Gå til innhold

Montpellier, Bordeaux og Tolouse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Montpellier, Bordeaux og Tolouse? Ok steder? Hva bør man se?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært noen av disse stedene selv. Men jeg har hørt av bekjente som har vært i Bordeaux at det var litt skuffende. :-(

Mange tror at siden Bordeaux er et vindistrikt så er det grønt og frodig. Det stemmer ikke. Bordeaux er mest kjent for sine skrinne grus-skråninger.

Det gir jo bra vin men er lite estetisk. :-?

Men Alsace, Provence og Burgund har jeg hørt mye pent om. Særlig Alsace.

Må reise dit selv snart. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært i Toulouse, men ikke på typiske turistting. Ruslet litt turer langs kanalen, shoppet en del og gikk rundt i byen i koselige trange gater. Capitol - rådhuset - er stort og fint, har bare vært utafor.

Når skal du dit? Kan bli VELDIG varmt om sommeren, og da blir det ikke bedre av å være midt i en by laaangt fra havet.

Skrevet

Skal dit på noe jobbgreier i begynnelsen av september, så har lite valg mht sted og tid.

Gjest gjest1
Skrevet

Var i Montpellier for et par år siden. Hva en bør få med seg der vet jeg egentlig ikke - var på jentetur og vi var nok ikke så veldig kulturelle av oss.

Men det var en veldig trivelig by. I gamlebyen er det koselige gater og torg, gode shopping muligheter, hyggelige puber og restauranter.

En av dagene var vi på dagstur til en badeby som het Palavas. Flotte strender, så det kan være verd å få med seg om en ønsker noe annet enn byferie også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Toulouse er fantastisk, men så har jeg bodd der også da... Kjempekoselig by - la ville rose - etter alle de rosa bygningene som er der. I september vil det fremdeles være varmt der, vi gikk i sommertøy til slutten av oktober det året jeg bodde der.

Nå er ikke jeg noen sightseeingfreak, så jeg har ikke gjort så mange turistting der. Musée des Augustins er vel det mest kjente muséet, ligger vel i nærheten av Esquirol (metro stasjon) om jeg ikke husker helt feil. St Sernin basilikaen er også kjempeflott (kirke midt i sentrum), der er det også marked hver søndag.

Ellers er det veldig fint å rusle langs Garonne (elven), vi hadde ofte picnic der om sommeren. Parallelt med elven ligger også gater med en del barer/utesteder som hvertfall var ålreite. Café des Artistes er et sted hvor det faktisk vanker en del nordmenn (mange norske studenter i Toulouse), det kan jo ha endret seg nå da...

Ellers er det selvfølgelig masse steder å shoppe, ikke minst Zara...

Gjest Anonymous
Skrevet

Yepp, har shoppet masse de gangene jeg har vært der jeg også!

• 1 måned senere...
Skrevet

Flere som har vært på disse stedene? Hva med Carcassonne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...