Gå til innhold

Er dette antrekket greit på et fly?


AnonymBruker

Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?  

98 stemmer

  1. 1. Er det greit av kabinbesetningen å be passasjeren ta på seg en jakke?

    • Ja.
      54
    • Nei.
      35
    • Ja, men hun må ikke hvis hun ikke vil.
      8


Anbefalte innlegg

Å nekte noen å fly i et slikt antrekk synes jeg er hårreisende. Er det f.eks veldig varmt kunne jeg selv funnet på å reise i singlet. Men rent personlig ville jeg nok ikke valgt det antrekket hun har valgt, fordi det føles ganske nakent. Men å nekte noen å reise slik? Nei, det synes jeg ikke er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount

For meg er det avhengig av om flyturen går i varmere strøk, om klima og vær tilsier at dette antrekket er naturlig, da ville jeg tenkt ok.

Vet det ikke er politisk korrekt, men det har noe å si at hun er ung og pen og ser ganske ordentlig ut ellers, terskelen er litt høyere da, dessverre vil nok mange mene, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chiyo said:

Det er ikke tillat på mitt treningsstudio. Vi har ikke lov å trene i singlet heller. 

Hvilket treningstudio er dette? Og hvordan vet du om reglene, har de plakater som viser hva som er lov og ikke lov?

Jeg trente litt på Fresh Fitness, og der var det ingen som brydde seg. 

Anonymkode: ba7ca...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dette er litt mye hud for et fly, men er visst en del som er uenig med meg. Jeg er kvinne selv, og jeg mener at denne regelen bør gjelde for kvinner og menn. Jeg syntes at antrekket er helt greit ute i offentligheten, men jeg syntes ikke det er galt at kvinnen ble bedt om å ta på seg en jakke på flyet. Det er ikke fordi hun er kvinne og fordi jeg mener kvinner bør dekke seg til, det er fordi jeg hadde syntes det var ubehagelig å sitte ved siden av noen som viste så mye hud i flere timer. Hun har nesten helt naken overkropp. 

Min mening er at det er greit av et flyselskap å ha kleskoder, så lenge den ikke er for streng, og så lenge den er lik for alle. I dette tilfellet var ikke kleskoden like klar. De kabinbesetningen mente hun brøt kleskoden, men det sto ikke i kleskoden at du ikke kunne ha en slik topp på. Men jeg syntes ikke det er mye å forlange at passasjerer har topper som dekker mesteparten av overkroppen, enten man er mann eller kvinne.

Kjør debatt! 

https://news.sky.com/story/thomas-cook-apologises-to-woman-forced-to-cover-up-on-flight-11664376

Anonymkode: f90b1...87c

Ja!Jakke på! Er det virkelig nødvendig å sitte som en hore på flyet?trykket inntil mennesker som gjerne ikke vil ha sånt tett på seg?Unnskyld ordene her.Men JA. Går ann å kle litt på seg..

Anonymkode: f3ce1...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket treningstudio er dette? Og hvordan vet du om reglene, har de plakater som viser hva som er lov og ikke lov?

Jeg trente litt på Fresh Fitness, og der var det ingen som brydde seg. 

Anonymkode: ba7ca...fc7

Mange treningsentre som har nulltoleranse for hotpants og singlet.Og det er innafor. Mange grunner til det.Men de som liker å vise seg og kle seg sånn ser ikke det da.

Anonymkode: f3ce1...9e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket treningstudio er dette? Og hvordan vet du om reglene, har de plakater som viser hva som er lov og ikke lov?

Jeg trente litt på Fresh Fitness, og der var det ingen som brydde seg. 

Anonymkode: ba7ca...fc7

Når jeg trente på fresh fitness i både Oslo og i drammen, stod det tydelig beskrevet enten i reglene eller på enkle plakater rundt omkring. Samme med Sats Elixia. 

Når det gjelder jenta synes jeg det er teit å be hu ta på seg jakke, men jeg ville hevet et øyebryn om jeg hadde sett hu, for jeg tenker det er litt spesielt å gå sånn på flyet.

Anonymkode: c9c73...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg trente på fresh fitness i både Oslo og i drammen, stod det tydelig beskrevet enten i reglene eller på enkle plakater rundt omkring. Samme med Sats Elixia. 

Når det gjelder jenta synes jeg det er teit å be hu ta på seg jakke, men jeg ville hevet et øyebryn om jeg hadde sett hu, for jeg tenker det er litt spesielt å gå sånn på flyet.

Anonymkode: c9c73...909

Dette er hva som står i fresh fitness sitt sikkerhets og trivelsregler.

Vi ønsker ikke å bidra til økt kroppspress. Derfor må du ha på deg minst singlet som dekker brystet, og shorts som dekker rumpa. Det vil si at du heller ikke kan trene i jeans, bare føtter, strømpebukser, bare sports-BH eller liknende.

Sports-BH ble ikke håndhevet, og legg merke til at singlet er helt greit. Utenom sko så var det ingen plakater om dette.

Anonymkode: ba7ca...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sørget for at flyet ble 20 minutter forsinket, og klager blant annet fordi en mannlig passasjer skal ha kalt henne en patetisk kvinne og bedt henne ta på seg ei faens jakke, og fordi årsaken til forsinkelsen ble offentliggjort over høyttaleranlegget.

Jeg tenker hun er oppmerksomhetssyk, og vant til å syte seg til å få viljen sin. Flyet ble 20 minutter forsinket fordi hun insisterte på å reise i noe som ser ut som en BH. Denne mannlige passasjeren sa nok høyt det mange av passasjerene satt og tenkte.

