Gå til innhold

Space Force "Militarisering av verdensrommet" Donald Trump


Uchru

Anbefalte innlegg

Hva er din mening rundt det. Grunnlaget er fordi før eller senere vil andre nasjoner gjøre det. Så folk argumenterer at det er derfor de ønsker det.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Space_Force

 

En ting jeg ikke håper på. Du vet i filmen Alien 1, med Ripley. Håper slikt ikke eksisterer

O.o.
Personlig, hater Star wars, Star Trek og Super helter. Urealistisk. Grunn at jeg aldri har likt sci fi. Dermed Alien 1 hater jeg fordi den er ekkel film... men objektivt er den sykt bra laget.

alien-cat-jonesy.jpg

Endret av Uchru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
6 minutter siden, Uchru skrev:

Hva er din mening rundt det. Grunnlaget er fordi før eller senere vil andre nasjoner gjøre det. Så folk argumenterer at det er derfor de ønsker det.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Space_Force

  Vis skjult innhold

En ting jeg ikke håper på. Du vet i filmen Alien 1, med Ripley. Håper slikt ikke eksisterer

O.o.
Personlig, hater Star wars, Star Trek og Super helter. Urealistisk. Grunn at jeg aldri har likt sci fi. Dermed Alien 1 hater jeg fordi den er ekkel film... men objektivt er den sykt bra laget.

alien-cat-jonesy.jpg

Imens går mange amerikanere sultne, bor i trailerparker, får ikke behandling fordi helseforsikringen ikke dekker sykdommen og står i gjeld opp etter ørene siden forrige finanskrise. Da er selvsagt kolonisering av verdensrommet en kjempegod løsning. USA og Russland er en stor trussel for verdensfreden. Måtte begge gå nedenom og hjem slik at folk endelig kan leve igjen.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Imens går mange amerikanere sultne, bor i trailerparker, får ikke behandling fordi helseforsikringen ikke dekker sykdommen og står i gjeld opp etter ørene siden forrige finanskrise. Da er selvsagt kolonisering av verdensrommet en kjempegod løsning. 

Jeg er enig der. Det at folkemassen ikke engang ønsker å hjelpe sine egne er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Imens går mange amerikanere sultne, bor i trailerparker, får ikke behandling fordi helseforsikringen ikke dekker sykdommen og står i gjeld opp etter ørene siden forrige finanskrise. Da er selvsagt kolonisering av verdensrommet en kjempegod løsning. USA og Russland er en stor trussel for verdensfreden. Måtte begge gå nedenom og hjem slik at folk endelig kan leve igjen.

Bare for å poengtere så er pengene som skal brukes til "space force" være penger som allerede er allokert til forsvaret. 705 billions USD en 4% økning fra tidligere budsjett. Så det "tar" ikke penger fra de som allerede trenger, og siden USA nå har tidenes beste økonomi så har de bedre råd til å øke budsjettet noe mer en tidligere. 

Nå holder de på med Trumps budsjett i congress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Imens går mange amerikanere sultne, bor i trailerparker, får ikke behandling fordi helseforsikringen ikke dekker sykdommen og står i gjeld opp etter ørene siden forrige finanskrise. Da er selvsagt kolonisering av verdensrommet en kjempegod løsning. USA og Russland er en stor trussel for verdensfreden. Måtte begge gå nedenom og hjem slik at folk endelig kan leve igjen.

Kolonisering av verdensrommet er en god ide. Før eller siden vil vi måtte flytte fra jorden og da er det greit å ha forberedt seg. Militarisering av verdensrommet er derimot langt mer betenkelig. Likevel er jeg usikker på om vi kan forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 timer siden, Kjetting skrev:

Kolonisering av verdensrommet er en god ide. Før eller siden vil vi måtte flytte fra jorden og da er det greit å ha forberedt seg. Militarisering av verdensrommet er derimot langt mer betenkelig. Likevel er jeg usikker på om vi kan forhindre det.

Sikkert en god idè, men det er vel ikke til å stikke under en stol at amerikanerne har alvorlige problemer i landet sitt? Dessverre er det ikke slikt som vises i nyhetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
2 timer siden, Pan skrev:

Bare for å poengtere så er pengene som skal brukes til "space force" være penger som allerede er allokert til forsvaret. 705 billions USD en 4% økning fra tidligere budsjett. Så det "tar" ikke penger fra de som allerede trenger, og siden USA nå har tidenes beste økonomi så har de bedre råd til å øke budsjettet noe mer en tidligere. 

Nå holder de på med Trumps budsjett i congress. 

Og det tror du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Sikkert en god idè, men det er vel ikke til å stikke under en stol at amerikanerne har alvorlige problemer i landet sitt? Dessverre er det ikke slikt som vises i nyhetene. 

Det vil alltid være andre ting å bruke pengene på som gir mer umiddelbare resultater. Likevel er det viktig å tenke langsiktig. Om vi vil overleve så må vi flytte på oss. Det er snakk om å ikke legge alle eggene i samme kurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
49 minutter siden, Kjetting skrev:

Det vil alltid være andre ting å bruke pengene på som gir mer umiddelbare resultater. Likevel er det viktig å tenke langsiktig. Om vi vil overleve så må vi flytte på oss. Det er snakk om å ikke legge alle eggene i samme kurv.

Du blir vel gammel nok til å oppleve det kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎18‎.‎03‎.‎2019 den 18.00, 007_008_007 skrev:

Du blir vel gammel nok til å oppleve det kan jeg tenke meg.

Neppe, men det er greit å tenke litt langsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, Kjetting skrev:

Neppe, men det er greit å tenke litt langsiktig.

Selvsagt og da kan den gjengse amerikaneren ha det jævlig. Yeah Yeah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Selvsagt og da kan den gjengse amerikaneren ha det jævlig. Yeah Yeah....

Det er ikke en enten-eller spørsmål. Det er snakk om å omprioritere. USA har et latterlig høyt forsvarsbudsjett. Ta litt derfra og gi til NASA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, Kjetting skrev:

Det er ikke en enten-eller spørsmål. Det er snakk om å omprioritere. USA har et latterlig høyt forsvarsbudsjett. Ta litt derfra og gi til NASA.

For min del kan de ryke og reise, men jeg føler med amerikanere som ikke har kommet seg igjen etter siste finanskrise og lever på minstelønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 007_008_007 skrev:

For min del kan de ryke og reise, men jeg føler med amerikanere som ikke har kommet seg igjen etter siste finanskrise og lever på minstelønn.

Det er ingen motsetninger der. Det er som sagt prioriteringer. Dessuten kan romforskning være med å redde menneskeheten den dagen vi står overfor en trussel. Det må da være noe det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
4 minutter siden, Kjetting skrev:

Det er ingen motsetninger der. Det er som sagt prioriteringer. Dessuten kan romforskning være med å redde menneskeheten den dagen vi står overfor en trussel. Det må da være noe det også.

Da er det i mine øyne gale prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...