Gå til innhold

Arbeid, ytelser og tilværelsen som psykisk syk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en kvinne på snart 34 år, er samboer og har et barn under tre år. Siden 2010 har jeg gått på dagpenger, AAP og deltatt på tre kurs i regi av NAV. Jeg har jobbet 50 % i syv år i en butikk. Det er flere ganger jeg har hatt det så tøft psykisk at jeg har vurdert å si opp jobben. Det er noe som har drevet meg videre, og det er mestring av arbeidsoppgaver, samt mange hyggelige tilbakemeldinger fra kundene. Jeg har fått lite ros av sjefen, og jeg har måttet masse om høyere lønn da den har stått stille i over to år, i tillegg til UB-tillegg. Nå har jeg ventet nesten åtte måneder på svar om uføretrygd. Tror jeg får svar denne uken så jeg er spent! Jeg har en diagnose som jeg fikk for seks år siden. Jeg har gått i individuell- og gruppeterapi i flere perioder fra jeg var tre-fire år gammel. Det har vært tøffe tider økonomisk og jeg vet ikke om det blir noe bedre fremover. Heldigvis har min samboer svært god lønn, og betaler mer når det gjelder husleie og barn, men jeg vil jo ikke være avhengig av ham i lengden.

Er det flere som er i en liknende situasjon som vil fortelle om hvordan det har gått økonomisk i forhold til arbeid og ytelser? 

På forhånd takk!

Anonymkode: a2fc9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.. Er det noen som vil fortelle om sin økonomi i forhold til sin psykiske sykdom? Jeg har selv bipolar 2, og har skrevet litt om det i det første innlegget i denne tråden.

Anonymkode: a2fc9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke psykisk syk, men fysisk. Får mer utbetalt på ufør enn aap. Jobber også. 

Anonymkode: 2517f...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke psykisk syk, men fysisk. Får mer utbetalt på ufør enn aap. Jobber også. 

Anonymkode: 2517f...92c

Takk for svar! Da har tråden kommet i gang 👍🏻

Anonymkode: a2fc9...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.. Er det noen som vil fortelle om sin økonomi i forhold til sin psykiske sykdom? Jeg har selv bipolar 2, og har skrevet litt om det i det første innlegget i denne tråden.

Anonymkode: a2fc9...221

Jeg har samme diagnose som deg og ble ufør for fire år siden. Da hadde jeg vært på og av i jobbsammenheng i ti år. Jeg kom dårlig ut av det da uføretrygden ble regnet ut fordi jeg hadde vært mye sykemeldt og gått på arbeidsavklaringspenger i lange perioder. Nå har jeg utbetalt ca 16 000 i måneden og det går såvidt rundt. 

Anonymkode: 5016c...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme diagnose som deg og ble ufør for fire år siden. Da hadde jeg vært på og av i jobbsammenheng i ti år. Jeg kom dårlig ut av det da uføretrygden ble regnet ut fordi jeg hadde vært mye sykemeldt og gått på arbeidsavklaringspenger i lange perioder. Nå har jeg utbetalt ca 16 000 i måneden og det går såvidt rundt. 

Anonymkode: 5016c...0d6

TS her. Takk for at du deler 👍🏻 Det er det jeg tenker nå, at den summen du nevner (som jeg trolig også vil ligge på) vil bli for lite å leve av.. Jeg har regnet på det, og det blir ikke mye i tillegg til det jeg allerede nå får inn per måned. Har du barn?

Anonymkode: a2fc9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...