Gå til innhold

Sinte gjester som ikke får plus one


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg til sommeren. Vi ønsker et lite bryllup med kun våre nærmeste. Nå er invitasjonene ute og det meste av stresset er over. 

Men nå begynner folk å forvente at de kan ta med hvem de vil, vi har sakt ifra at vi ikke ønsker ukjente i bryllupet og at grensen går ved at de får ta med samboer. Har flere som ikke er fornøyde, og min mor er ganske sur over at min søster på 17 ikke får ha med kjæresten (skal sies hun bytter kjæreste like ofte som undertøy, og i denne omgang har hun hatt kjæreste i overkant av to uker). Både meg og mannen er helt imot at hun skal ha med typen, men plutselig går hele slekta imot oss... Hva gjør man? 

Anonymkode: 81612...a58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere står selvfølgelig på deres standpunkt som er slik dere vil ha det! At din mor er sur fordi søsteren din ikke får ta med seg the boyfriend of the week får dere bare heve dere over, de aller fleste mennesker forstår det😉 Bare fortsett å si at det er deres dag og slik dere vil ha det😊

Anonymkode: c8ebe...288

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får bare være sure. Det er deres bryllup, og helt normalt at dere vil feire dagen med de nærmeste, og ikke noen dere knapt har møtt. Spesielt når forholdet er såpass ferskt og de er så unge også. Dessuten er det søsteren din, så det er jo ikke sånn at hun ikke kjenner noen andre i selskapet og blir sittende alene!

Nei, dette hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sært å sette en kunstig grense ved samboere. Det finnes mange i dag som er særboere eller kjærester over mange år, og det virker lite opplyst og noe umoderne og kategorisere samboere og gifte som med "valide" forhold en særboere og kjærestepar. Det ville vært mer rimelig å sette en grense for hvor lenge man har vært i et forhold og ikke hvordan man definerer forholdsstatusen. 

Anonymkode: 56e5a...0ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sære. 

Se på det som at lillesøster får lov til å ha med seg en kompis i det som sannsynligvis blir en langdryggelig dag for henne 

 

Grense ved samboere😂🤔

Anonymkode: 5149f...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Grense ved samboer er med ved de parene hvor vi kun kjenner den ene

Er flere par som er invitert som ikke bor sammen, men som har vært sammen i flere år og/eller at vi kjenner begge

Det er et lite bryllup med kun nærmeste. 

Anonymkode: 81612...a58

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er underlig å sette grenser i den forstan at man ikke får ta med seg kjæreste.

Om noen har vært sammen i 2 uker er det en ting, men når noen har vært sammen i 1 år eller mer så begynner det å bli på tide å være høflig selv om dere ikke har truffet dem.

Anonymkode: 1faa2...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være i et langt kjedelig bryllup uten kjæreste høres ut som en veldig kjip dag. Synes det er smålig, ja. Du nevenr kun søsteren din her, men det gjelder jo tydeligvis flere som ikke skifter kjæreste ofte. Synes uansett det er smålig fordi du misliker din søsters valg i kjærester

Anonymkode: 53507...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Du må huske hvem sitt bryllup dette her er. Når det nå i tillegg er slik at det er brudeparet som sin unge alder (?) og livsfase til tross må arrangere og bekoste hele kalaset, så er det ingen tvil om hvem som bestemmer og hvem som skal holde kjeft, uansett om de er aldri så mye mor og svigermor og vant til at det de synes er det som er rett.

I riktig gamle dager da var det slik at når et ungt par var forlovet, da skulle de regnes som enhet i selskapslivet og man skulle be begge. (Dog med den detaljen at et forlovet par skulle ha hverandre til bords, i motsetning til gifte par - som naturligvis ikke sitter sammen). I en modernisert versjon av dette, så kan man vel si at en kjæreste som har vart ei stund begynner å bli såpass godt kjent og husvarm at betegnelsen 'naturlig del av selskapet' slår inn. Samboere går sammen minst som forlovede. Det ville være rart om man på et eller annet vis ikke kjente begge parter i slike forhold.

Noe annet blir det med mer kortvarige tenåringsprosjekter. Jeg må bare si det: hvor malplassert måtte ikke din søsters kjæreste føle seg i en slik familie/ slekts- begivenhet som her? 

Så jeg må si jeg støtter deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere bryllup og dere velger selv hvem dere vil invitere. Kanskje søsteren din kan få ha med kjæresten sin hvis de fortsatt er sammen til sommeren?

Anonymkode: 9a558...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at dere inviterer hennes nåværende kjæreste, og forteller henne at hun ikke får ta med seg en ny en om hun velger å bytte han ut inne bryllupet 😁

Anonymkode: 8c0fa...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid dere skal ha et lite bryllup med kun de aller nærmeste støtter jeg deg i at dere vil omgi dere med mennesker som dere faktisk kjenner og har et forhold til. I tilfellet du nevner med din søster synes jeg moren din er urimelig. Om det var en kjæreste hun har vært sammen med over en viss tid, som dere har møtt og kjenner litt til så stiller det seg annerledes. Da ville jeg inkludert vedkommende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...