Gå til innhold

Gjøre ferdig master. Trenger råd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal levere master i mai, og mangler ca 30 sider. Jobber halvt ved siden av. Synes det er utrolig vanskelig å kombinere både jobb og innspurt på masteren. I tillegg har jeg to barn som må følges opp på skolen/hentes osv. Kan man spørre om (ulønnet) fri fra jobb i feks to uker? Tror jobben gleder seg til jeg er ferdig også.

Anonymkode: bdbdd...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nesten stressa av å lese dette, da jeg også skal levere master i mai men mangler adskillig mye mer.
Håper det løser seg for deg.

Anonymkode: 01983...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå. Dette var meg for et par år siden. Kunne ikke roe ned jobben, den var egentlig viktigere enn graden mtp fremtiden. Jeg prøvde så hardt, skrev for harde livet de siste døgnene. Men fikk det ikke til. Leverte et semester senere med topp karakterer. Sier ikke dette fordi du ikke skal ha troen på at du klarer det. Det har du absolutt mulighet til. Du kan fint spørre om litt fri. Om du får det eller ikke er jo en annen sak. Men om du leverer til jul så er det egentlig ikke helt krise det heller. Jeg tenker på deg ihvertfall. Stå på, både med familie , jobb og oppgave. Straks er du i mål!   

Anonymkode: 0da2f...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som en god plan med to uker ulønnet permisjon for å få unna masteren. Legg det frem på den måten det også gagner arbeidsplassen, så finner dere nok en løsning på det. 

Anonymkode: 7b3e8...27b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme situasjon for ett par år siden:) jeg fikk ulønnet permisjon fra jobb og fikk avdragsfrihet på boliglånet da jeg forklarte situasjonen for banken (det var jo kun snakk om midlertidig og gunstig på lang sikt).

I tillegg var jeg heldig som hadde foreldre som stilte opp i forhold til henting i barnehagen(jeg er alene med barnet mitt) slik at jeg kunne sitte lange dager å jobbe(jeg jobber mye bedre om jeg får sitte lenge av gangen, det er jo ikke sikkert du gjør det). På slutten overnattet ungen min hos foreldrene mine flere dager i strekk slik at jeg virkelig fikk jobbet. Fikk jo dårligere samvittighet som mor, men fikk samtidig ro(og nok søvn) til å jobbe ferdig masteroppgaven. 

Skjønner at det er tøft, men det er så verdt det etterpå:) 

Og du, du er råflink, så husk å klappe deg selv på skulderen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå. Dette var meg for et par år siden. Kunne ikke roe ned jobben, den var egentlig viktigere enn graden mtp fremtiden. Jeg prøvde så hardt, skrev for harde livet de siste døgnene. Men fikk det ikke til. Leverte et semester senere med topp karakterer. Sier ikke dette fordi du ikke skal ha troen på at du klarer det. Det har du absolutt mulighet til. Du kan fint spørre om litt fri. Om du får det eller ikke er jo en annen sak. Men om du leverer til jul så er det egentlig ikke helt krise det heller. Jeg tenker på deg ihvertfall. Stå på, både med familie , jobb og oppgave. Straks er du i mål!   

Anonymkode: 0da2f...9f7

Tusen takk for omtanken og svar :) Jeg tar til meg hvert ord :)  

Anonymkode: bdbdd...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir nesten stressa av å lese dette, da jeg også skal levere master i mai men mangler adskillig mye mer.
Håper det løser seg for deg.

Anonymkode: 01983...352

Takk, og lykke til med innspurten for deg :)

Anonymkode: bdbdd...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjellharen skrev:

Har vært i samme situasjon for ett par år siden:) jeg fikk ulønnet permisjon fra jobb og fikk avdragsfrihet på boliglånet da jeg forklarte situasjonen for banken (det var jo kun snakk om midlertidig og gunstig på lang sikt).

I tillegg var jeg heldig som hadde foreldre som stilte opp i forhold til henting i barnehagen(jeg er alene med barnet mitt) slik at jeg kunne sitte lange dager å jobbe(jeg jobber mye bedre om jeg får sitte lenge av gangen, det er jo ikke sikkert du gjør det). På slutten overnattet ungen min hos foreldrene mine flere dager i strekk slik at jeg virkelig fikk jobbet. Fikk jo dårligere samvittighet som mor, men fikk samtidig ro(og nok søvn) til å jobbe ferdig masteroppgaven. 

Skjønner at det er tøft, men det er så verdt det etterpå:) 

Og du, du er råflink, så husk å klappe deg selv på skulderen!

Så flink du har vært da, det er ikke bare bare :) Det viser jo at det går an hvis man bare ønsker det nok :) 

Anonymkode: bdbdd...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...