Gå til innhold

Hjelp til utsettelse av mensen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p pillene rundt desember. Vurderer pg begynne igjen. Har hatt mensmurringer i to dager nå å regner med mensen kommer ganske snart, passer litt dårlig iom jeg skal treffe han jeg driver på med om et par dager. Jeg har fremdeles p pillene liggende og vet at det går an og utsette mensen med piller. Så hvordan utsetter jeg mensen??

Anonymkode: 362a2...913

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke gå så fort uansett om du tar p-piller nå. Får utsette møtet da vettu, om det er «flaut» med mensen. 

Anonymkode: 39522...894

AnonymBruker
Skrevet

Så det er helt umulig?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan utsette mensen med p-piller ved å hoppe over sukkerpillene, og begynne rett på neste brett. Jeg tror ikke det funker dersom du ikke bruker p-piller regelmessig, og i alle fall ikke hvis mensen allerede er på vei. Dessverre!

Anonymkode: 1c459...964

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er helt umulig?

Dersom du hadde kommet på dette tidligere, kunne du gått til legen og fått resept på en pille som utsetter mensen i opptil ti dager, mener jeg å huske det var. Primolut-N. Men den må man ta en uke i forkant. Så da tror jeg ikke det er noe middel som kan funke for deg, å utsette en mens som bare er et par dager unna.

"Har du dårligere tid, kan du bruke medikamentet Primolut-N. Denne begynner du med en uke før menstruasjonen du vil utsette. Denne medisinen tar du tre ganger daglig, og fortsetter med det frem til to dager før du ønsker å få tilbake menstruasjon. Vær klar over at noen kan få PMS-plager og dårlig humør av slik behandling. Det er svært viktig at du vet at denne behandlingen ikke gir prevensjonseffekt, og at du ikke er gravid når du bruker slik menstruasjonsutsettelse."

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/forskyvning-av-menstruasjon/

Anonymkode: b1791...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...