Gå til innhold

Bylle eller sår?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Plutselig fant vi dette (bilder) på pusekatten vår. Han har det på begge sider. Noen som vet hva det er? Han virker som alltid, ikke noe tegn på noe. Vi vasker sårene 3-4 ganger om dagen med pyrisept og han virket ikke som om det gjør vondt.

lurer på om jeg skal ta en tur til dyrelegen men lille pussesøten vår hater å kjøre bil. Han tisser på seg hver gang og må i tillegg «straffes» etter turen med en dusj. Hvis vi må må vi så klart men hvis vi kan unngå stressen for han lille så gjør jeg helst det. Dessverrre er nærmeste dyrelege 30 min unna med bil og siden dem pleier å ha litt dårlig tid kan det hende at vi må kjøre en hel time. 

35A4284E-16E6-46F5-AF7C-95C165ED384D.png

DB9B8CE1-F5EB-45A9-9FA9-85E0ACD3B65D.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må dere til dyrlegen med dette, sånt går det lett infeksjon i

Anonymkode: 4f3fe...046

AnonymBruker
Skrevet

IKKE vask med pyrisept. Altfor sterkt for dyr. Beste er å la det være

Virker som det er noe som klør, siden det er på begge sider. Om det ikke blir borte, så må du nesten ta med til vet.

Anonymkode: 7bd87...f48

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har det vært der? 

Anonymkode: d5c7e...0a5

Skrevet

Det er der siden lørdag. Ikke blitt verre eller mere rød. Bare skorpe rundt. Han klør heller ikke

Skrevet

Ring til en dyrlege, gjerne noen som har litt god tid. Du kan også sende bilder til de og høre.

Skrevet

Hva med å ringe inn til dem å høre? Jeg har selv fått beskjed fra dyrlege at jeg helt fint kan vaske å rense sår selv me pyricept på kattene om de skulle få noen sår. 

Har aldri sett noe slikt som dette før, ser ikke ut som er alminnelig sår, men... 🤔 Vet ikke helt, nesten litt som et brannsår eller noe 🤔

Skrevet

Jeg sendte en mail til dem med bilder men fikk bare en autosvar at det er mye å gjøre så dem leser ikke særlig mail.

Vi har fått time i morgen så vi må nok sjekke det. Synes også det ser veldig rart ut, hatt katt hele mitt liv og aldri sett noe sånt. Men det ser ut som om det sprer seg litt og litt så da er det kanskje noe utslett av noe slag. I morgen vet vi mere :) skal poste det her også så når noen leter etter lignende sår så finner man tråden og er litt klokere :) jeg selv får jo alltid panikk når det er noe med minstemannen her 🙈

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, GermanGirl skrev:

Jeg sendte en mail til dem med bilder men fikk bare en autosvar at det er mye å gjøre så dem leser ikke særlig mail.

Vi har fått time i morgen så vi må nok sjekke det. Synes også det ser veldig rart ut, hatt katt hele mitt liv og aldri sett noe sånt. Men det ser ut som om det sprer seg litt og litt så da er det kanskje noe utslett av noe slag. I morgen vet vi mere :) skal poste det her også så når noen leter etter lignende sår så finner man tråden og er litt klokere :) jeg selv får jo alltid panikk når det er noe med minstemannen her 🙈

Veldig greit å reise til vetrinæren med det (enn om det skaper mye stress for pus). Men kom på en ting akkurat nå i dette sekund; «ringworm». Aner ikke altså, men bare en tanke som slo meg. 

Skrevet

Da var vi hos dyrelegen og hun sa at det er en allergisk reaksjon. Vi byttet katteforet rett før og tenkte jo ikke i drømmen på at han lillemannen kan få sånne sår pga det 🙈 men nå bytter vi tilbake og i løpet av en uke skal det være borte igjen.

Jeg spurte også om bruk av Pyricept siden det var en av de første kommentarene her og hun sa at det er veldig bra å bruke det på katten. Det eneste er at kattene skal ikke får det rennende i øre eller øye. :) 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, GermanGirl skrev:

Da var vi hos dyrelegen og hun sa at det er en allergisk reaksjon. Vi byttet katteforet rett før og tenkte jo ikke i drømmen på at han lillemannen kan få sånne sår pga det 🙈 men nå bytter vi tilbake og i løpet av en uke skal det være borte igjen.

Jeg spurte også om bruk av Pyricept siden det var en av de første kommentarene her og hun sa at det er veldig bra å bruke det på katten. Det eneste er at kattene skal ikke får det rennende i øre eller øye. :) 

Uff stakkars liten 🙈 bra det ble oppdaget som allergi før det ble for ille! God bedring til pus ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...