Gå til innhold

Ta ut p-stav

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Årh, nå angrer jeg skikkelig på at jeg satt inn den dumme P-staven! Den skal fjernes i dag etter 2,5 år, og jeg gruer meg skikkelig. Er livredd for at det skal gjøre vondt og at legen kanskje ikke finner den, må grave ut, osv.

Og ikke minst smerter i ettertid. Når jeg satte den inn gjorde det ikke vondt, men jeg hadde et stort blåmerke og mye smerter bare av å gå med genser inntil armen. Gjorde vondt i 1-2 uker etterpå. 

Har virkelig lav smerteterskel, og skulle ønske jeg aldri satte inn den staven. Har ikke tenkt å begynne å prøve heller, så jeg kan ikke motivere meg selv med at jeg skal bli gravid etterpå. Skal gå over på p-piller igjen. Har hatt mye bivirkninger som jeg fikk nok av, og den måtte ut om et halvt år uansett.

Noen her som har fjernet p-stav som kan berolige meg litt? Har hørt flere historier om leger som måtte grave masse for å finne staven igjen (jeg tror ikke det gjelder meg, kan fremdeles kjenne den gjennom huden) og at p-staven har grodd fast i armen så de må røske den ut. Blir kvalm bare av å skrive dette her..

Anonymkode: 35440...c6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om den ligger rett under huden tar det typ to minutter å fjerne den. Du får lokalbedøvelse så det gjør ikke vondt.

Anonymkode: b43fb...583

AnonymBruker
Skrevet

Du blir bedøvd, så du kjenner ingenting. Hvis du snur deg vekk også og ikke ligger å stirrer på dem - går det helt fint. 

Hun måtte rote og grave lenge for å få tak i min, men kjente ingenting. Lå med ansiktet mot veggen.

Anonymkode: 058c8...17b

Skrevet

Det er ikke noe problem å fjerne den, du får bedøvelse så du kjenner ingenting etter det lille stikket. Hvis du kan kjenne hvor den ligger i armen din så er det absolutt ikke noe å lete etter, den ligger rett under hunden og har ikke grodd seg fast. Snittet legen lager er så rent og lite at du får over en liten strips (trenger ikke sy en gang) og bedøvelsen sitter i armen såpass lenge at du kjenner ikke noe resten av dagen. 

Hvis du er redd for at det skal være litt ømt så bare la vær å ligge på den armen når du legger deg. 

Det er mye ømmere og værre og ta den inn enn ut, det er ikke noe å grue seg til :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...