Gå til innhold

Å bo i Stabekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss et hus i øvre Stabekk i Bærum. Er det noen som kjenner området godt, kan dere si litt om hvordan det er å bo der? Vi har en tenårling..  Vi tenkte bare på avstanden til Oslo, det er veldig enkelt å komme til byen med buss. Ellers vet vi svært lite om området... 

Anonymkode: f59aa...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å kverulere, det heter Stabekk.  Greit å lære det første som sist. ;)

Jeg kjenner ikke området like godt nå, mye har sikkert forandret seg de siste 30 årene, men jeg har alltid likt området.  Det kommer litt an på hvor dere bor, men stort sett var det et rolig område, samtidig som det var sentralt.

 

Anonymkode: cf696...99e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har kjøpt et hus der, er det vel litt sent å begynne å lure på hvordan området er?

Anonymkode: 1526b...69c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har kjøpt et hus der, er det vel litt sent å begynne å lure på hvordan området er?

Anonymkode: 1526b...69c

Men det er fortsatt informasjon man vil ha, og som kan være nyttig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

mye narko i området

Anonymkode: c72e8...5e5

Nei, det er det ikke. Det er et helt vanlig villastrøk. 

Hvor gammel er tenåringen? Hvis han/hun er i ungdomsskolealder, vær klar over at Ringstabekk er en litt spesiell skole, så dersom barnet har noen utfordringer kan det være lurt å heller søke seg til en mer vanlig ungdomsskole. 

Anonymkode: f8e7f...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Det er et helt vanlig villastrøk. 

Hvor gammel er tenåringen? Hvis han/hun er i ungdomsskolealder, vær klar over at Ringstabekk er en litt spesiell skole, så dersom barnet har noen utfordringer kan det være lurt å heller søke seg til en mer vanlig ungdomsskole. 

Anonymkode: f8e7f...ffb

Takk for info. Min tenåringer går i 9trinn, ikke noe utfordringer... På hvilken måte er Ringstabekk skole spesiell? 

Anonymkode: f59aa...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

T

Takk for info. Min tenåringer går i 9trinn, ikke noe utfordringer... På hvilken måte er Ringstabekk skole spesiell? 

Anonymkode: f59aa...929

Det er en eksperimentell skole med bl.a. store klasser (60-75 elever), ingen vanlige klasserom og mye ansvar for egen læring fremfor tavleundervisning. Det passer ikke like godt for alle. Det finnes vanlige ungdomsskoler i nærmiljøet, så det er helt uproblematisk å velge bort Ringstabekk dersom dere skulle ønske det. 

Anonymkode: f8e7f...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det du spør om angående nærhet til byen, så er det overhodet ikke lang reisevei til jobben. Det går som du sier busser, og også tog fra Stabekk, samt t-bane fra Bekkestua og trikk fra Jar. Det er ikke langt å gå til hverken Bekkestua eller Jar fra Stabekk. Det er innenfor samme sone som Oslo, så man trenger bare månedskort for sone 1. Det er innmari rushtrafikk på strekningen Stabekk–Lysaker, så skinnegående transport er raskere enn buss/bil. Som en annen nevner er det veldig sentralt samtidig som det er litt "landlig" (for de som flytter ut fra byen, vel og merke), så det er et veldig fint sted å bo. 

Anonymkode: f8e7f...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint på Stabekk. Godt trygt miljø. Landlig, selv om det er nære byen. Dere har alt dere vil trenge der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kverulere, det heter Stabekk.  Greit å lære det første som sist. ;)

Anonymkode: cf696...99e

I Norge heter det "i" når du er et sted. På er ikke riktig.

Anonymkode: c72e8...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Stabekk, i Bærum. 
Stabekk er flott, sentralt og fint, men blitt veldig utbygd de siste 20 årene. 
Stort press på barn, ungdom og foreldre der (som ellers i Bærum). Det ER tross alt et høyinntektsområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2019 den 17.04, Fjugur skrev:

På Stabekk, i Bærum. 
Stabekk er flott, sentralt og fint, men blitt veldig utbygd de siste 20 årene. 
Stort press på barn, ungdom og foreldre der (som ellers i Bærum). Det ER tross alt et høyinntektsområde

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig Stabekk virker så usentralt i forhold til kollektivtransport. Jar syns jeg er bedre. Men hvordan miljøet er, vet jeg ikke. På leting i området selv.

