Gå til innhold

Dele nett med huseier.


Cammy30

Anbefalte innlegg

Hei jeg bare lurte på det har flyttet inn nye eiere der jeg bor og at jeg skal få dele nett med de. Så har jeg lest litt om gjestenettverk om det er en mulighet som jeg kan bruke? Men je lurer på hvordan det blir med hastigheten? Kan de begrense den?  Evt. at jeg kjøper meg en router som jeg kan ha i hybelen? Jeg spiller mye WoW og sånne type spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Om det er mulighet for å legge eget nett, gjør det!
Er dritkjipt om husvert drar på ferie og nettet svikter.
Husker jeg fikk ei venninne på besøk, nettopp fordi hennes internett gikk (husvert på ferie) og hun hadde hjemmeeksamen.
Så har du enkelte husverter som slår av nett kl 22 og på kl 16.00/1700. (Sparer strøm :fnise: )

Hastighet; kommer an på hva din husvert har, for alt du vet så er det bare ei 30/30 linje ;)

Beste er om du bare prater med de, hvilken hastighet de har og om de har veldig lavt så sier du: Jeg kan gjerne betale ett par ekstra hundrelapper for høyere hastighet :)  (For min hobby krever det blablabla)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler fiber med husverten og her streames det. Fungerer helt fint, har bare fått passordet deres. 

Hender det ramler ut og da må jeg sende SMS eller klare meg med mobilnettet. 

De reiser ikke bort i ukesvis 😜

Anonymkode: 0d1b4...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å kjøpe eget nett. Du er ikke så fattig at du ikke har råd til nett når du er avhengig av et spill som tar opp all internettkapasiteten til eierne.

Anonymkode: df8ae...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke problemet med å kjøpe eget nett. Du er ikke så fattig at du ikke har råd til nett når du er avhengig av et spill som tar opp all internettkapasiteten til eierne.

Anonymkode: df8ae...e7f

Ikke alle har uttak for Internett i leilighetene sine da vettu, det kan være problemet

Anonymkode: 7eb1c...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet med å kjøpe eget nett. Du er ikke så fattig at du ikke har råd til nett når du er avhengig av et spill som tar opp all internettkapasiteten til eierne.

Anonymkode: df8ae...e7f

Spilling online bruker nesten ingenting av kapasiteten på nettet uansett hvor lav hastigheten er, men det som derimot påvirker spillingen er hvis noen på det samme nettet strømmer video fra Netflix eller lignende. Det øker responstiden noe voldsomt for den som spiller.

Hvis TS ikke kan få fikset med eget nett vil jeg absolutt anbefale å bruke en VPN, det stopper huseieren for å få innsyn i TS sin aktivitet på nettet.

Deling av nett på denne måten er uansett en uting, det blir vanskelig å dele ting til/fra egne enheter uten at utenforstående kan få tilgang.

Anonymkode: f48c5...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

På 21.4.2019 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har uttak for Internett i leilighetene sine da vettu, det kan være problemet

Anonymkode: 7eb1c...153

Har ikke uttak nei, men jeg ser at jeg har noe som heter splitter vet ikke hvordan det fungerer. 

Bekalger hvis jeg ikke har svart. Har vært mye opptatt i det siste. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 5.47, Cammy30 skrev:

Hei jeg bare lurte på det har flyttet inn nye eiere der jeg bor og at jeg skal få dele nett med de. Så har jeg lest litt om gjestenettverk om det er en mulighet som jeg kan bruke? Men je lurer på hvordan det blir med hastigheten? Kan de begrense den?  Evt. at jeg kjøper meg en router som jeg kan ha i hybelen? Jeg spiller mye WoW og sånne type spill. 

Dele nett med noen er aldri smsrt, verken av sikkerhetsgrunner eller andre grunner. 

Anonymkode: 8f0b1...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Spilling online bruker nesten ingenting av kapasiteten på nettet uansett hvor lav hastigheten er, men det som derimot påvirker spillingen er hvis noen på det samme nettet strømmer video fra Netflix eller lignende. Det øker responstiden noe voldsomt for den som spiller.

Hvis TS ikke kan få fikset med eget nett vil jeg absolutt anbefale å bruke en VPN, det stopper huseieren for å få innsyn i TS sin aktivitet på nettet.

Deling av nett på denne måten er uansett en uting, det blir vanskelig å dele ting til/fra egne enheter uten at utenforstående kan få tilgang.

Anonymkode: f48c5...b42

Hei. Jeg føler at det fungerer greit med deleing med huseier når det gjelder spilling. Men jeg har hørt litt om vpn, men er helt noob på oppsett og div.

beklager for sent respons. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cammy30 skrev:

Hei. Jeg føler at det fungerer greit med deleing med huseier når det gjelder spilling. Men jeg har hørt litt om vpn, men er helt noob på oppsett og div.

beklager for sent respons. 

Hvis du skal bruke VPN så ikke gå for de som er gratis eller veldig, jeg abonnerer på NordVPN som er veldig bra. Har også god erfaring med TunnelBear. Begge er veldig enkle å bruke, krever ikke noe konfigurering oppsett bortsett fra registrering.

Anonymkode: f48c5...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...