Gå til innhold

Ferie og dagpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mottar dagpenger for tiden, men etter påsken starter jeg opp i ny jobb. Hurra :) Jeg tenker å dra til et annet land i Europa kort tid før påske. Jeg kjenner noen som har en feriebolig og får derfor bo og spise gratis og jeg tar med en fagbok for å lese meg opp til den nye stillingen. Hadde du meldt i fra til NAV? Nå skal en jo normalt sett ikke få dagpenger mens man er på ferie, det er jo rimelig. Men jeg er strengt tatt ikke en reell arbeidssøker lenger heller da jeg bare går å venter. Jeg er fullstendig avhengig av de dagpengene da jeg virkelig er helt bunnskrapt. Sannsynligheten for å bli oppdaget er sikkert lik null, men så var det den gnagende samvittigheten, da. Hva hadde du gjort?    

Anonymkode: 7efa9...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er pliktig å melde fra, da gjør man det. 

Gratulerer med ny jobb!! :) 

Anonymkode: 40619...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mottar dagpenger for tiden, men etter påsken starter jeg opp i ny jobb. Hurra :) Jeg tenker å dra til et annet land i Europa kort tid før påske. Jeg kjenner noen som har en feriebolig og får derfor bo og spise gratis og jeg tar med en fagbok for å lese meg opp til den nye stillingen. Hadde du meldt i fra til NAV? Nå skal en jo normalt sett ikke få dagpenger mens man er på ferie, det er jo rimelig. Men jeg er strengt tatt ikke en reell arbeidssøker lenger heller da jeg bare går å venter. Jeg er fullstendig avhengig av de dagpengene da jeg virkelig er helt bunnskrapt. Sannsynligheten for å bli oppdaget er sikkert lik null, men så var det den gnagende samvittigheten, da. Hva hadde du gjort?    

Anonymkode: 7efa9...4af

Du må melde fra så lenge du mottar stønad. Det kan ellers skape vanskeligheter for deg hvis du trenger dagpenger eller andre stønader senere. 

Anonymkode: bcd5e...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å her var alle skinnhellige....

Jeg hadde nok tatt sjangsen, men ikke lagt noe ut på sosiale media om reisen, bilder etc.

Anonymkode: d8589...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er det snakk om? Sist jeg var ute og reiste og måtte igjennom passkontrollen på vei hjem når vi hadde landet i Norge  ble en person tatt for nettopp dette. 

Anonymkode: d706f...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid meldt fra, men jeg er bare redd for å bli oppdaget og da måtte jeg tilbakebetalt penger jeg allerede hadde brukt og det har jeg i hvert fall ikke råd til.

Jeg har pleid å dra på ferie den mnd jeg har fått igjen skattepenger da, sånn at jeg har hatt råd til den uka uten dagpenger. Det er alltid så innmari kjipt å dra på ferie og være redd for at man typisk nok blir den som blir tatt for det. (Selv om det er mange som ikke blir oppdaget også, vil jeg tro)

Anonymkode: f2c03...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å her var alle skinnhellige....

Jeg hadde nok tatt sjangsen, men ikke lagt noe ut på sosiale media om reisen, bilder etc.

Anonymkode: d8589...deb

Skinnhellig fordi man ikke stjeler av felleskassen? 

De uføre får AAAAALTFOR mye penger, men helt ok å svindle som frisk. 

Anonymkode: 40619...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å her var alle skinnhellige....

Jeg hadde nok tatt sjangsen, men ikke lagt noe ut på sosiale media om reisen, bilder etc.

Anonymkode: d8589...deb

Skinnhellig fordi man oppfordrer til å følge lovverket? Ja men daså. Da får jeg bare være det da. 

Anonymkode: 9365a...e82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Nå spørst det hvor lenge du har gått arbeidsledig ?.    Har du gått arbeidsledig 52 uker ( Eit år ) så har du rett  på ferie m/ dagpenger inntil 4 uker som kan tas samlet eller enkeltvis,  men du må selvsagt  melde ifra til Nav, og krysse av for ferie på meldekortet du sender inn.      

Har du ikkje gått arbeidsledig sålenge som eit år  faller denne retten bort.     Ver oppmerksam på at NAV ser hvor du sender meldekortet ditt ifra, og har du ikkje underrettet NAV "før" du reiser så kan det koste deg dyrt. 

 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å her var alle skinnhellige....

Jeg hadde nok tatt sjangsen, men ikke lagt noe ut på sosiale media om reisen, bilder etc.

Anonymkode: d8589...deb

Og Nav  har ingen problem med å sjå hvor meldekortet er sendt ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Og Nav  har ingen problem med å sjå hvor meldekortet er sendt ifra. 

Og de kan undersøke bruk av bankkort i utlandet om de har mistanke om utenlandsopphold.

Anonymkode: 3b272...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...