Gå til innhold

Og der var loddsalgs marerittet i gang..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår skal selge lodd for første gang, og vi foreldrene er innflyttere med lite nettverk. 

Forsøkte meg på facebook i går og la ut loddene, men ingen respons... Ser imidlertid at andre foreldre får solgt alle sine via venner og familie.

Blir vi nødt til å betale ekstra på medlemskapet, om loddene ikke blir solgt?

Jeg visste at dette ville bli trasig ;)

Anonymkode: 19ef7...400

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta med sønn og gå fra dør til dør. Da får dere frisk luft og han får solgt loddene han skal selge. 

Anonymkode: 6cfca...d63

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

På med klubbdrakt og stå utfor nærbutikken og selg. Da mine var yngre sto vi med de, nå gjør de det selv

Anonymkode: a2c1c...0a8

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Om dere må betale ekstra kan ingen her svare på, da det varierer fra organisasjon til organisasjon. Men ta det med ro og vær konstruktiv: ta med barnet og gå fra dør til dør. Her jeg bor kommer det i alle fall loddselgere på døra, og vi kjøper gjerne. (OK, ikke alle man møter er blide, men det er en del av gamet.)

Ta med dere loddblokka på jobb, begge to. Jeg har til nå aldri hatt en arbeidsplass hvor folk ikke kjøper/selger lodd. Alle vet hvordan det er. 

Anonymkode: a12b0...4c5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er kjipt, men ikke så mye å gjøre med og det blir ikke bedre av å irritere seg ;) Vi har av og til blitt kvitt loddene og av og til bare dekket loddpengene av egen lomme. For oss er det ikke noe problem å betale det lodd/kakebokser/kalendere koster uten å få inn pengene igjen, men jeg vet at foreldre med stram økonomi har vært sjeleglad for muligheten til å få dekket inn en del av aktivitetskostnaden på denne måten. Derfor er jeg for ordningen, selv om det er litt pes.

Anonymkode: ee51e...929

• Liker 6
Skrevet

Idrettslaget kan ikke forlange at dere må selge alle loddene. De dere ikke selger kan dere levere tilbake. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legger lodd ut på Facebook?! Ut og gå og møt follk, da stifter du bekjentskaper også.

Anonymkode: 6bd51...258

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legger lodd ut på Facebook?! Ut og gå og møt follk, da stifter du bekjentskaper også.

Anonymkode: 6bd51...258

Joda - lodd og andre dugnadssalg legges ut av oss foreldre på face. Vi gjør barna en bjørnetjeneste. Ingen har vondt av å ta en runde i nabolaget med loddboken....men det blir bare ikke gjort. Alle slags unnskyldninger egentlig, men kan som forelder være greit å bli med. De fleste har ikke cash i hus i 2019 og dermed gir du de muligheten til Vipps.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fy f som jeg hatet det der som barn. Alt fra nåler til lodd til blader skulle selges. Jeg var  liten og spark og angstfylt og dårlig selger og folk kjøpte sjelden og småsure Og selvtilliten var nedi tærne ( gikk alene. Husker ikke helt hvor gammel) hatet det.

Hm. Nå for tiden er det jo slik at folk ikke åpnet når en ringer på ofte.. 

Anonymkode: 52df2...1a2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Gå fra dør til dør så får dere solgt de!

Anonymkode: 87382...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig -om barnet er i riktig alder så syntes de det er spennede å gå med lodd, gjerne om de er flere -det har våre gjort med stort hell her ihvertall.

Anonymkode: d8bd1...438

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta bilde av loddboken og legg ut på snapstory, si at de som ønsker å kjøpe kan vipse deg penger så skriver du de opp. Da går loddboken kjapt er min erfaring. 

Anonymkode: 3f574...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Syte syte syte. :fy_fy:  Innse at ikke alt her i verden er like morsomt, og at man må ta med det kjedelige for at man skal få det morsomme også!

Loddsalg er en viktig inntektskilde for mange lag og foreninger, og tenk hvor mye dyrere det ville vært hvis man ikke skulle hatt dugnader og lodd. Det er dyrt nok for mange familier allerede i dag at barna deltar i aktiviteter, men det ville vært umulig å delta  for enda flere hvis ikke alle tok en innsats for fellesskapet. 

Anonymkode: a12b0...4c5

• Liker 7
Skrevet

Er så glad for at mine barns aktiviteter ikke innebærer loddsalg. Hatet det der da jeg var ung og måtte ut og selge lodd for Diabetesforbundet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Honey Dew skrev:

Er så glad for at mine barns aktiviteter ikke innebærer loddsalg. Hatet det der da jeg var ung og måtte ut og selge lodd for Diabetesforbundet.

Jeg måtte også ut og selge lodd for Diabetesforbundet da jeg var barn.

Hatet det intenst.

Anonymkode: da916...848

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte også ut og selge lodd for Diabetesforbundet da jeg var barn.

Hatet det intenst.

Anonymkode: da916...848

Det var jo tvang, siden en var medlem i forbundet og de var råfrekke. Du fikk en loddbok i året, uten spørsmål om du ville selge. Det var et mareritt og jeg meldte meg utav forbundet da jeg var gammel nok til det.

Skrevet (endret)

Kjappe penger når jeg var unge, fikk noen få prosent pr. brett med nåler, eller lodd.

Ikke for ¨egen¨ klubb\veldedig arb. Men klubben\forening fikk jo penger, ble jo inntekt ¨til meg¨...

Solgte normalt mer enn flere skoleklasser. Unga har bare godt av litt jobb.

Uhørt med ¨hjelp¨ fra foreldre...

a. 

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde verdens letteste jobb. Min lokale idrettsforening laget store fine fyrstikkesker med lokale motiver. Disse solgte vi hver høst. Folk stod omtrent klare med pengene i hånden når jeg ringte på og kjøpte både fem og seks esker. Alle brukter jo fyrstikker.

Pappa måtte ta bilen og komme med påfyll når jeg var tom halvveis på runden min 🙂

Anonymkode: d672d...8c7

• Liker 3
Skrevet

Enig med de som oppfordrer til å gå ut og selge. Jeg kjøper aldri lodd, kaker o.l. når foreldre skal selge på barnas vegne på facebook eller på jobben, men alltid av unger som selger selv. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

« unger har godt av å jobbe litt» 

jeg var helt ødlagt etter en sånn runde på dørene. Jeg var ett nervevrak av ett barn. Det var det ingen som tok hensyn til. Bare å skjerpe seg og ut i snøen for å ringe på hos fremmede for å selge helt ræva julehefter ingen ville ha . Johoo liksom. 

Anonymkode: 52df2...1a2

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...