Gå til innhold

Fitbit- hvordan velge riktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er altså ute etter en fitbitklokke som passer for meg.  Jeg vil ikke ha av de dyreste men er villig til å betale for god kvalitet. Noen som har gode erfaringer og som vil dele? 

Og én ting til; Jeg er veldig tynn rundt håndleddet og lurer da på om det kan bli et problem? Tenker da på at klokken vel skal ligge fast og greit rundt håndleddet.

Anonymkode: 76fa8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du aktiv? eller vil du bli aktiv? Skal du trene skikkelig, eller vil du bare tracke skritt og søvn? 

Vil du betale med den, høre på musikk, eller vil du bare se hva du gjør? 

 

 

Anonymkode: a4f0b...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet litt for tidlig, men på xxl, Power og Elkjøp kan du prøve klokkene på håndledd, de har i tillegg forskjellige størrelser på armbåndene sine. 

 

Skal du bare tracke skritt og søvn, så kan Charge 2 (den er gammel, men billig nå) og Charge 3 være noe. Enda rimeligere er Flex, og alta. Disse er veldig enkle, du kan se skritt og søvn, og hvem som ringer (utenom flex). 

Versa og ionic er mer aktivitetsklokker man kan bruke til trening, du kan høre musikk, se treningsprogram der, og betale med de. 

Anonymkode: a4f0b...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar

Etter lengre tids sykdom der jeg mistet alt for mye muskelmasse vil jeg trene meg opp igjen.

Så jeg vil starte med vanlige gåturer fordi kondisen også takket for seg da jeg var syk.

Vi har ingen slike butikker her jeg bor. Eneste er Intersport og jeg skal dit i morgen for å sjekke hva de har der. 

Anonymkode: 76fa8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke noen fitbit for å gå turer?

Anonymkode: 50af2...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har stort ønske om en smartklokke, kan du utelukke Fitbit versa. 

Det er ingenting essensielt den kan tilby som du ikke kan få via charge 2 eller 3.

Jeg har versa nå, men ser at jeg ikke bruker halvparten av funksjonene som er tilgjengelig, og min neste aktivitetsklokke vil bli en tilsvarende charge 3. (Vanntett, og ellers enkel)

Jeg er også veldig tynn rundt håndleddet, men etter litt tilvenning har jeg ikke hatt problemer med Fitbit charge og versa.  Ionic blir derimot for stor.

Anonymkode: 0be1b...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

charge 2 er helt suveren synes jeg. Men pga den ikke ver vanntett ville jeg gått for charge 3. Jeg svømmer mye og får da ikke med de " skrittene" med charge 2. 

Anonymkode: 76bb4...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger vel ikke noen fitbit for å gå turer?

Anonymkode: 50af2...b95

Nei, men den gir ekstra motivasmotivasjon blandt annet. Så er det jo pulsmåler og den overvåker søvnen. Det er kjekt iom at jeg snorker litt 😄

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har stort ønske om en smartklokke, kan du utelukke Fitbit versa. 

Det er ingenting essensielt den kan tilby som du ikke kan få via charge 2 eller 3.

Jeg har versa nå, men ser at jeg ikke bruker halvparten av funksjonene som er tilgjengelig, og min neste aktivitetsklokke vil bli en tilsvarende charge 3. (Vanntett, og ellers enkel)

Jeg er også veldig tynn rundt håndleddet, men etter litt tilvenning har jeg ikke hatt problemer med Fitbit charge og versa.  Ionic blir derimot for stor.

Anonymkode: 0be1b...d7d

 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

charge 2 er helt suveren synes jeg. Men pga den ikke ver vanntett ville jeg gått for charge 3. Jeg svømmer mye og får da ikke med de " skrittene" med charge 2. 

Anonymkode: 76bb4...d23

Jeg skal undersøke charge 2 og 3 nærmere.

Takk for svar 🙂

Anonymkode: 76fa8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men den gir meg ekstra motivasjon blandt annet. Så er det jo pulsmåler og den overvåker søvnen. Det er kjekt iom at jeg snorker litt 😄

 

Jeg skal undersøke charge 2 og 3 nærmere.

Takk for svar 🙂

Anonymkode: 76fa8...ec7

 

Anonymkode: 76fa8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...