Minecraft og maccen blir utrolig varm etter kort tid, og "sliter". Dette er ikke noe som har kommet med alderen, da den tross alt er 4.5 år gammel, men har vært der fra dag 1.

Etter 4.5 år merker jeg at den har noe dårligere batterilevetid enn da den var ny, blir lettere varm ved stor belastning osv. Den varer dog fortsatt en hel del timer når jeg lader den opp til 100% batteri. Utenom det jeg har nevnt fungerer denne maskinen utmerket til alt jeg bruker den til, til og med Steam. Det skal sies at det tyngste spillet jeg har på steam er Stardew Valley. ;)

Ikke kjøp denne maskinen til gaming. For alt annet enn gaming anbefaler jeg den på det varmeste.


 

Anonymkode: e9cee...648

Glemte å legge til at jeg de siste 4.5 årene har vært student, og macbooken har vært i bruk så og si daglig, opp til 10-12 timer for dag. Dette tatt i betraktning har maskinen holdt seg utrolig godt, og jeg håper at den vil holde seg i brukbar stand i noen år til. Jeg har også tatt godt vare på maskinen min, og vil si at i alle fall kan forvente en levetid på minimum 5 år. 

Anonymkode: e9cee...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2019 den 6.18, AnonymBruker skrev:

Hei,

 Et par spørsmål om MacBook pro 13 inch 2,3 GHz, 256 SSD, 8GB minne.

Hvordan fungerer denne til for eksempel fortnite eller league of legends?

Er pcen rask? 

hvordsn fungerer denne til arbeidsplassen? 

Den er verdt 15 999kr, er det verdt det for denne type PC?

Jeg tar godt vare på mine ting, så hvor lenge ville den vart normaltsett hvis man tar godt vare på den? 3 år? 

 

Takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: df633...c78

Den er rask. Lynkjapp til nettsurfing, tekstbehandling, fotoredigering osv. Ikke spesielt bra til dataspill (for svakt skjermkort)

Har en 30.000 kroners Windows maskin til det, den er rå på spill, men mye dårligere enn Mac’en til nettsurfing osv (ganske spesielt med tanke på at den har dobbelt så mye RAM, 4-ganger så mange cpu-kjerner osv, men OS X krever mye mindre ressurser for å kjøre bra enn Windows)

PC -> dataspill og spesielt tunge applikasjoner 

Mac -> alt annet 

Anonymkode: 91b7d...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...