Gå til innhold

Tvserie - Jobbytte


PurpleRain

Anbefalte innlegg

Forslag til ny tvserie. Bloggere som tester «vanlige» jobber.

Hvilken blogger/influenser ville du sett i hvilken jobb?

Jeg ville sett CBE teste ut sykepleier yrket. Lurer på hvordan hun hadde klart å opprettholde negler, hjem, barn, trening, mat osv. mens hun jobber turnus i en uke. Mannen kan teste ut å være rørlegger samme uka.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CBE. En hel måned som barneskolelærer i full stilling, kontaktlærer. Med alt av ansvar for både planlegging, faglig, sosialt, kartleggingsprøver og dokumentasjon, undervisning og kontakt med hjem og diverse instanser. (En måned fordi man ikke rekker mer enn å leke vikar på en uke..)

 

SE. En uke på bolig for psykisk og fysisk utviklingshemma mennesker, tror jeg hadde gjort godt. Få litt perspektiv på komplekser og annet som er viktig. Da kommer man nær både andres kropper, på godt og vondt, og møter seg selv litt mer.

 

Pilotfrue og pilot. Flyktningleir eller kirkens bymisjon. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabell Rasd én måned på feks Burger King eller Mac Donalds. Eller som assistent eller sykepleier på sykehjem. Ønsker egentlig å se alle «toppbloggere» i omsorgsyrker. De hadde neppe holdt ut en hel dag fra 7-15, eller gått vaktordning. Samme ville jeg gjerne sett jobbe med funksjonshemmede, psykisk utviklingshemmede eller som barnehagearbbeider. Alt annet enn det de driver med pr dags dato, nemlig å pushe produkter og tonnevis med klør, som om de trenger én eneste truse til i sine allerede overfylte garderober. Ser de aldri i samme antrekk mer enn én eneste gang 🙁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne egentlig godt tenkt meg å sende alle reklamebloggere og reklameinstagrammere på et lengre arbeidsopphold i de områdene hvor de produserer det de lager reklame for. Etterpå kunne de hatt en like lang periode hvor de plukket søppel langs strender, dissekerer fisk og havdyr for med egne øyne se tingenes tilstand. Til slutt måtte de, alle som en, lære om klimagasser og bli nødt til å gjøre regnestykker over hva de selv har bidratt med, via produksjon og destruering/kasting av produkter de lager reklame for, de flyturene de har tatt, og de cruisene de har vært på. Helt til slutt kunne de fått jobbe på sykehusavdelingen der man prøver å hjelpe mennesker som har fått helsen ødelagt på grunn av forurensing. 

Hele tiden uten speil og eget kamera, selvsagt. De kunne fått med en gammel Nokia for å ringe hjem.

PS Glemte helt den obligatoriske uken på barne- og ungdomspsykiatrisk, hvor de må lytte til alle jenter og gutter som har fått ødelagt selvbilde og selvtillit etter å ha fulgt sine influenser-idealer.

Endret av Pust
Lagt til et PS
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
14 timer siden, Viking-girl skrev:

Isabell Rasd én måned på feks Burger King eller Mac Donalds. Eller som assistent eller sykepleier på sykehjem. Ønsker egentlig å se alle «toppbloggere» i omsorgsyrker. De hadde neppe holdt ut en hel dag fra 7-15, eller gått vaktordning. Samme ville jeg gjerne sett jobbe med funksjonshemmede, psykisk utviklingshemmede eller som barnehagearbbeider. Alt annet enn det de driver med pr dags dato, nemlig å pushe produkter og tonnevis med klør, som om de trenger én eneste truse til i sine allerede overfylte garderober. Ser de aldri i samme antrekk mer enn én eneste gang 🙁

Vil du virkelig disse syke menneskene så vondt? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...