Anonymkode: caf51...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 6.44, AnonymBruker skrev:

Jeg syns egentlig Stabekk virker så usentralt i forhold til kollektivtransport. Jar syns jeg er bedre. Men hvordan miljøet er, vet jeg ikke. På leting i området selv.

Anonymkode: caf51...33b

Stabekk er kjempe sentralt, særlig øvre Stabekk. Inne 5-15 min gang avstand har du T bane fra Bekkestuen, rutebuss hver 15 min, Tog, trikken, handlesenter, restauranter. Stabekk ligger i Sone 1.  Jeg vil ikke bo på nedre Stabekk, mye trafikk. Øvre Stabekk er finere, stille. Boligprisen er noe annet enn nedre Stabekk også. For å være helt ærlig, synes jeg Jar er litt over vurdert. 

Anonymkode: f59aa...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stabekk er kjempe sentralt, særlig øvre Stabekk. Inne 5-15 min gang avstand har du T bane fra Bekkestuen, rutebuss hver 15 min, Tog, trikken, handlesenter, restauranter. Stabekk ligger i Sone 1.  Jeg vil ikke bo på nedre Stabekk, mye trafikk. Øvre Stabekk er finere, stille. Boligprisen er noe annet enn nedre Stabekk også. For å være helt ærlig, synes jeg Jar er litt over vurdert. 

Anonymkode: f59aa...929

Hvorfor det?

Flott nabolag og nærhet til alt. 

Anonymkode: caf51...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Flott nabolag og nærhet til alt. 

Anonymkode: caf51...33b

Jar: Koselig og stille. Transport er litt klønete med dårligbussforbindelse og mye kø til og fra Oslo. Jo da, det er T bane..  ikke noe utpreget sentrum. Etter mitt syn noe overpriset. Liker øvre Stabekk bedre, landlig, store grøntområder og gårdsbruk, nydelig Skallum. Det er heller ikke langt fra Stabekk til fjord. Samtidig er kollektiv tilbud  utmerket. Området er desverre ikke noe billigere enn Jar... 

Anonymkode: f59aa...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jar: Koselig og stille. Transport er litt klønete med dårligbussforbindelse og mye kø til og fra Oslo. Jo da, det er T bane..  ikke noe utpreget sentrum. Etter mitt syn noe overpriset. Liker øvre Stabekk bedre, landlig, store grøntområder og gårdsbruk, nydelig Skallum. Det er heller ikke langt fra Stabekk til fjord. Samtidig er kollektiv tilbud  utmerket. Området er desverre ikke noe billigere enn Jar... 

Anonymkode: f59aa...929

Merkelig hvor ulik oppfatning vi har av områdene. Bor man innenfor gangavstand til t-banen, har man da en utmerket kollektivtilbud. Dessuten er det heller ikke lengre unna enn Oslo sentrum, hvis man skal på noen forestilling eller spise en bedre middag. Også er det heller ikke langt unna CC-vest hvor man har nærhet til sentrum. 

 

Anonymkode: caf51...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvor ulik oppfatning vi har av områdene. Bor man innenfor gangavstand til t-banen, har man da en utmerket kollektivtilbud. Dessuten er det heller ikke lengre unna enn Oslo sentrum, hvis man skal på noen forestilling eller spise en bedre middag. Også er det heller ikke langt unna CC-vest hvor man har nærhet til sentrum. 

 

Anonymkode: caf51...33b

Det kan du si, man har nok ulike oppfatninger ja.. Bare synes øvre Stabekk med kort gang avstand til koselig Bekkestuen sentrum er veldig deilig. Der får jeg alt jeg trenger til det daglige. Stabekk har et mindre sentrum, noen fine butikker og ikke minst tog stasjon, flytoget stopper ved Stabekk også. Alt i alt, øvre Stabekk er koselig, intim, pent, stille, landlig, sentralt uten å måtte til Oslo eller travle Lysaker for å handle eller spise på restaurant, et sted med litt historie og kultur arv :) Jar er flott, ingenting i veien med Jar, bare det er sagt. 

Anonymkode: f59aa...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...