Anonymkode: 03707...991

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at dere som synes at det er greit at hun kler seg slik når hun skal fly også ville ha syntes at det var helt i orden å sitte ved siden av en overvektig mann i helsetrøye/singlet også? Eller er det forskjell på folk? ;)

 

 

Onslow.png

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det også har med hygienehensyn å gjøre. Sitter man i setene med bar hud vil svette og fuktighet fra huden gå direkte på setestoffet. Ved vanlig påkledning vil dette absorberes i klærne isteden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun ser nesten naken ut på overkroppen. Utringningen er ikke en vanlig topp heller. En sports BH hadde dekket mer!

 

 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål er: HVORFOR kan hun ikke bare ta på seg jakken når hun blir spurt? 

Hun får beskjed om at hun ikke er ordentlig kledd, og hun sier "Ja, jeg kan kle på meg, HVIS du kan vise meg hvor det står at jeg ikke er kledd riktig?"  En annen kabinansatt kommer med kleskoden og hun begynner peker ut at "Men det står ikke her", noe som er riktig, men hvorfor i helvete krangle når TO ansatte har spurt om du kan kle på det?  

Det er hennes egen feil at folk ble sur. Jeg syntes ikke det er greit av folk å brøle til henne og kalle henne stygge ting, men hun forsinket flyet fordi hun skulle krangle om en kleskode som ikke er så veldig streng. Det eneste de ba om var at hun ikke satt i en BH på flyet.

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er da ikke en vanlig bh, ligner mye mer på en topp eller hva de kalles. Buksa er også dratt langt opp rå det er primært kun armene og skuldrene som huden vises på, samt 2 cm av magen. Det må da tolereres med god margin mener jeg

Hadde du vore like positiv dersom ho var ein mann? 

Anonymkode: de015...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Leo skrev:

Da regner jeg med at dere som synes at det er greit at hun kler seg slik når hun skal fly også ville ha syntes at det var helt i orden å sitte ved siden av en overvektig mann i helsetrøye/singlet også? Eller er det forskjell på folk? ;)

 

 

Onslow.png

Han er jo dobbelt så dekka som ho? 

Anonymkode: de015...1e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns hun ser nesten naken ut på overkroppen. Utringningen er ikke en vanlig topp heller. En sports BH hadde dekket mer!

 

 

Anonymkode: f90b1...87c

Var det "toppen" hun brukte? For det der er en bh i min verden.

Jeg forstår ikke helt at folk ønsker å sitte hud mot hud med fremmede mennesker? For det kan jo fort bli tilfellet hvis man slipper opp klesreglene på et fly. I beste fall er det jo 10 cm med fri plass mellom passasjerene, og det skal dermed ikke mye til før det blir nærkontakt mellom de reisende. 

Jeg er ikke spesielt prippen, men jeg vil ikke sitte ved siden av halvnakne mennesker på en trang plass som et fly jo er. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulven skrev:

Var det "toppen" hun brukte? For det der er en bh i min verden.

Jeg forstår ikke helt at folk ønsker å sitte hud mot hud med fremmede mennesker? For det kan jo fort bli tilfellet hvis man slipper opp klesreglene på et fly. I beste fall er det jo 10 cm med fri plass mellom passasjerene, og det skal dermed ikke mye til før det blir nærkontakt mellom de reisende. 

Jeg er ikke spesielt prippen, men jeg vil ikke sitte ved siden av halvnakne mennesker på en trang plass som et fly jo er. 

 

Ja, og hun har ikke noe dårlig samvittighet for at hun er grunnen til at flyet ble 20 minutter forsinket. Hun mener at det var en prinsippsak, så da er det greit. Hun sto midt i oppgangen og spurte hele flyet om det var noen som hadde et problem, og da ble hun neste kastet av flyet. Høres ut som hun oppførte seg skikkelig dårlig. 

 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg ser forstått ikke problemet med disse klørne denne jenta har på seg, det kan på ingen måte kalles nakent, helt ordinær kledd. 

Ho kunne kommet med kort bukse og bh, først da kan man reagere litt, men i dette tilfellet er det storm i et vannglass. 

Det virker litt rart for meg å være så redd for litt hud, vi lever i 2019 ikke 0019. 

Når det kommer til butikk så er heller ikke jeg superpositiv til toppløse menn kun iført en kort shorts skal vandre rundt, men det er helt normalt og ikke noe jeg bruker noen tid på å tenke på. Skal vi heller gå fullt påkledd over alt med en slik sommer vi hadde i fjor f.eks? 

Bader du om sommeren, om ja, hvor? 

Ordinært kledd, skriver du. Hvor ofte går din mor/tante/bestemor kledd slik som denne kvinnen, i det offentlige rom?

Ingen jeg kjenner (inkl meg selv) kunne funnet på å gå slik kledd andre steder enn på stranden. Jeg reiser mye med fly. Hadde dette antrekket vært så ordinært, så er det merkelig at jeg ikke har sett det før. 

Anonymkode: b29a7...bae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne evinnelige debatten og hvor mye kvinner bør kle på seg. 

Jeg hadde ikke brydd meg filla. 

Anonymkode: ab64a...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja!Jakke på! Er det virkelig nødvendig å sitte som en hore på flyet?trykket inntil mennesker som gjerne ikke vil ha sånt tett på seg?Unnskyld ordene her.Men JA. Går ann å kle litt på seg..

Anonymkode: f3ce1...9e6

Hore? Nå får du faen meg gi deg. 

Anonymkode: ab64a...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne evinnelige debatten og hvor mye kvinner bør kle på seg. 

Jeg hadde ikke brydd meg filla. 

Anonymkode: ab64a...407

Har ingenting med at hun er kvinne å gjøre. Ingen vil at menn skal sitte med bar overkropp heller. 

Anonymkode: f90b1...87c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...