Gå til innhold

Er så lei venninna mi!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer på om noen har råd eller opplevd dette før? Å hva du evt gjorde?

 

jeg har ei venninne Igjennom 6 år. Vi er egentlig ganske nære. Men ALT dreier seg om henne. I de siste 5 årene så har det KUN vært om henne og hennes liv. Hvor sliten hun er, hvor sliten hun er og hvor sliten hun er. Alt er negativt! 

Vi kan selvsagt snakke om meg å mitt også, men det drar seg fort over til hennes liv. Jeg har 3 barn, gift å 100% jobb. Hun føler hun støtter å stiller opp, men det gjør hun svært skjeldent. Er det bursdagen til noen andre så tar hun alltid rampelyset med å rope høyest om seg selv og sitt. Hun er gravid nå (endelig) men hjelpes Så gravid hun er, Allerde hatt ALLE plager man kan ha i svangerskapet (4,5månder på vei)  Alt er negativt der også. Selv etter at hun har prøvd å bli gravid i over 1 år.  Kjenner jeg er så lei av henne... hun suger ut all min energi med den negativiteten sin.

hvordan snakke med henne uten at hun føler jeg angriper?

 

åh.. det var godt å skrive ned! Noen som har råd?

Anonymkode: 194ac...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off jeg kjenner til typen.. Har hartt venninne som dette.. Alt handlet om henne.. Når jeg fikk barn fikk jeg ikke en liten barselsgave engang.. Når hun derimot fikk barn ble hun snurt av at folk "bare" ga en body fra cubus. Det har selfølgelig masse annet også, men jeg kutta hemme gradvis ut etter hun fikk barn. Så vidt hun kan mavnet på mitt barn mens jeg vet hver detalj om hennes. Hun brydde seg bare ikke om andre i det hele tatt. Så min konklusjon : Dump henne! Lover deg at du får det bedre uten! 

Anonymkode: f4b80...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det rett ut. Gi henne en sjanse til å endre seg. 

Anonymkode: dfd80...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er venninner...da kan dere være ærlige. Si først at du ikke mener noe vondt eller si det for å angripe henne, men du må si det som det er...

Anonymkode: c3fe8...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har (hadde) en venninne som er helt likedan. Har forsøkt mange ganger, har også sagt rett ut at jeg ikke orker mer av survet hennes. Men det hjalp ingenting. Så jeg ghostet henne til slutt, helt ærlig, og det er det beste jeg har gjort for meg selv. Jeg kjenner nå hvor ufattelig mye energi hun stjal. Og ikke bare akkurat mens jeg var med henne heller, men gud så mye tid jeg brukte på å gå å gjenta samtalene i hodet og irritere meg over at det er mulig å oppføre seg sånn. 

Så prøv å si det rett ut noen ganger, og hvis det ikke hjelper så tenk på deg selv.

Anonymkode: 50873...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fantastisk befriende å omgås med akkurat de menneskene en vil. Da slipper man å bli full av sånne tanker. For sånne mennesker må få lov til å bare være sånn. Kanskje du gjør noe som irriterer vettet av henne. Kanskje dere bare ikke har noe kjemi?

Jeg kan ikke omgås mennesker jeg blir fort kritisk og egentlig bare ei sånn kjerring som etter en kveld kommer hjem til typen for å lesse av meg alt det søppelet jeg har fått i fanget.. 

Gjør deg selv og henne en tjeneste. Walk away

Anonymkode: eca5a...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...