Gå til innhold

Dobbel dusj - trenger jeg det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å tegne hus og tegneren hadde tegnet inn en svær dusj med to dusjhoder. Altså en slik dobbel dusj. Det er stort baderom så hvorfor ikke, men når jeg tenker meg om, trenger jeg det?

Kjæresten og jeg dusjer som regel sammen, i en liten hjørnedusj. Det er koselig og intimt, sikkert ikke så praktisk da. Ser for meg at meningen med dobbel dusj forsvinner da intimiteten og nærheten forsvinner og da kan man likså godt dusje alene.

Noen erfaringer med dobbel dusj?

Anonymkode: d3586...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere skal ha barn en gang i tiden, er det ganske praktisk, syns jeg. I alle fall når de blir så store at de sitter i baljen selv. Da kan vannet renne litt der og barnet blir underholdt, og du får ordnet deg samtidig. 

Anonymkode: 01e9a...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det i dusjen forresten, såper dere dere inn samtidig? Hos oss var det ikke helt plass til det, så den ene stod under strålen mens den andre hadde på såpe/sjampo, og vice versa. Så jeg syns i grunnen det var godt å slippe å stå der og vente på at han skulle bli ferdig med å skylle seg.

 

Det går nok an å beholde intimiteten selv om dere ikke står under samme vannstråle. Og før eller senere må dere kanskje stole på andre ting enn plassmangel for å få frem nærheten, slik du ser ut til å gjøre nå. Så jeg vet ikke om jeg hadde latt nærheten være den avgjørende faktoren. Hvis dere er fornøyde med enkeldusj, så fortsett med det. Men hvis dere ønsker å ha/prøve med to, så syns jeg dere bør benytte sjansen. Dere kan også spørre om muligheten til å bytte ut det doble med et enkelt senere. Hvis det er fort gjort å bytte, kan dere bare gjøre det hvis dere senere ser at dere ikke bruker to. 

Anonymkode: 01e9a...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger man to dusjer? Enten dusjer man alene eller så dusjer man sammen for intimiteten sin skyld.

Det er jo bare ektefelle/samboer det er aktuelt å dusje samtidig med. Kanskje barna mens de er små, men de blir fort store.

Anonymkode: 1f2ec...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor trenger man to dusjer? Enten dusjer man alene eller så dusjer man sammen for intimiteten sin skyld.

Det er jo bare ektefelle/samboer det er aktuelt å dusje samtidig med. Kanskje barna mens de er små, men de blir fort store.

Anonymkode: 1f2ec...f70

Hvis man bare har ett bad, så er det vel kjekt med dobbel dusj på det så man kan dusje samtidig som partner? Kan også være mange år (=mange dusjer) med barn som gjør livet ganske praktisk.

Når man skal selge huset, så tror jeg dobbel dusj ser bra ut, med mindre det fører til minimalt med gulvplass på badet. Dobbel dusj føles litt «eksklusivt».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tviler jeg på at noen trenger, vi er fem i familien men aldri hatt behov for dobbel dusj. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dusjen er beregnet på én person, eller to som må stå klint oppi hverandre: skjønner jeg ikke poenget. Men om det er en stor dusj med 2 oppheng: genialt og effektivt! Spesielt om man har små barn som ikke kan dusje alene. Da får man dusja også. 

Anonymkode: 4ce10...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller prøvd å få plass til et badekar. Man får mye oftere behov for badekar enn dobbeltdusj, spesielt når man har barn.

 

Anonymkode: d19e3...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...