Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Dette er kanskje et sært spørsmål, men er det noen her som har smakt kaninkjøtt? Tilberedt hvordan? Var det godt, og hva kan man sammenlikne smaken med? Jeg synes kaninkjøtt virker som et bra alternativ til mye industri-produsert kjøtt (selvsagt forutsatt at man "vet hvor det kommer fra"), dessuten er det magert. Men jeg har aldri smakt det selv og vet ikke om det er å få i butikken heller. Og litt motstand mot å spise søte kaniner kjenner jeg nok, men ikke verre enn at jeg vil gi det en sjans.
Lula Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Kanin er godt! Dessverre er det ikke så lett å få tak her i Norge. Har spist kanin både stekt/grillet, i gryterett og som terrine. Kanin har ganske sart, magert og lyst kjøtt. Kan minne litt om kylling kanskje. Egner seg til mye, men husk at kjøttet er magert og derfor lett kan bli tørt. Fileten egner seg utmerket til grilling/steking. Lårene egner seg mer til gryter feks, da de trenger en del koking for å ikke bli seige.
liv Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Kanin-frikase er nam! Lages på samme måte som med høne.
pusla Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Har ikke tilberedt det, men spist det i Hellas en gang. Det var godt, ikke ulikt kylling.
Gjest Lea Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 Jeg har smakt kanin i gryte en gang. Smaker litt som kylling, men kjøttet virket mørere.
Cupcake Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Did somebody call me? Nei! Kom deg ut av denne tråden, ellers blir du kanskje spist! Jeg kunne forresten aldri tenkt meg å spise kaninkjøtt. Hadde kanin i ca. 10 år, så det blir helt feil for meg.
Snuppa Skrevet 19. april 2005 #8 Skrevet 19. april 2005 Kaninkjøtt smaker utrolig godt og kan anbefales på det varmeste (for de av dere som ikke har hatt kanin som kjæledyr, da!). Vi pleier å kjøpe kaninfilleter i Sverige - koster ikke all verden. Sult har i sin kokebok en fantastisk oppskrift på "Kanin a la Gressholmen" hvor en ovnsbaker kylling og serverer med en appelsinsaus. Nyyyyyyyyyydelig! Har også testet ut noen andre kaninoppskrifter, men Sult sin er best! Hvis du skal invitere gjester på kanin kan det være lurt å spørre de på forhånd om de vil spise det - mange som har motforestillinger!
ashera Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Kanin er kjempegodt, minner litt om vilt og litt om kylling. Hadde masse kaniner da jeg var barn, to til å kose med og resten til å spise. Var med på flåing og det hele. Beste kanin jeg har smakt var i Soller (Mallorca), kokt i rødvin og stuet med diverse rotgrønnsaker.
Gjest Ninakanin Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 Ja jeg har ganske saftige lår, så jo, jeg smaker nok ganske bra egentlig..
Arkana Skrevet 20. april 2005 #11 Skrevet 20. april 2005 Kanin er kjempegodt. Har spist det flere ganger hos mine besteforeldre i Frankrike, den beste var helstekt med diverse snaddertilbehør. Jeg har flere gode kaninoppskrifter, men som andre har nevnt er det ikke så lett å få tak i i Norge.
Gjest happyending Skrevet 30. april 2005 #12 Skrevet 30. april 2005 Uff, jeg kunne nesten likegodt spist katt kjenner jeg... :-?
Gjest borghild Skrevet 30. april 2005 #13 Skrevet 30. april 2005 jeg har spist kanin og det var meget godt! Spiste naboens kanin for noen uker siden for han skyldte meg penger og kunne ikke gjøre opp for seg. Så da tok jeg kaninslarva hans i steden. Middag måtte jeg jo ha og mat hadde jeg i en uke for det var en diger belgisk kjempe. Smakte helt fantastisk! Synd de ikke selger kanin på den lokale rema´n.
Gjest happyending Skrevet 30. april 2005 #14 Skrevet 30. april 2005 jeg har spist kanin og det var meget godt! Spiste naboens kanin for noen uker siden for han skyldte meg penger og kunne ikke gjøre opp for seg. Så da tok jeg kaninslarva hans i steden. Middag måtte jeg jo ha og mat hadde jeg i en uke for det var en diger belgisk kjempe. Smakte helt fantastisk! Synd de ikke selger kanin på den lokale rema´n. jaha...
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2005 #15 Skrevet 30. april 2005 Har faktisk smakt kaninkjøtt. Syntes det smakte som kylling, jeg...
LilleBille Skrevet 30. april 2005 #16 Skrevet 30. april 2005 Jeg har prøvd å spise - og fikk brekningsfornemmelser - men jeg ser vel ikke bort fra at det var psykisk - Har også fått servert hare - men synes det ble for "stramt" (det kan kanskje skyldes kokken - og marinaden)
Gjest gjesta Skrevet 3. mai 2005 #17 Skrevet 3. mai 2005 Besteforeldrene til venninna mi serverte kjæledyret til venninna mi engang.. De sa det var kylling, men da vi gikk ut igjen oppdaga vi at kaninen hennes var borte.. :o Men det smakte godt altså, smakte som kylling..
Lia Skrevet 3. mai 2005 #18 Skrevet 3. mai 2005 Besteforeldrene til venninna mi serverte kjæledyret til venninna mi engang.. De sa det var kylling' date=' men da vi gikk ut igjen oppdaga vi at kaninen hennes var borte.. :o[/quote'] :o :hår:
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #19 Skrevet 3. mai 2005 Ja, det var slemme besteforeldre... "De hadde ikke kanin for moroskyld"
Gjest gjesta Skrevet 3. mai 2005 #20 Skrevet 3. mai 2005 Den siste var meg.. Glemte å logge meg inn..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå